Droga Frampol-Wysokie wreszcie przestanie straszyć

Dodano: 2 listopada 2013, 8:00 Autor:

Droga Frampol-Wysokie

Droga Frampol-Wysokie (fot. DW)

Otwarto oferty na rozbudowę rozjeżdżonej drogi wojewódzkiej 835 Frampol–Wysokie. Drogowcy szukali firmy, która dokończy stojącą od miesięcy inwestycję.

Trasa 835 łącząca Lublin z Biłgorajem i dalej z Sanokiem, to jeden z najdłuższych i najbardziej uczęszczanych szlaków w naszym regionie. Z badań przeprowadzonych na drogach wojewódzkich w 2012 roku wynika, że najwięcej samochodów na dobę przejechało przez Biłgoraj (14 256 aut). A największy ruch był właśnie na "835” (m. in. na odcinku Biłgoraj–Majdan).

Efekt: droga była rozjeżdżona, dodatkowo, kierowcy skarżyli się, że jest ciasna i niebezpieczna. Dwa lata temu coś drgnęło: wyremontowano 13-kilometrowy fragment 835 między Frampolem a Biłgorajem.
Natomiast nadal czeka dziurawy jak ser szwajcarski fragment Frampol–Wysokie.

– Kilka miesięcy temu, po moim liście, lubelskie gazety zainteresowały się losem "835” – najpopularniejszej i najdłuższej drogi wojewódzkiej w kraju. Ale szczęśliwego zakończenia nie było – napisał do nas pan Tomasz. Dla niego i pozostałych kierowców są już dobre wiadomości.

Oferty na przebudowę niespełna 30-kilometrowego odcinka Frampol–Wysokie otwarto 31 października. Okazało się, że najkorzystniejszą złożyła firma Strabag z Pruszkowa.

Co się zmieni? Droga zostanie poszerzona, a istniejąca nawierzchnia wzmocniona. Powstaną drogi serwisowe, chodniki i ścieżki rowerowe, a wszystkie skrzyżowania na tym odcinku otrzymają oświetlenie. Firma, która wygra przetarg, musi rozpocząć prace 30 grudnia, a zakończyć je do końca kwietnia 2015 roku.

Wszystko brzmi dobrze, ale sęk w tym, że prace na drodze Frampol–Wysokie powinny trwać już w najlepsze od kwietnia. Niestety, poprzedni wykonawca do sierpnia nie zaczął umówionych robót i Zarząd Dróg Wojewódzkich musiał odstąpić od umowy. Za prace firma chciała ok. 90 mln zł, a w przetargu pokonała 12 oferentów. Drogowcy wyceniają szacunkowo wartość robót na 116 mln zł.

Roboty na drodze wojewódzkiej 835 dofinansuje w 70 procentach Unia Europejska z Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej 2007–2013”. Resztę dołoży samorząd województwa.

Firma, która zawaliła prace na 835, wygrała również przetarg na rozbudowę trasy 747 między Bełżycami a Radawcem, która poprowadzi do nowego mostu na Wiśle w Kamieniu. I ta umowa została rozwiązana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Oferty w nowym przetargu zostaną otwarte 18 listopada.

Czytaj więcej o:
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!

Jak najlepiej dostać się z Lublina do Warszawy?

wyniki głosowania
Liczba głosów: 339.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Zadzwoń 81 46 26 800

Napisz maila:

Napisz na Gadu-Gadu: 2231337

Napisz na Skype: interwencje

Serwisy społecznościowe

Dziennik Wschodni jest częścią grupy Media Regionalne

Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.dziennikwschodni.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Mediów Regionalnych i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie. 2001-2014.