wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Artykuły sponsorowane

Internet musi być szybki: jak wybrać najlepszego dostawcę sieci?

Dodano: 26 maja 2017, 00:36
Autor: Promocja

Kto pamięta początki internetu w Polsce, ręka do góry?! Modemy, impulsy, połączenia blokujące linię telefoniczną – dziś to pieśń przeszłości. Teraz internet w domu jest często ważniejszy od telewizji i telefonu stacjonarnego, a często je nawet zastępuje. Dlatego internet musi być niezawodny i – przede wszystkim – szybki! Skąd go wziąć?

Wybierając dostawcę usług internetowych często wybór mamy ograniczony. W dużych miastach są to zazwyczaj dwie-trzy różne sieci kablowe w danej lokalizacji, dla których alternatywą może też być tylko internet bezprzewodowy. Zwykle jednak osoby, którym zależy na stałej prędkości internetu i niezawodności połączenia, decydują się na kablówkę. Oto na co warto zwrócić uwagę, przed podpisaniem umowy z dostawcą.

Lokalna firma czy ogólnopolska sieć

Mali dostawcy mają tę zaletę, że są odrobinę tańsi. Ale coraz częściej to „odrobinę” to tak naprawdę kilka złotych. Za to podpisując umowę z dużą firmą, zyskujemy dodatkowe benefity np. w postaci czynnego przez całą dobę telefonu alarmowego, pod którym można zgłaszać awarie. Duzi dostawcy dysponują też własną ekipą techników, dzięki czemu zarówno instalacja, jak i ewentualny serwis usterek niemożliwych do naprawienia zdalnie, przeprowadzane są w bardzo krótkich terminach.

Szeroki wachlarz możliwości

Uważnie przeanalizuj przedstawioną ofertę. Sprawdź czy możesz podpisać umowę tylko na czas określony i jeśli tak, to jaki oraz jakie są konsekwencje wcześniejszego rozwiązania umowy. Jeśli masz w planach przeprowadzkę, sprawdź czy możliwe jest przeniesienie usług pod innych adres. A może wolisz podpisać umowę na czas nieokreślony? Duże sieci kablowe, jak np. UPC dostosowują ofertę do potrzeb swoich klientów. Dotyczy to także prędkości internetu. Dobrze, jeśli dostawca internetu pozwala ci wybrać prędkość internetu i odpowiednio obniża cenę, jeśli wybierasz niższe parametry sieci.

Kwestie techniczne

Diabeł tkwi w szczegółach, dlatego warto o nie dopytać. Czy podpisując umowę na internet dostaniesz router lub modem Wi-Fi i będzie można z internetu korzystać w całym domu? Czy masz możliwość wybrania  dnia i godziny instalacji usługi? Początkowo to może się wydawać nieistotne, ale takie drobiazgi potrafią utrudnić życie, jeśli okaże się, że aby podłączyć internet musisz wziąć dzień wolny, a po podłączeniu nie można z niego korzystać wszędzie, bo trzeba dokupić router. Kluczowa może też okazać się rzeczywista prędkość internetu dostarczanego przez usługodawcę. Zapytaj o certyfikaty i wyniki w rankingach albo samodzielnie poszukaj firmy np. na stronie  Speedtest.pl, na której regularnie publikowane są wyniki tekstów prędkości polskich dostawców internetu.

Czytaj więcej o:
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (11 lipca 2017 o 11:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
nie ma to jak dostawcy lokalni - to właśnie tacy najczęściej gwarantują najlepszą jakość internetu i niski ping. ja posiadam internet od elbonetu (******elbonet.pl/) i jestem bardzo zadowolony. przynajmniej nic nie przerywa :)
Rozwiń
Gość
Gość (29 maja 2017 o 22:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Teraz nie liczy się szybkość ale jakość, tzn stabilnie niskie opóźnienie tzw. ping.
Rozwiń
Gość
Gość (26 maja 2017 o 20:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wszystko Dobrze ale Co z tym Internetem Szerokopasmowym ? Z tego co pamiętam to lubelszczyzna wydała kolosalne pieniądze na POŁOŻENIE SIECI ŚWIATŁOWODÓW i co dalej ? Jak w małych miejscowościach koło Lublina nie było internetu kablowego - TAK Dalej NIE MA. Może coś o tym Napisze Redakcja.
Rozwiń
Gość
Gość (26 maja 2017 o 15:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mam 67 lat i nie musze mieć super hiper internetu. Od lat mam w Sferii i to mi wystarczy. Tak samo nie chcę u tych wielkich operatorów.
Rozwiń
Gość
Gość (26 maja 2017 o 09:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
oooooj! artykuł mocno tendencyjny! np. mali dostawcy są tańsi ale tylko kilka złotych - a o ile mają być tańsi, jak cały abonament to jest nieraz 50zł brutto, a od tego się odprowadza vat itd, no panie redaktorze :) druga rzecz - te infolinie dużych telekomów to jest tragedia, jak pisanie listów na berdyczów, i tam można zgłaszać całą dobę? to proszę sprawdzić w zakładce kontakt na stronie reklamowanego w artykule upc. ja wole lokalnego isp gdzie faktycznie można pogadać z kimś konkretnym a nie studentem na infolinii. duzi dostawcy mają ekipy techników - tak, ale podnajętych, to jest zupełnie inna realizacja niż u małego isp gdzie jest bezpośrednio zaangażowany, przedstawiać to jako zaletę to dość nonszalanckie - i jeszcze napisać że krótkie terminy hehehe :) mniejsi isp np. ***airmax.pl też mają krótkie i długie umowy, co więcej mają internet bez umowy, okresy testowe (bezpłatne) i solidny internet, myślę że dużo lepszy niż orange czy inne molochy.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!