sobota, 18 listopada 2017 r.

Artykuły sponsorowane

Zależy Ci na sukcesie firmy? Zainwestuj w dobrą stronę www!

Dodano: 18 stycznia 2016, 03:23
Autor: Promocja

Żyjemy w czasach wszechobecnego internetu. Mawia się, że jeśli Cię tam nie ma, znaczy to, że nie istniejesz. To popularne powiedzenie, w odniesieniu do osób prywatnych jest tylko żartem, jednak w kwestiach firmowych nabiera powagi. Wiele osób bowiem uważa firmy nieposiadające własnej witryny internetowej za nieistniejące, zamknięte, a co najmniej nierzetelne i niegodne uwagi.

To bezsprzeczny fakt - profesjonalnie zaprojektowana i dobrze zoptymalizowana pod pozycjonowanie strona internetowa to dziś podstawa prowadzenia biznesu. Dlaczego jest to aż tak ważne i jakie wymierne korzyści, poza byciem zauważalnym, niesie ze sobą posiadanie strony www?

Prezentacja firmy

Strona internetowa jest obecnie najważniejszą wizytówką firmy, która ukazuje nie tylko nazwę i dane kontaktowe, ale też szczegółowe informacje na temat oferty. Ponadto, świadczy o naszej wiarygodności i stopniu profesjonalizmu. Każdy przedsiębiorca, nawet najmniejszy i o najbardziej tradycyjnym podejściu do marketingu, musi zdać sobie sprawę z tego, że moment odwiedzenia strony www przez potencjalnego klienta jest momentem decydującym o tym, czy skorzysta on z naszych usług. Dlatego ważne jest nie tylko to, co na stronie pokażemy i napiszemy, lecz przede wszystkim - jak to zrobimy. Aby konsument wziął naszą firmę na poważnie, zawartość strony www powinna być zaprojektowana w sposób przejrzysty i nowoczesny, a teksty napisane poprawnie, zwięźle i zachęcająco z ilustrującymi je, interesującymi grafikami o wysokiej jakości. Będzie to dla niego sygnał, że ma do czynienia z firmą idącą z duchem czasu i nadążającą za nowymi trendami, co skłoni go do zapoznania się z jej szczegółową ofertą. Dobrze, by na stronie internetowej znalazły się także dane firmy - adres, nazwisko właściciela, NIP oraz REGON, co uwiarygodni jej uczciwość.

Pozyskiwanie nowych klientów

Strona internetowa, skuteczniej niż jakakolwiek inna forma reklamy, jest w stanie zdobywać nowych klientów. Owszem, spoty telewizyjne czy uliczne banery także przynoszą efekty, jednak przypadkowy charakter ich odbioru sprawia, że są one nie do końca weryfikowalne. Zupełnie inaczej wygląda kwestia strony www, którą ludzie odwiedzają celowo i zazwyczaj wtedy, kiedy zamierzają skorzystać z danych usług. Co więcej, mają możliwość uczynienia tego w dowolnym miejscu i czasie, bez konieczności oczekiwania na godzinę emisji reklamy czy znajdowania się w punkcie, gdzie widnieje plakat. Jednocześnie, strony www zawierają zazwyczaj o wiele więcej informacji niż inne formy reklamy i pozwalają konsumentowi zapoznać się ze szczegółami oferty w dogodnych dla niego warunkach. Natomiast w razie niejasności, strona umożliwia zadawanie dowolnych pytań, o każdej porze dnia i nocy, za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Budowanie i podtrzymywanie relacji ze stałymi klientami

Posiadanie własnej przestrzeni w sieci, to nie tylko świetny sposób na dotarcie do nowych klientów, ale także na zbudowanie stałych relacji z obecnymi. Na stronie www możemy bowiem publikować aktualności związane z promocjami i sukcesami firmy, podtrzymywać kontakt poprzez konkursy i wysyłanie newslettera, a także wprowadzić program lojalnościowy, upoważniający stałych klientów do zniżek. Możliwość komentowania i komunikowania się za pośrednictwem strony, dodatkowo uczyni ją tętniącą życiem, a więc atrakcyjniejszą dla osób, które ją odwiedzają. Jeśli wokół swojej strony www zgromadzisz internetową społeczność stałych fanów - będziesz mógł gratulować sobie sukcesu.

Wsparcie sprzedaży

Niektóre strony www pełnią także funkcję sklepów internetowych, co niesamowicie ułatwia sprzedaż. Klienci mogą bowiem kupić wymarzony produkt, nie wychodząc z domu. Dodatkowo, jest to duża oszczędność dla przedsiębiorcy, gdyż sklep internetowy nie wymaga posiadania powierzchni handlowej i zatrudniania ekspedientów prezentujących towary.

Możliwość wprowadzania zmian

Zmiana członków zarządu czy siedziby firmy wymaga dużych nakładów finansowych w przypadku reklamy tradycyjnej, ponieważ wiąże się z wymianą dokumentów, wizytówek, banerów itp. Natomiast na stronie internetowej możesz wprowadzać zmiany w dowolnym momencie, bez ponoszenia najmniejszych kosztów. Elastyczne zarządzanie zawartością strony www, usprawnia pracę firmy, pozwala na ciągłe aktualizacje i niezostawanie z tyłu za konkurencją.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach

To ostatnia, ale zasadnicza korzyść, a zarazem konieczność związana z posiadaniem strony www. Należy pamiętać, że nawet najpiękniejsza i najbardziej przejrzysta witryna internetowa ma niewielką wartość marketingową, jeśli znajduje się na dziesiątej stornie w wyszukiwarce internetowej. Jeśli nie zainwestujemy w jej profesjonalne pozycjonowanie - nikt jej po prostu nie zobaczy. Z badań wynika, że pierwsze trzy pozycje w wyszukiwarce Google są klikane przez 63 % ludzi poszukujących informacji na dany temat. Odpowiednie dobranie i rozmieszczenie na stronie słów kluczowych, nie tylko wywinduje ją na sam szczyt wyszukiwarek, lecz także sprawi, że będą na nią trafiać tylko te osoby, które są zainteresowane naszą działalnością. Podsumowując - dobre pozycjonowanie strony www, pozwala dotrzeć do niej grupie docelowej. Sprawia, że to nie my szukamy klientów, lecz - za pośrednictwem słów kluczowych - to oni szukają naszej firmy.

Posiadanie firmowej strony internetowej jest absolutną koniecznością w XXI wieku. Każdy potencjalny klient zaczyna dziś swoje poszukiwania produktu lub usługi właśnie w internecie. Dlatego jest to tak ważna i opłacalna inwestycja - raz zaprojektowana, zbudowana i zoptymalizowana strona www pracuje na nasz sukces 365 dni w roku przez 24 godziny na dobę.

Czytaj więcej o:

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!