czwartek, 19 października 2017 r.

Biała Podlaska

Aeroklub PLL LOT będzie szkolił na bialskim lotnisku

Dodano: 27 lutego 2017, 22:28
Autor: Ewelina Burda

fot. aeroklub PLL LOT
fot. aeroklub PLL LOT

Aeroklub Polskich Linii Lotniczych LOT zmienia swoją siedzibę na lotnisko w Białej Podlaskiej.

W maju mają tu ruszyć szkolenia do podstawowej licencji pilota samolotowego oraz szybowcowego.

– W przyszłości nie wykluczamy poszerzenia naszej działalności – mówi Tomasz Maj, dyrektor aeroklubu. Dlaczego wybrano właśnie lotnisko w Białej Podlaskiej? – Przede wszystkim chodzi o warunki. Do naszej dyspozycji jest pas trawiasty i betonowy. To daje możliwość korzystania z lotniska przez cały rok – tłumaczy Maj.

Do tej pory aeroklub korzystał z lotnisk m.in. w Piotrkowie Trybunalskim i Radomiu. Ale to bialskie ma jeden z najdłuższych pasów startowych w Polsce (o długości ponad 3 kilometrów). Klub podpisał już z miastem umowę dzierżawy jednego skrzydła portu lotniczego. To ok. 500 mkw. powierzchni.

– Aktualnie trwa remont pokoi, kuchni, oraz łazienek. Do tego się zobowiązaliśmy. Mamy nadzieję że do końca kwietnia zakończymy prace. A w maju rozpoczniemy szkolenia – mówi Maj.
Aeroklub istnieje od 1979 roku, posiada własną wysoce wyszkoloną, wykwalifikowaną kadrę instruktorską zarówno w sekcji samolotowej jak i szybowcowej. Wielu pilotów szkolących się w klubie obecnie lata w rożnych liniach lotniczych na całym świecie.

– Aeroklub będzie korzystał z pasa startowego. Zobowiązał się także do wyremontowania kilku pomieszczeń w wieży. Liczymy na długoterminową i owocną współpracę – mówi Michał Trantau, rzecznik prezydenta miasta.

Przypomnijmy, że szkolenia szybowcowe prowadzi tu również ośrodek BB Aero z Rybnika.
Hangar, który stoi na lotnisku, należy do Agencji Mienia Wojskowego. AMW szykuje się do ogłoszenia przetargu na jego wynajem. Do tej pory na postawie umowy użyczenia użytkowała go Fundacja Polskie Legendy Lotnictwa. – My również zamierzamy stanąć do tego przetargu – zdradza dyrektor aeroklubu PLL LOT.

Użytkownik niezarejestrowany
vvv
Użytkownik niezarejestrowany
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (28 lutego 2017 o 09:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ależ kochany vvv (dzisiaj o 08:37 nie słyszę żadnego szczekania. Czy ty korzystasz z sił nadprzyrodzonych??? Nic to nie da Prezydent robi dobrą robotę i tak trzymać. Miłego dnia wszystkim i tym "szczekającym"
Rozwiń
vvv
vvv (28 lutego 2017 o 08:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak widać kundelki prezydenta się rozszczekały !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozwiń
Gość
Gość (28 lutego 2017 o 08:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nygusowi i marudzie nigdy nic się nie podoba. Ale cieszmy się że, tacy ludzie są wśród nas inaczej życie było by bardzo smutne i monotonne. Dalej Panie Prezydencie pokonamy fale ;-)
Rozwiń
Gość
Gość (28 lutego 2017 o 07:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To i oto chodzi. Brawo Pan Prezydent Stefaniuk. Brawo i oby tak dalej.
Rozwiń
Gość
Gość (28 lutego 2017 o 07:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
przeprowadzka aeroklubu pll lot na epbp jest bardzo dobrą decyzją, mimo, że obecnie lotnisko ma tylko status lądowiska. nie ma wątpliwości, że zarząd aeroklubu pll lot wniesie nową jakość w zakresie zarządzania lotniskiem, zamiast obecnego bezhołowia. nie ma również wątpliwości, że aeroklub pll lot z bazą w białej podlaskiej ma szanse być najlepszym ośrodkiem szkolenia lotniczego w polsce., oczywiście pod warunkiem trwałego umocowania na bialskim lotnisku pod względem prawnym. już 22 lata temu,, kiedy mon udostępnił bialskie lotnisko dla lotnictwa cywilnego dyrekcja pll lot, zdecydowała się na przeprowadzenie cyklu okresowych szkoleń pilotów liniowych. w dniu 28 września 1995 roku, na bialskim lotnisku lądował 4 silnikowy pasażerski ił - 18 w barwach lotu, kołując wśród nieco za***onych wojskowych z 61 lpszb (jw 5058), wówczas dość nieufnie nastawionych do lotnictwa cywilnego. stopniowo jednak zaczęły się przełamywać ,,lody'', zwłaszcza, jak wojskowi zauważyli, że dowódcą samolotu był ich kolega jan czyżewski płk rezerwy, który został kapitanem w pll lot. lądowanie lotowskiego ił - 18 w białej podlaskiej było wówczas dużym wydarzeniem. niestety, wkrótce powołano agencję mienia wojskowego, która w pierwszej kolejności wprowadziła opłaty za starty / lądowania na poziomie wielokrotnie wyższym, jak w cywilnych portach lotniczych w europie. w związku z taką ,,polityką'' amw, dyrekcja pll lot definitywnie zrezygnowała z korzystania z naszego lotniska. przy okazji należałoby wreszcie wyjaśnić, dlaczego amw przekazała samorządom 8 byłych lotnisk wojskowych w całości, a tylko w białej podlaskiej wyłączyła kilka działek, włącznie z działką z hangarem, de facto naruszając integralność funkcjonalną nieruchomości lotniskowej, mimo, że ustawodawca ustanowił obowiązek dalszego, trwałego zachowania lotniskowego charakteru wszystkich lotnisk przekazywanych samorządom. czym faktycznie kierowała się amw parcelując bialskie lotnisko na odrębne części do odrębnych sprzedaży, pozostaje pytaniem otwartym, oczywiście do ustawodawcy.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!