niedziela, 22 października 2017 r.

Biała Podlaska

Wielu bialczan zwątpiło w możliwość powodzenia tej inwestycji. Jednak wiceprezes spółki Epit & Korporacja Rozwoju Wschód Zachód, Ryszard Grabas jest pewien, że wkrótce pojawią się optymistyczne wiadomości.Tymczasem rzecznik Agencji Mienia Wojskowego przejmującej obecnie teren lotniska oświadczył, że w jego instytucji nic nie wiadomo o zapowiadanych spotkaniach z Epitem.

- Nie słyszeliśmy o żadnym spotkaniu z udziałem wojska, AMW i EPIT & KRWZ w sprawie lotniska w Białej Podlaskiej. Przygotowujemy się do przejęcia go, ale kiedy to się stanie, zależy tylko od wojska. Chyba nie uda się w tym roku, musi bowiem zostać jeszcze wykonanych szereg prac, m.in. związanych z podziałem geodezyjnym tego obszaru. Dopiero po ich zakończeniu krakowski oddział AMW będzie mógł przejąć teren lotniska - mówi Dziennikowi Zdzisław Zieliński, główny specjalista w AMW w Warszawie.
Ryszard Grabas wyjaśnia, że jednak istnieje porozumienie jego firmy z AMW. Niedawno w bialskim biurze E & KRWS obradowała komisja robocza z udziałem przedstawicieli krakowskiego oddziału AMW oraz likwidowanej jednostki wojskowej.
- Jeszcze zbyt wcześnie mówić o zasadach przejęcia lotniska. Nie zgadzam się z rzecznikiem AMW jakoby miano nam udostępniać teren dopiero po półrocznym oczekiwaniu na dokumentację. Wcześniej podpisywaliśmy porozumienia o tym, że zachowamy lotniczy charakter obiektu. Kto pokryje koszty długiego okresu przejściowego związane z ochroną i obsługą lotniska - tłumaczy Ryszard Grabas. Podkreśla, że amerykańska korporacja finansowa Delphos International kończy przygotowania do podjęcia decyzji o finansowaniu bialskiej inwestycji. Nie ma, jego zdaniem, mowy o rezygnowaniu z wcześniej zgłoszonych projektów.
- Zakładamy, że rozpoczęcie budowy lotniska nastąpi wiosną - ujawnia R. Grabas. Dodaje, że w tym miesiącu pojawią się wyniki audytu wykonywanego przez Delphos, które pozwolą na określenie dalszych planów. Kończy się szczegółowe weryfikowanie kosztów, doboru partnerów.
W bialskim Urzędzie Miasta dowiadujemy się, że przygotowywane wystąpienie głównego inwestora do wojewody lubelskiego o pozwolenie na budowę cargo musi zostać wzbogacone o dodatkową dokumentację.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!