wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Biała Podlaska

Co piąty pasażer narzeka na komunikację miejską

  Edytuj ten wpis
Dodano: 10 września 2009, 17:22

39% procent mieszkańców chwali miejską komunikację. Co piąty użytkownik narzeka. Ale ma być lepiej. Tak się będą zmieniały rozkłady jazdy, jak sobie życzą użytkownicy.

Z badań przeprowadzonych wśród pasażerów wynika, że mieszkańcy cenią niższy koszt podróży komunikacją miejską w porównaniu z transportem samochodowym. Według 46 proc. ankietowanych, to największa zaleta autobusów. 39 proc. osób jest zadowolonych z funkcjonowania komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej. Niezadowolenie wyraziło 24 proc. badanych.

– Bialska komunikacja nie jest zła. Ostatnio zmienił się rozkład jazdy. W dni powszednie mam z ulicy Górnej autobusy co pół godziny. Ale w weekendy jest trochę gorzej – mówi Michał Lubański, który przyznaje, że czasami autobusy się spóźniają. – Najgorzej jest, gdy autobusy jadą trzy minuty wcześniej niż to napisane w rozkładzie i muszę zaczekać pół godziny na następny – dodaje.

– Niemal codziennie autobus linii "B”, chociaż powinien być na Sidorskiej o godz. 7.20, to przyjeżdża o 7.25. W dodatku, jeszcze długo stoi na światłach. A ja spóźniam się do szkoły – mówi pani Izabela, która jest nauczycielką

Nic dziwnego, że pasażerowie, żeby się nie denerwować, wybierają komunikację prywatną. – Busy są bardziej niezawodne, szybsze i tańsze – mówi Honorata Dobryńczuk, która mieszka na osiedlu Młodych.
Tadeusz Ułanowicz, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej, który organizuje transport w mieście widzi mankamenty. Jego pracownicy przez osiem miesięcy kontrolowali usługi dwóch firm przewozowych. Wykryli 460 nieprawidłowości i obciążyli przewoźników karami – jest to kwota ponad 40 tys. zł.

Karane były opóźnienia kursów (więcej niż 3 minuty) lub przyśpieszenia (ponad 1 minutę). Przewoźnicy byli też obciążani za niewłaściwe oznaczenie autobusów lub brak kursu.

– Wyprzedzamy inne miasta pod względem organizacji transportu. W Białej Podlaskiej kto inny organizuje transport, a kto inny jest przewoźnikiem. Wprowadziliśmy usługę informowania pasażerów o rozkładach jazdy za pomocą sms-ów. No i mamy dobrze sprawdzające się tańsze bilety 10-minutowe – dyrektor Ulanowicz wymienia zalety miejskiej komunikacji.



  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!