piątek, 17 listopada 2017 r.

Biała Podlaska

Małaszewicze będą oknem na Wschód Unii Europejskiej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 lutego 2003, 17:21

 Józef Marek Kowalczyk, ma 48 lat, jest absolwentem LO w Radzyniu Podlaskim i SGPiS w Warszawie. Uko
Józef Marek Kowalczyk, ma 48 lat, jest absolwentem LO w Radzyniu Podlaskim i SGPiS w Warszawie. Uko

• W Polsce ma powstać osiem centrów logistycznych. Jedno z nich ma być zlokalizowane w Małaszewiczach. Co zadecydowało o wyborze tego miejsca?
- W Małaszewiczach, obok Gliwic, jest jeden z dwóch kolejowych terminali kontenerowych w Polsce. Na jego bazie i przylegających punktach przeładunkowych Kowalewo, Podsędków, Raniewo i Wólka planujemy utworzyć centrum logistyczne. Małaszewicze leżą na styku dwóch szerokości torów w europejskim korytarzu na linii kolejowej Paryż-Moskwa. W pobliżu jest międzynarodowa droga Berlin-Moskwa. Są plany rozbudowy lotniska w Białej Podlaskiej, które ma otrzymać status międzynarodowego. Wówczas będzie można łączyć przewozy kolejowe z drogowymi i lotniczymi. Po wejściu Polski do Unii, Małaszewicze będą jej oknem na Wschód.
• Czemu takie centrum ma służyć i co to da konkretnego dla regionu?
Jesteśmy - po kolejach niemieckich i ukraińskich - trzecim przewoźnikiem towarowym w Europie. Mamy odpowiednie środki, potencjał i pozycję, by rywalizować z przewoźnikami międzynarodowymi. Centra mają poprawić sprawność formowania pociągów, rozwinąć technikę przewozów kombinowanych oraz kolejowych usług logistycznych, połączyć przewozy samochodowe z kolejowymi i obsłużyć kompleksowo klienta. W bezpośredniej i pośredniej obsłudze centrum w Małaszewiczach powstaną nowe miejsca pracy, znajdą zatrudnienie specjaliści różnych branż.
• Ile będzie kosztować inwestycja?
- Koncepcja budowy centrum została podzielona na trzy fazy. Pierwsza to rozbudowę istniejącego terminala kontenerowego. Realizacja tego zadania wymaga wybudowania dodatkowych parkingów i placów manewrowych. W drugiej fazie planuje się m.in. budowę magazynów, budynku administracyjno-socjalnego oraz placów składowych. Natomiast trzecia faza zakłada budowę terminali specjalistycznych oraz terminalu magazynów celnych. Szacujemy, że wszystko będzie kosztować ok. 150 mln zł.
• Skąd pieniądze na to?
- Centra będą spółkami akcyjnymi. Szukamy akcjonariuszy, którzy w nie zainwestują. Uważam, że to dobra lokata kapitału, która w przyszłości przyniesie zyski. Nawiązujemy rozmowy z Urzędem Miasta i Gminy w Terespolu oraz Urzędem Wojewódzkim w Lublinie. Chcemy z nimi podpisać porozumienia o współpracy w zakresie powstania małaszewickiego centrum logistycznego
• Kiedy rozpoczną się pierwsze prace?
- Obecne działania mają zakres koncepcyjno-projektowy. Mam nadzieję, że pierwsze prace rozpoczną się już w tym roku.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!