sobota, 10 grudnia 2016 r.

Biała Podlaska

Małaszewicze będą oknem na Wschód Unii Europejskiej

Dodano: 6 lutego 2003, 17:21

 Józef Marek Kowalczyk, ma 48 lat, jest absolwentem LO w Radzyniu Podlaskim i SGPiS w Warszawie. Uko
Józef Marek Kowalczyk, ma 48 lat, jest absolwentem LO w Radzyniu Podlaskim i SGPiS w Warszawie. Uko

• W Polsce ma powstać osiem centrów logistycznych. Jedno z nich ma być zlokalizowane w Małaszewiczach. Co zadecydowało o wyborze tego miejsca?
- W Małaszewiczach, obok Gliwic, jest jeden z dwóch kolejowych terminali kontenerowych w Polsce. Na jego bazie i przylegających punktach przeładunkowych Kowalewo, Podsędków, Raniewo i Wólka planujemy utworzyć centrum logistyczne. Małaszewicze leżą na styku dwóch szerokości torów w europejskim korytarzu na linii kolejowej Paryż-Moskwa. W pobliżu jest międzynarodowa droga Berlin-Moskwa. Są plany rozbudowy lotniska w Białej Podlaskiej, które ma otrzymać status międzynarodowego. Wówczas będzie można łączyć przewozy kolejowe z drogowymi i lotniczymi. Po wejściu Polski do Unii, Małaszewicze będą jej oknem na Wschód.
• Czemu takie centrum ma służyć i co to da konkretnego dla regionu?
Jesteśmy - po kolejach niemieckich i ukraińskich - trzecim przewoźnikiem towarowym w Europie. Mamy odpowiednie środki, potencjał i pozycję, by rywalizować z przewoźnikami międzynarodowymi. Centra mają poprawić sprawność formowania pociągów, rozwinąć technikę przewozów kombinowanych oraz kolejowych usług logistycznych, połączyć przewozy samochodowe z kolejowymi i obsłużyć kompleksowo klienta. W bezpośredniej i pośredniej obsłudze centrum w Małaszewiczach powstaną nowe miejsca pracy, znajdą zatrudnienie specjaliści różnych branż.
• Ile będzie kosztować inwestycja?
- Koncepcja budowy centrum została podzielona na trzy fazy. Pierwsza to rozbudowę istniejącego terminala kontenerowego. Realizacja tego zadania wymaga wybudowania dodatkowych parkingów i placów manewrowych. W drugiej fazie planuje się m.in. budowę magazynów, budynku administracyjno-socjalnego oraz placów składowych. Natomiast trzecia faza zakłada budowę terminali specjalistycznych oraz terminalu magazynów celnych. Szacujemy, że wszystko będzie kosztować ok. 150 mln zł.
• Skąd pieniądze na to?
- Centra będą spółkami akcyjnymi. Szukamy akcjonariuszy, którzy w nie zainwestują. Uważam, że to dobra lokata kapitału, która w przyszłości przyniesie zyski. Nawiązujemy rozmowy z Urzędem Miasta i Gminy w Terespolu oraz Urzędem Wojewódzkim w Lublinie. Chcemy z nimi podpisać porozumienia o współpracy w zakresie powstania małaszewickiego centrum logistycznego
• Kiedy rozpoczną się pierwsze prace?
- Obecne działania mają zakres koncepcyjno-projektowy. Mam nadzieję, że pierwsze prace rozpoczną się już w tym roku.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO