sobota, 16 grudnia 2017 r.

Biała Podlaska

Niższy standard hotelu, opóźniony lot. Jak dochodzić zwrotu kosztów?

Dodano: 3 lipca 2017, 12:03
Autor: eb

Rozpoczął się sezon wakacyjnych wyjazdów. Jeżeli biura podróży nie wywiązują się swoich umów, możemy domagać się m.in. zwrotu części kosztów. O prawach jakie nam przysługują w takich sytuacjach przypomina Ewa Tymoszuk powiatowy rzecznik konsumentów w Białej Podlaskiej.

- Problemem stają się coraz częściej zmiany godzin wylotu bądź przylotu, przez co wycieczka trwa krócej nawet o dwa dni- mówi Tymoszuk. Jej zdaniem warto dmuchać na zimne jeszcze zanim wyjedziemy. - W tym sezonie na razie miałam tylko jedno zgłoszenie w sprawie opóźnionego lotu - precyzuje i dodaje że jeżeli już wybraliśmy biuro i miejsce pobytu, jasno sprecyzujmy na czym nam zależy np., na  bliskości do plaży, zacisznej okolicy czy  spokojnym hotelu.  

- Następnie przeczytajmy umowę gdzie oprócz sprawdzenia ceny, patrzmy też na  godziny wylotu i przylotu, standard i położenie hotelu, wycieczki fakultatywne, ubezpieczenie. Gdy się zmienią, można zrezygnować z wyjazdu i odzyskać wpłacone pieniądze- zaznacza rzecznik.  Gdy na miejscu okaże się że biuro podróży nie wywiązało się z umowy np. standard hotelu jest niższy, należy te nieprawidłowości zgłosić rezydentowi lub w ciągu 30 dni od powrotu, organizatorowi wyjazdu.  - Najlepszą formą będzie pismo w którym zawsze trzeba podać nasze roszczenie, zazwyczaj jest to obniżenie ceny. Jeżeli nie wiemy, o jaką obniżkę należy się ubiegać, skorzystać można z tabeli frankfurckiej. Przykładowo za hałas w nocy do 40 proc., a za brak wyżywienia do 50 proc. niższej ceny.  Pamiętajmy też o zebraniu dowodów na potwierdzenie swoich racji, np. zdjęć czy nagrań - podkreśla Tymoszuk.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów  prowadzi obecnie 12 postępowań dotyczących usług turystycznych. - Wątpliwości budzi na przykład w jaki sposób biura podróży informują o zmianie godziny wylotu, bądź przylotu i jak rozpatrują reklamacje w tym zakresie. Dotyczy to biur Neckerman Polska, Nowa Itaka, Rainbow Tours czy Tui Poland- wymienia rzecznik.  

Ponadto, UOKiK wyjaśnia zasady potrącania ceny wtedy, gdy klient rezygnuje z wyjazdu. Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, powinna ona odpowiadać rzeczywiście ponoszonym kosztom. UOKiK sprawdza czy foldery reklamowe spółki Nowa Itaka mogą wprowadzać klientów w błąd, sugerując wyższy standard pokoju. - Wątpliwości budzą m.in. działania esky.pl, pośrednika sprzedającego bilety.  Ze zgłoszeń konsumentów wynika, że portal może stosować niejasne zasady dotyczące kosztu bagażu w trakcie rezerwacji biletu. Dodatkowo zastrzeżenia wzbudza to, że do ceny biletu automatycznie doliczane jest ubezpieczenie, a klient, który nie jest tym zainteresowany, musi samodzielnie odznaczyć tę opcję - tłumaczy Tymoszuk.

Czytaj więcej o: wakacje podróż
Użytkownik niezarejestrowany
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (3 lipca 2017 o 12:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To jakaś kryptoreklama Pani Tymoszuk, czy ona tak sobie chodzi i pod nosem pląsa o turystyce?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!