poniedziałek, 23 października 2017 r.

Biała Podlaska

Skierowaniem trzech wniosków do zarządu miasta o zmianie pełnomocnika ds. rozwiązywania problemów alkoholowych, zmniejszenia wynagrodzeń członków miejskiej komisji alkoholowej i całkowitej zmiany jej składu - zakończyła się debata łukowskiej rady miasta nad zatwierdzeniem programu działania komisji na bieżący rok.

Komisja składa się z 11 członków, w jej składzie są radni, komendant policji, zakonnica i psycholog. Kilku radnych, przy okazji próby przyjęcia do realizacji programu działania komisji na rok 2002 zarzuciło jej członkom brak oszczędności i wiele nieprawidłowości w działaniu. - Czy to normalne, by członkowie komisji sami przygotowywali sobie programy działania, sami je zatwierdzali do realizacji i sami je wykonywali? - pytał Andrzej Kossowski.
Radny Ireneusz Goławski zarzucił komisji, że jej członkowie zbyt wiele zarabiają. - Za godzinę pracy przy realizacji programu dostają od 35 do 40 złotych a wystarczyłoby 15 zł - mówił radny a próby tłumaczeń pełnomocnika zarządu ds. rozwiązywania problemów alkoholowych Marii Posiadało uciął słowami: - Niech pani nie mówi o moralności, kiedy tu chodzi tylko o pieniądze. To skok na kasę! - argumentował Ireneusz Goławski.
Według wyliczeń przygotowanych przez radnych, niektórzy członkowie komisji zarabiali w niej rocznie nawet do 8,3 tysiąca złotych. Zdaniem protestujących przeciw temu te pieniądze mogłyby zostać przeznaczone na inny cel - na przykład na dotację w wyskości 23 tysięcy, jakiej komisja odmówiła Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na organizację kolonii dla dzieci z rodzin patologicznych. Ta właśnie odmowa stała się przyczyną konfliktu grupy radnych z komisją.
Pełnomocnik zarządu Maria Posiadało bezskutecznie tłumaczyła radzie, że działania komisji są zgodne z prawem. Niezadowolnym z dotychczasowej pracy komisji radnym udało się zablokować przyjęcie programu komisji na rok bieżący. Przyjęto też trzy wnioski. Pierwszy zakłada zmniejszenie zarobków członków komisji za godzinę pracy z 35 do 15 złotych, drugi zmianę jej składu a trzeci zmianę pełnomocnika. Zmiany, których domagają się radni leżą w kompetencji zarządu.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!