wtorek, 27 czerwca 2017 r.

Biała Podlaska

Zamiast "Wizji” wpuszczeni w Canal +

Dodano: 5 listopada 2002, 17:47

Niektórzy bialscy abonenci platformy cyfrowej poinformowali nas o narażeniu na straty wskutek połączenia się Wizji TV z Canal +.

Powiatowy rzecznik konsumentów Katarzyna Wawiórko potwierdziła, że interweniowała w sprawie abonentów Wizji, którzy zostali przejęci przez Canal + z "dobrodziejstwem inwentarza” i muszą płacić po ok. 100 zł miesięcznie. Gdy nastąpiła fuzja obu telewizji, nie podpisali oni dodatkowej umowy, a nowy właściciel obciąża ich prawie trzykrotnie większymi niż Wizja opłatami.
Oto w grudniu 1998 roku Wojciech N. skorzystał z promocji i wpłacił Wizji 599 zł. Mógł skorzystać z rocznego abonamentu na pakiet podstawowy (m.in. z bezpłatnym dostępem do HBO). Te zasady nie przewidywały wpłacenia kaucji gwarancyjnej. W lutym 2002 roku został powiadomiony o połączeniu się Wizji TV z Canal +. Kilkakrotnie występował z pismami do nowego właściciela o uregulowanie swojej sprawy. Nie było odzewu. Wreszcie w październiku otrzymał żądanie zwrotu zestawu do odbioru telewizji oraz uregulowania zadłużenia 424 zł za abonament.
Interweniująca w sprawie Wojciecha N. rzecznik K. Wawiórko ostatnio uzyskała od Anny Osiak z Działu Reklamacji Cyfry + potwierdzenie, iż nastąpiła korekta księgowa anulująca opłaty abonenckie po 20 maja. Nadmieniła przy tym, że abonent musi jednak uregulować pozostałe opłaty w wysokości 102,55 zł.
Do K. Wawiórko trafiło aż 11 podobnych osób.
- Canal + naruszył prawo. Po przejęciu całego systemu Wizji przedstawiciele Canal + poszli po najmniejszej linii oporu i wysłali zwykłym listem (a nie poleconym) do przejętych abonentów wezwania do zawarcia umowy i narzucali swój program. Canal + wykorzystując nieświadomość próbował zmusić telewidzów do korzystania z ich oferty. Straszy sądami oraz żąda zapłacenia, po kilkaset złotych, naliczonych nowych opłat. Stwierdziłam, że jakiekolwiek wypowiedzenia nie skutkowały - mówi Katarzyna Wawiórko.
Rzecznik podkreśla, iż udało jej się skutecznie załatwić dwom osobom odstąpienie właściciela platformy cyfrowej od egzekwowania dodatkowych opłat. Czeka nadal na odpowiedź w sprawie pozostałych.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!