poniedziałek, 23 października 2017 r.

Chełm

Chełm: Kładka przy dworcu doczeka się remontu po 30 latach

  Edytuj ten wpis
Dodano: 10 lutego 2012, 15:53

Rdzewiejącą i niedostępna dla podróżnych kładka przynosi wstyd kolejarzom <br />
 (Fot. Jacek Barczyński)
Rdzewiejącą i niedostępna dla podróżnych kładka przynosi wstyd kolejarzom
(Fot. Jacek Barczyński)

Po latach jest nadzieja, że kolejarze w końcu wyremontują kładkę dla pieszych przy stacji kolejowej Chełm Główny.


O remont kładki od lat zabiegał poseł Zbigniew Matuszczak. Kierując interpelacje do właściwych ministrów wskórał tyle, że 24 lutego 2011 r. podczas 85 posiedzenia Sejmu VI kadencji Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury zapewnił go, że problem kładki zostanie rozwiązany w 2011 r. Tymczasem mamy rok 2012, a podróżni wciąż narażają swoje zdrowie pokonując prowizoryczne przejście przez torowisko.

W swojej kolejnej interpelacji, tym razem kierowanej do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej poseł Matuszczak odwołał się do deklaracji złożonej publicznie przez podsekretarza Massela. Zadał mu także dwa konkretne pytania; kiedy dokonany zostanie remont kładki oraz kto ponosi odpowiedzialność za tak długie tolerowanie zagrożenia dla życia i zdrowia podróżnych?

Posłowi z upoważnienia ministra ponownie na piśmie odpowiedział podsekretarz Massel. Tym razem miał w zanadrzu konkrety.

"Z posiadanych informacji wynika, że w październiku 2011r. zapewnione zostały środki celowe na wykonane w roku 2012 remontu obiektu w obrębie stacji kolejowej Chełm – kładki dla pieszych” – napisał podsekretarz. Dodał również, że 12 stycznia przeprowadzone zostały negocjacje z wykonawcami, w wyniku których wyłoniony został wykonawca.

Jest nim Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, z którym już 20 stycznia została podpisana stosowna umowa na wykonanie remontu kładki. Krakowska firma ma się ze wszystkim uporać do 30 września tego roku.

W swoim piśmie Massel za pośrednictwem Marszałek Sejmu poinformował również posła, że zgodnie z Master Planem dla transportu kolejowego w Polsce, modernizacja linii kolejowej na odcinku Lublin - Dorohusk jest przewidywana po roku 2020. Kładka ma być wyposażona m.in. w cztery windy dla osób niepełnosprawnych.

Kładkę wybudowano w 1982 r. i przez cały okres eksploatacji nie była przebudowywana. Prowadzono jedynie prace konserwacyjne, polegające na uzupełnianiu ubytków w nawierzchni schodów i pomostu.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
hanczur
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

hanczur
hanczur (10 lutego 2012 o 17:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
chyba wam sie rok poje..ł bo wybudowano ją w 1985r hahahaah
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!