sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Chełm

Dezinformują chorych

Dodano: 8 stycznia 2007, 16:39

Wczoraj przed Poradnią Zdrowia Psychicznego w chełmskim szpitalu od świtu czekało około 20 osób.

Wszyscy chcieli zarejestrować siebie lub swoich bliskich do specjalisty. Kiedy w końcu ktoś pojawił się w rejestracji, dowiedzieli się, że tego dnia poradnia będzie nieczynna.

- Chcieliśmy, aby chociaż ktoś do nas wyszedł i wyjaśnił sytuację - mówi Stanisława Rekuta z Andrzejowa. - Nie doczekaliśmy się. Zmarnowaliśmy nasz czas i nie uzyskaliśmy porady.
Pani Elżbieta, aby załatwić matce wizytę u specjalisty, stawiła się pod poradnią już o godz. 6 - Nie działałam w ciemno - zapewnia. - Jeszcze w czwartek upewniałam się, czy lekarz będzie przyjmował. Od pracownika poradni usłyszałam, że tak. Tymczasem okazało się, że na darmo wzięłam tego dnia wolne. Także moja siostra, która - kiedy ja wystawałam pod poradnią - przygotowywała mamę do wyjazdu do Chełma.

Wśród osób odprawionych z kwitkiem był także Stanisław Błaziak z Chojna Nowego. Aby w porę dotrzeć na miejsce i mieć szansę na zarejestrowanie się, musiał wyruszyć w drogę już przed godz. 5. - Na drzwiach do poradni zauważyłem kartkę z informacją, że poradnia będzie czynna jedynie w dwa poniedziałki w miesiącu - mówi Błaziak. - Ale nie napisano już w które. I to ma być informacja?
Ta kartka z lakoniczną informacją rozjuszyła ludzi. Jedna z kobiet, najwyraźniej nie panując nad emocjami, zerwała ją z drzwi i ostentacyjnie podarła. Swojej dezaprobacie dała w końcu wyraz w gabinecie szefów chełmskiego szpitala.
- Rzeczywiście wczoraj rano przyjęliśmy skargę od pacjentki, która nie została zarejestrowana do specjalisty - mówi Wiesław Godzisz, zastępcy dyrektora szpitala. - Przyznaję, że zawiódł system informowania pacjentów o pracy poradni.
Zdaniem Godzisza, zamieszanie powstało po zmianie harmonogramu pracy poradni. Wynikała ona ze zmniejszenia kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. W praktyce zmusiło to szefów szpitala do okrojenia czasu przyjmowania pacjentów w specjalistycznych gabinetach. Tymczasem przyzwyczajeni do starego harmonogramu pacjenci nie przyjęli jeszcze tych zmian do wiadomości. Zapewnił nas, że zwróci uwagę kierownikowi poradni, by pacjenci byli rzetelnie informowani o czasie pracy specjalistów.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!