piątek, 15 grudnia 2017 r.

Chełm

Kowelski idzie do remontu. Kolej zmodernizuje przejazd w Chełmie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 marca 2012, 21:00

Przejazd kowelski to wystające ponad powierzchnię drogi szyny kolejowe oraz głębokie ubytki i dziury
Przejazd kowelski to wystające ponad powierzchnię drogi szyny kolejowe oraz głębokie ubytki i dziury

Największy w mieście przejazd kolejowy zostanie przebudowany. Tym samym zniknie największa drogowa przeszkoda na najkrótszej trasie wiodącej z centrum Chełma w kierunku przejścia granicznego w Dorohusku.

Zbigniew Matuszczak, poseł RP, dwukrotnie zwracał kolejarzom uwagę na fatalny stan przejazdu kowelskiego. Właściciel przeprowadził prowizoryczny remont nawierzchni, po którym nie ma już śladu. Tym razem kolejarze obiecują, że wkrótce sytuacja ma się zmienić.

To wynik interpelacji, którą poseł Matuszczak wystosował do resortu transportu. Z odpowiedzi wynika, że gruntowna modernizacja przejazdu kowelskiego ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Wcześniej, bo jeszcze w marcu lub kwietniu, PKP Polskie Linie Kolejowe SA Zakład Linii Kolejowych w Lublinie zobowiązał się do naprawy nawierzchni drogowej. Uszkodzone płyty i asfalt mają zostać wymienione. Poprawione będzie również odwodnienie.

Minister przypomniał także, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w ubiegłym roku przystąpiła wspólnie z Urzędem Miasta Chełm do "Programu Współpracy Transgranicznej Polska–Białoruś–Ukraina 2007–2013 w ramach projektu pod nazwą "Rozbudowa transgranicznej infrastruktury drogowo-kolejowej węzłów komunikacyjnych miasta Chełm i Kowel”.


W tym projekcie między innymi mieści się także modernizacja przejazdu kowelskiego oraz zagospodarowanie terenów przy dworcu kolejowym w Chełmie.

Zgodnie z umową podpisaną przez zakład linii Kolejowych w Lublinie i gospodarzami Chełma, kolejarze zlecili już opracowanie dokumentacji projektowej na modernizację przejazdu. Ma ona uwzględnić korektę układu torowego, wymianę nawierzchni torowej i drogowej, budowę ciągu pieszego, przebudowę oświetlenia oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Projekt ma być gotowy do 30 marca, a jego koszt to 165 tys. zł. Zadaniem miasta jest natomiast złożenie wniosku o dofinansowanie projektu z "Programu Współpracy Transgranicznej Polska–Białoruś–Ukraina”.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
TomAsz
lc
Józik
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

TomAsz
TomAsz (8 marca 2012 o 21:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Coś mitu śmierdzi. Jeśli ma być przeprowadzony KAPITALNY remont przejazdu kolejowego w tym roku, to po co parę miesięcy wcześniej przeprowadza się cząstkowy remont nawierzchni?? To tak, jakby przed kapitalnym remontem mieszkania, ktoś pomalował ściany, a nastepnie wyburzałby te świeżo pomalowane ściany. Moim skromnym zdaniem, ktoś tu z kogoś robi wariata. A może na tej kolei rządzą durnie, którzy nie szanują Państwowych (czyli naszych) pieniędzy?? Pragnę podkreślić, że PKP to w dalszym ciągu PAŃSTWOWE, czyli nasze, społeczne przedsiębiorstwo, do którego my, z naszych podaktów co rok dokładamy. Ja się nie godzę na takie marnowanie moich pieniędzy !! ...i BASTA. Oczywiście jestem całym sercem za kapitalnym remontem przejazdu kolejowego lub budową wiaduktu kolejowego.
Rozwiń
lc
lc (7 marca 2012 o 14:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
...dobre i to bo o wiadukcie to mogliśmy raczej pomażyć,a ja już myślałem że nie dożyje
Rozwiń
Józik
Józik (7 marca 2012 o 12:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
no kurrrrrrr wreszcie
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!