czwartek, 19 października 2017 r.

Chełm

Lokomotywownia w Chełmie idzie pod młotek

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 stycznia 2010, 13:59

Prawdziwa gratka dla poważnych inwestorów. PKP wystawiły na sprzedaż dawną lokomotywownię. To teren z pozostałością zabudowań oraz torami i rozjazdami o powierzchni ponad 5,5 ha.

Można założyć, że zainteresowane lokomotywownią będzie duże, a to z uwagi na jej położenie przy ważnym szlaku kolejowym oraz drodze z Chełma do granicy w Dorohusku.

– Ta działka rzeczywiście ma olbrzymi potencjał – przyznaje Maria Talma, dyrektor Wydziału Planowania Przestrzennego, Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Chełm. – Problem w tym, że w planie zagospodarowania przestrzennego jest on przeznaczony na cele kolejowe lub przemysłowe. Każda inna forma zagospodarowania tego terenu wymagałaby uchwalenia przez radnych zmian w planie.

Dawną lokomotywownią interesowała się już pewna firma, która widziałaby tam kolejny w mieście hipermarket. Jednak radni tak jak zmienili przeznaczenie innych działek pod wielkopowierzchniową działalność handlową, tak w tym przypadku opowiedzieli się na nie. Niedoszły inwestor zanim jeszcze nabył kolejową nieruchomość został odprawiony z kwitkiem.

PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Lublinie przetarg na sprzedaż lokomotywowni planuje już 25 lutego. Zdaniem kolejarzy część znajdujących się tam torów i rozjazdów po usunięciu drzew i krzewów oraz niezbędnych naprawach mogłaby być znowu eksploatowana. Obecnie tory te są wyłączone z sieci chełmskiej stacji kolejowej.

– Cena wywoławcza naszej nieruchomości to 3,1 mln zł – mówi Bartosz Chabior, rzecznik lubelskiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami. – Skoro zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego ten teren przeznaczony jest pod przemysł i usługi, to można tam na przykład urządzić dużą bazę przeładunkową, bądź składy surowców czy towarów.

– Wszystko jedno co tam będzie. Najważniejsze, że w końcu coś zrobią z tą ruiną – mówi mieszkająca nieopodal lokomotywowni pani Krystyna. – Przez wiele lat nic się tu nie działo. Tylko szabrownicy złomu i bezdomni odwiedzali to miejsce.

Kolej się wyprzedaje

Poza lokomotywownią w Chełmie chcą się pozbyć także przydworcowego placu oraz... ul. Zachodniej. W tym przypadku nie ma jednak mowy o przetargu. Z założenia jedynym partnerem może być miasto
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
ziuk
wąskotorowy
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ziuk
ziuk (9 stycznia 2010 o 11:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Oj "wąskotorowy",coś widać z twoich wypocin że gnębi ciebie nostalgia do fotela sekretarza POP.Popatrz dokoła siebie!.Świat się zmienia.Nie czas powracać myślami do ciuchci,wysiadając między stacjami na grzyby.Sprzedawany zakład w szczytowym okresie zatrudniał prawie 1000,tak tysiąc ludzi.Gdybyś to ty "wąskotorowy" w tamtym okresie był właścicielem tego zakładu,napewno zwolnił byś przynajmniej połowę załogi i reszta by wykonała nałożone zadania przez RWPG.Ten zakład tętnił życiem,ponieważ do Lublina nie było sieci trakcji elektrycznej.Dlaczego tak nienawistnie wyrażasz się o branży kolejowej i kolejarzach imputując im pijaństwo.Podaj chociaż jeden przypadek,aby nie odjechał pociąg z powodu pijaństwa maszynisty.Popatrz na stację w Chełmie - puste tory,które kiedyś były zatkane na skutek "wymiany handlowej" z bratnim nienasyconym ZSRR.A swoją drogą,czy ktoś zapytał żyjących jeszcze i obecnych pracowników Lokomotywowni w Chełmie,jakie jest ich zdanie w temacie planowanej sprzedaży wypracowanego przez NICH majątku!!!!!.Trakcyjniacy z Chełma powinni szybko zorganizować sie i żądać proporcjonelnego,sprawiedliwego udziału w zyskach ze sprzedaży tego majątku.
Rozwiń
wąskotorowy
wąskotorowy (6 stycznia 2010 o 17:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Polska kolej wogóle powinna być rozwiązana.Szkoda pieniędzy na utrzymywanie tego zrakowaciałego reliktu postsolidarnościowego.Ta "przebrzydła
komuna" nie narobiła tyle złego co solidarność.Pamiętam jak do kolejarskiej solidarności wstępowali różnej maści nieroby i karierowicze.Pamiętam jakskutecznie strajkowano i odwoływano różne pociągi.Później przyszła kolej na maszynistów,dyżurnych ruchu,konduktorów.Likwidowano przystanki osobowe,zwalniano kasjerów biletowych.....Ale za to tworzono coraz to więcej stanowisk urzęniczych i jeszcze wiecej "foteli w gabinetach" dyrektorskich.Jak ma więc działać kolej,skoro nie ma obsługi,nie ma dyżurnych ruchu,nie ma komu sprzedawać biletów bo zwolniono kasjerów biletowych.Dzisiaj transport kolejowy prawie nie istnieje.Ludzie nie chcą jeździć pociągami bo drogo,niewygodnie i niebezpiecznie.I nie wiadomo kiedy odwołają jakiś pociąg bo np.maszynista pijany.Dzisiaj nikt rozsądny nie chce przewozić towarów,bo pociąg okradną,transport trwa bardzo długo i drożyzna......
Ale dyrektorzy mają się coraz lepiej.Coraz mniej pociągów-coraz większa administracja.
Kolej została podzielona na różne spółki zarządzane przez byłych związkowców przeważnie nie mających żadnego pojęcia o zarządzaniu przedsiębiorstwem.Dawni działacze solidarności pousadzali się w różnych zarządach i radach nadzorczych i naal wszystko psują co jeszcze się da zniszczyć.
Przecież to karygodne,aby budynki stacyjne,lokomotywownie i wagonownie,nastawnie i inne duże obiekty były zdewastowane.Kto do tego dopuścił!!!!?
Ktoż to widział aby kolej od kolei kupowała (wypożyczała odpłatnie) wagony,od innych lokomotywy od innych znowu kupowała państwowy prąd?
Ludzie,nie tędy droga!Kolej zastąpić autobusami,na tzw. "wygwizdów" wysyłać busy,TIRy na tory i może wreszcie coś z tego będzie.
Dzisiaj kolejarze jeżdżą tylko na pielgrzymki,zatrudniają kapelanów (za piękne pensje i inne świadczenia)......
Ech,szkoda gadać.Kiedyś to nawet opłacało się jechcać ciuchcią.PIękny widok,można było sobie wyskoczyć zciuchci w dowolnym miejscu (między przystankami)......
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!