piątek, 15 grudnia 2017 r.

Chełm

Matura 2011 wyniki w Chełmie. Matematyka z problemami

  Edytuj ten wpis
Dodano: 30 czerwca 2011, 16:01
Autor: IZI

Prawie wszyscy maturzyści z II Liceum Ogólnokształcącego w Chełmie poradzili sobie z egzaminem. Z po
Prawie wszyscy maturzyści z II Liceum Ogólnokształcącego w Chełmie poradzili sobie z egzaminem. Z po

To właśnie matematyka sprawiła największy problem tegorocznym maturzystom. W niektórych chełmskich szkołach wszyscy, których czeka poprawkowy egzamin, będą musieli zmierzyć się właśnie z tym przedmiotem.

W tym roku w naszym województwie maturę pisało po raz pierwszy 22,7 tys. uczniów. – Zdało 16 tys. 820, czyli 74 proc. Średnia krajowa to 75,5 proc. – wylicza Krzysztof Babisz, lubelski kurator oświaty.

Najwięcej, bo ok. 5 tys. maturzystów, poległo na matematyce. – Po zeszłorocznym egzaminie z matematyki pojawiały się informacje, że był zbyt prosty (a i tak nie zdało go 4 tys. uczniów z woj. lubelskiego – red.) – zauważa Renata Janicka z OKE w Krakowie, która organizuje egzaminy w naszym regionie. – Być może takie postrzeganie spowodowało, że maturzyści nie przyłożyli się do tegorocznego testu z matematyki. Niektórzy z tych, którzy nie zdali, nawet nie próbowali rozwiązywać zadań otwartych z tego przedmiotu.

Wyniki z Chełma to potwierdzają. W I Liceum Ogólnokształcącym 15 osób czeka poprawka z jednego przedmiotu, w tym aż 14 z matematyki. Dołączy do nich jeszcze jeden maturzysta, który nie zdał jednocześnie z matematyki i języka rosyjskiego. W II Liceum Ogólnokształcącym świadectwa maturalnego nie dostało pięciu absolwentów. Wszystkie te osoby oblały matematykę. – W sierpniu będą podchodzić do egzaminu poprawkowego – mówi Grażyna Mojsym, dyrektor szkoły.

– Najtrudniejsza była matematyka i z tego przedmiotu będzie najwięcej poprawek. Uczniowie już wychodząc z sali mówili, że mieli trudności – potwierdza Elżbieta Komar, wicedyrektor Zespołu Szkół Budowlanych w Chełmie.
Nawet ci, którzy egzamin zdali, narzekają na ten przedmiot.

– Angielski i polski poszedł mi bardzo dobrze. Niestety, matematyka była trudna, nie tylko moim zdaniem, ale według większości uczniów. Zadania były skomplikowane, a było na nie za mało czasu – mówi Urszula, absolwentka Zespołu Szkół Budowlanych w Chełmie.
Niektórzy pedagodzy twierdzą, że słabe wyniki z matematyki to wynik zaległości z młodszych klas. Na ich nadrabianie w liceum nie ma już czasu. – Trzeba to rozpatrywać w kontekście egzaminu gimnazjalnego – mówi Dariusz Kostecki, dyrektor I LO w Chełmie. – Ja nie mam środków na prowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki i mogę liczyć tylko na dobrą wolę nauczycieli. Taka wola jest i prowadzą koła z przedmiotów.

– Ogólnie wyniki z przedmiotów ścisłych są w tym roku gorsze niż w poprzednim roku – dodaje Babisz. – Ale, co ciekawe, matematyka była w tym roku najchętniej wybieranym przedmiotem dodatkowym (obowiązkowa jest tylko część podstawowa). A jeżeli więcej maturzystów zdaje przedmioty ścisłe, to znaczy, że więcej osób wybierze studia techniczne.

Wczoraj maturzyści mogli odbierać w szkołach świadectwa dojrzałości i ich odpisy. Na uczelnie trzeba je będzie dostarczyć dopiero po ogłoszeniu list osób przyjętych na studia. Na większości uczelni maturzyści mogą się zgłaszać na wybrane kierunki za pomocą specjalnych internetowych systemów rekrutacyjnych. Wyniki rekrutacji poznają w połowie lipca.


Wyniki matur w Chełmie:
I Liceum Ogólnokształcące – 92,66% (zdały 202 osoby na 218)
II Liceum Ogólnokształcące – 98,49% (zdało 327 osób na 332)
III Liceum Ogólnokształcące – 79,37% (zdało 150 osób na 189)
IV Liceum Ogólnokształcące – 93,07% (zdało 188 osób na 202)
Liceum Ogólnokształcące nr VI – 69,81% (zdało 37 osób na 53)
Technikum nr 1 – 48,8% (zdało 21 osób na 43)
Technikum nr 2 – 65,01% (zdało 86 osób na 132)
Technikum nr 3 – 78,69% (zdało 48 osób na 61)
Technikum nr 4 – 41,98% (zdały 34 osoby na 81)
Technikum nr 5 – 25,71% (zdało 9 osób na 35)
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
xoxox
I LO
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (7 lipca 2011 o 11:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
do nauki a nie do marudzenia! i moze i mozna nauczyc sie kazdej epoki na pamiec, kazdego wiersza na pamiec, ale przez takie myslenie mamy pokolenie ktore nie potrafi MYSLEC. mamy pokolenie gdzie nie ma inteligentnych ludzi. MYSLENIE jest w cenie, a logiczne myslenie jest cenione jeszcze wyzej. bardzo dobrze, ze matematyki nie mozna nauczyc sie na pamiec - to jest przedmiot ktory eliminuje jednostki nieprzystosowane do nauki. bo nauka to nie "uczenie sie na pamiec" - nauka to "uczenie sie ze zrozumieniem". mam nadzieje ze z roku na rok matura z matematyki bedzie coraz trudniejsza i dorowna poziomem wymagan do innych przedmiotow.
Rozwiń
xoxox
xoxox (6 lipca 2011 o 14:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='I LO' timestamp='1309881540' post='498013']
Tacy nabuzowani na to I LO jestescie bo pewnie sami sie nie dostaliscie i poszliscie do jakis innych podrzednych szkol hahah, a pozatym wazniejsza jest jakosc, a nie ilosc. Widac od razu kto pisze te komentarze hahaha
[/quote]

Głąbie popatrz na progi punktowe jakie miało I LO w 2008, kiedy przyjmowało tegorocznych maturzystów. Z resztą od tamtej pory niewiele się zmieniło. To do II LO można było się nie dostać, w I kto chciał ten poszedł xD
Rozwiń
I LO
I LO (5 lipca 2011 o 17:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tacy nabuzowani na to I LO jestescie bo pewnie sami sie nie dostaliscie i poszliscie do jakis innych podrzednych szkol hahah, a pozatym wazniejsza jest jakosc, a nie ilosc. Widac od razu kto pisze te komentarze hahaha
Rozwiń
xxx
xxx (4 lipca 2011 o 15:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Matma sie przydaje, myslenie logiczne tym bardziej. Czas by mlodziez zachecac do nauki tego przedmiotu, "oblaskawiac" go, a nie straszyc nim. Na prawde przyniesie to wiecej dobrego."
Trafiłam na to forum przypadkiem, i chciałabym się ustosunkować do Twojej wypowiedzi. Jak uczniowie mają z optymizmem podchodzić do samej matematyki, do matury z tego przedmiotu, skoro nauczyciele zamiast zachęcać, jak to określiłaś, przeciwnie - straszą. Często na lekcjach słyszymy - "Wy za te dwa lata nie będziecie mieli takiej łatwej matury", "Poziom matury z matematyki z każdym rokiem wzrasta" bla bla bla. Uczniom z tego wszystkiego dosłownie się gacie trzęsą na myśl o maturze z matematyki.
I sądzę, że najmniejszego sensu nie ma porównywanie j.polskiego do matematyki. Język, dzieła narodowe każdy obywatel powinien znać, napisać esej, rozprawkę czy zwykły referat również MUSI potrafić. Czytanie ze zrozumieniem to większa część podstawowej matury, a trzeba to umieć. J.polski uczy rzeczy niezbędnych, matematyka uczy logiki - ale myślę, że dla osób które nie planują się dalej w tej dziedzinie kształcić spokojnie wystarczyłaby matematyka na poziomie gimnazjum, bo niestety - ale nie sądzę, by to czego uczy się na matematyce w szkołach średnich było przydatne w dorosłym życiu.

Mimo wszystko, uważam że przy odrobinie nauki spokojnie można zdać matematykę na - chociaż te - 30%. Ale ile nerwów temu towarzyszy ? I to nie odnosi się tylko do matematyki. Wystarczy przejść się po korytarzu pełnym maturzystów, aż żal patrzeć. Taka otoczka temu towarzyszy.
Rozwiń
Kamil
Kamil (2 lipca 2011 o 21:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='monika' timestamp='1309531711' post='496563']
IV LO wypadło na maturze lepiej niz ,,elitarne" I LO
[/quote]
No nie podniecajcie się tak, nie zapominajmy, że statystyka jest jak stringi-zakrywa to co najważniejsze. Wystarczy sprawdzic ile procent mają Ci którzy zdali maturę i może się okazać, że jednak kolejność szkół będzie inna. Głąby, które nie potrafią zdać matury zdarzą się wszędzie, nawet i w I-szym, ale to nie świadczy o poziomie pozostałych 202 uczniach. Pozdrawiam
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!