wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Chełm

Pociągi nie pojadą na trasie Chełm - Włodawa. Nie będzie reaktywacji linii

  Edytuj ten wpis
Dodano: 28 lutego 2012, 14:21

Podobny do tego szynobus do 2002 r. kursował między Chełmem i Włodawą (Leszek Wójtowicz)
Podobny do tego szynobus do 2002 r. kursował między Chełmem i Włodawą (Leszek Wójtowicz)

Gospodarzom Chełma i Włodawy oraz gmin Chełm, Ruda Huta, Wola Uhruska i Włodawa nie udało się przekonać samorządu województwa do wznowienia ruchu kolejowego na trasie Chełm-Włodawa. Nie zamierzają jednak składać broni.

Pociągi z Chełma do Włodawy nie kursują już od 2002 r. Połączenie to zostało zawieszone z przyczyn ekonomicznych. Tymczasem bardzo je sobie chwalili chociażby grzybiarze, czy miłośnicy turystyki. Tym bardziej, że kolejowy szlak wiedzie przez tereny niezwykle malownicze i bogate w atrakcje przyrodnicze i historyczne.

Niestety, argumenty te nie przekonały członków zarządu województwa. Jak poinformował Jacek Sobczuk, członek zarządu, tegoroczny budżet nie uwzględnia żadnych środków, które mogłyby być przeznaczone na reaktywowanie kolejowej linii z Chełma do Włodawy. Zwrócił też uwagę, że samorząd województwa nie jest jedynym możliwym organizatorem przewozów kolejowych.

Mimo stanowiska zarządu województwa, samorządowcy się nie poddają. – Zastanowimy się wspólnie co z tym fantem zrobić – mówi Jerzy Wrzesień, burmistrz Włodawy. – Przyznaję, że wystąpiliśmy do marszałka z naszym projektem w niefortunnym momencie, kiedy budżet był już ustalony. Najważniejsze jednak, że postawiliśmy w tej sprawie pierwszy krok.

Również Tadeusz Sawicki, wójt gminy Włodawa uważa, że jeszcze nie wszystko stracone. – Będziemy walczyć o reaktywowanie kolejowego połączenia – zapowiada. – Ta linia ze swojej natury nie mogła być rentowna. Można by się zatem zastanowić nad jej reaktywowaniem jeśli nie z zarządem województwa, to na przykład w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Samorządy zakupiłyby szynobus, a prywatny inwestor zająłby się eksploatacją linii. Od jego inicjatywy zależałoby to, czy wyszedłby na swoje. Pierwszy pomysł jaki mi przychodzi do głowy, to organizowanie wyjazdów grupowych chociażby na grzyby z takimi dodatkowymi atrakcjami, jak ognisko, czy grillowanie. Myślę, że chętni by się znaleźli.

Zgodnie z projektem samorządowców, w tym roku reaktywowana linia miałaby funkcjonować jedynie w sezonie letnim i tylko z Chełma do Stulna. W następnych latach szynobus woziłby miejscowych pasażerów i turystów już przez cały okrągły rok.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
kuba
Akordeo
tark
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kuba
kuba (20 czerwca 2012 o 16:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na tej linii powinny kursować pociągi relacji:Chełm-Włodawa,Lublin-Włodawa,a w wakacje Chełm-Stulno i Chełm-Brześć
Rozwiń
Akordeo
Akordeo (6 marca 2012 o 21:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jest to użasadnione ekonomicznie, gdyż na trasie Chełm- Wola Uhruska busy jadą minimalnie 50 minut, a szynobusty jechałyby maksymalnie 30 minut, poza tym na 40- miejscowego sa107 chętni na pewno by się zaleźli.
Rozwiń
tark
tark (29 lutego 2012 o 19:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
w roku 1995 w ramach pracy dyplomowej na studiach podyplomowych opracowalem koncepcje modernizacji linii Chem-Wodawa ( likwidacja zbednych torów stacyjnych, rozjazdów, korekta łuków itp), tak aby pociągi mogły jeździc spokojnie nawet 100 km/h. Jednoczesnie wskazywałem na możliwośc wydłużenia do Okuninki wraz zorganizowaniem komunikacji busami do / ze stacji oraz wykorzystanie walorów sezonowych tej linii. Tym bardziej że planowano odbudowac kolejowy most graniczny we Włodawie. I oto po 17 latach ....SIEDEMNASTU , pomysł odżył, co uważam w obecnych realiach jest ekonomicznie nieuzasadnione. Komunikacja bus-owa wypełniła luke po zlikwidowanym ruchu pasażerskim na tej linii i samorządowcy tego nie zmienia. Zmotorzyowani mieszkancy przyległych miejscowości nie przesiada sie na szynobusy, bo znając genialne pomysły kolejarzy układających rozkład jazdy to i tak byłby nie życiowy. Tak więc zastanawiam sie po co odświeżono ten pomysł? czyżby zaczynala sie kampania przedwyborcza do samorządu ??
Rozwiń
Gość
Gość (29 lutego 2012 o 15:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1330523131' post='603862']
Zabrać Chelmowi część połączeń (tych co wożą powietrze) i dać w ine części województwa.
[/quote]

Jakby mieszkańcy Chełma mieli oferte w taryfie połaczenie w dobrej cenie jak np mieszkańcy Zamościa to by tez chętnie jeżdzili pociagami. Nie wiem dlaczego np bilet Zamośc Lublin -117 km kosztuje 11,50 a pociag Chełm - Lublin -73 km- 15 zł. By spuscili z cen to na pewno by gorzej na tym nie wyszli. Ale widac to taka polityka , mało ludzi z drozszym biletem niż wiecej ludzi z tanszymi
Rozwiń
Gość
Gość (29 lutego 2012 o 15:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1330523131' post='603862']
Zabrać Chelmowi część połączeń (tych co wożą powietrze) i dać w ine części województwa.
[/quote]

Gdzie mądralo?? Akurat na trasie pomiedzy Deblinem a Chełmem jezdzi najwiecej ludziw tym województwie. Moze tworzyc trase Lublin - Swidnik??
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!