środa, 22 lutego 2017 r.

Chełm

PZU Życie nie wypłaciło odszkodowania, bo miało własną definicję zawału

Dodano: 21 grudnia 2010, 19:23

PZU Życie stosowało własną definicję zawału serca. Inną niż kardiolodzy. Przekonał się o tym Szczepan Auguściuk spod Chełma. Choć miał rozległy zawał, firma nie chce mu wypłacić odszkodowania.

– Od roku walczę w sądzie o odszkodowanie, które przysługuje osobom po zawale – mówi Szczepan Auguściuk z Zawadówki (pow. chełmski).

Opłacał składki na Grupowe Ubezpieczenie dla Pracowników w PZU Życie SA. Atak serca przeszedł w sierpniu 2009. W takich przypadkach ubezpieczonym przysługuje określona suma pieniędzy.

– To zwykle od 8 do 10 tysięcy złotych. Ale PZU odmówiło mi wypłacenia pieniędzy – dodaje pan Szczepan.

– By stwierdzić zawał, w EKG muszą być określone zmiany (tzw. patologiczny załamek Q – dop. red.) – tłumaczy ubezpieczyciel. Zdaniem PZU, takiego czynnika w przeprowadzonym badaniu zabrakło. Dlatego oddalili sprawę.

– To absurd – twierdzą biegli lekarze, którzy zajmowali się sprawą pana Szczepana. I dodają, że definicja zawału przyjęta przez ubezpieczyciela jest niezgodna z medycznymi standardami, ustalonymi m.in. przez Polskie Towarzystwo Kardiologiczne i krajowego konsultanta.

Zdaniem kardiologów, ostry zawał u tego pacjenta nie budzi wątpliwości. – Niezrozumiałe jest twierdzenie ubezpieczyciela, że choroba, która wystąpiła u pana Auguściuka, nie może być traktowana jako zawał serca. Ubezpieczyciel podważa w pełni potwierdzone rozpoznanie – orzekł biegły lekarz sądowy.

Sprawą takich praktyk zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także rzecznik ubezpieczonych. UOKiK ustalił, że w ciągu dwóch i pół roku stosując tę praktykę PZU Życie odmówiło wypłat odszkodowania ponad 2100 pacjentom w kraju.

– Nałożyliśmy na ubezpieczyciela blisko 4 mln zł kary za stosowanie zbyt wąskiej definicji zawału serca – tłumaczy Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

– Takich spraw rozpatrujemy kilkanaście w skali roku. Dlatego wsparliśmy UOKiK w działaniach na rzecz wyeliminowania tego typu praktyk – dodaje Aleksander Daszewski, radca prawny w biurze rzecznika ubezpieczonych.

Efekt? PZU zmieniło już zapisy w umowach. – UOKiK poinformował spółkę o naruszeniu praw konsumentów, a w czerwcu 2010 roku ubezpieczyciel zrezygnował ze stosowania kwestionowanej definicji zawału serca – powiedział nam Michał Witkowski, rzecznik prasowy PZU.

Mimo to, pan Szczepan wciąż nie wie, czy dostanie odszkodowanie. Padł ofiarą wcześniejszych, niekorzystnych zapisów w polisie ubezpieczeniowej i swoich praw musi dochodzić w sądzie.

– Nie możemy komentować tej sytuacji, dopóki nie zostanie ostatecznie rozstrzygnięta – zastrzega Anna Chomiuk, sędzia Sądu Rejonowego w Chełmie. – Tylko w naszym sądzie takich spraw jest znacznie więcej. To bardzo dobra wiadomość, jeśli PZU zmieni w tej kwestii podejście do pacjenta.

Kolejna rozprawa w styczniu. – Nie odpuszczę im. Zwłaszcza że w moim przypadku opinia biegłego kardiologa jest jednoznaczna – podkreśla Auguściuk.
Czytaj więcej o:
Deb0308el
Gość
chemi
(31) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Deb0308el
Deb0308el (11 października 2016 o 13:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czasami wydaje mi się, że niektórzy ludzie plotą na forach takie głupoty, tylko po to żeby coś gadać. Ludzie opanujcie się! Świat nie jest czarno-biały. Deb0308 - Dobre case:
Rozwiń
Gość
Gość (16 października 2015 o 16:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kancelaria Prospectrum z Rzeszowa bardzo profesjonalnie walczy o wysokie odszkodowania dla ofiar wypadków.
Rozwiń
chemi
chemi (3 maja 2015 o 10:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

a co na to rzecznik praw pacjenta?

Rozwiń
Gość
Gość (29 kwietnia 2015 o 10:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Podobnie jak "Gość" powyżej również korzystałam z usług tej kancelarii. Kojarzyłem numer, sprawdziłam i korzystałyśmy z tych samych usług. Fachowa pomoc. Polecam

Rozwiń
Gość
Gość (29 kwietnia 2015 o 10:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Podobnie jak "Gość" powyżej również korzystałam z usług tej kancelarii. Kojarzyłem numer, sprawdziłam i korzystałyśmy z tych samych usług. Fachowa pomoc. Polecam

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (31)

Pozostałe informacje

Alarm 24