Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

3 listopada 2008 r.
20:53
Edytuj ten wpis

Trafi przed sąd za słuszną sprawę

0 26 A A

Siennica Królewska. Najpierw drogowcy upierali się, że na niebezpiecznym zakręcie jest bezpiecznie. Potem zmienili front.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Drogowcy ustawili znak ograniczenia prędkości oraz barierki ochronne.

Prezes Automobilklubu Chełmskiego Grzegorz Gorczyca został właśnie przesłuchany przez krasnostawską policję. Jego kłopoty z wymiarem sprawiedliwości rozpoczęły się 11 września. W Siennicy Królewskiej Dużej (pow. krasnostawski) ustawił na zakręcie znak ograniczenia prędkości do 70 km na godzinę. Nie miał do tego prawa, ale chciał pomóc rodzinie Tomaszewskich, mieszkającej przy zakręcie. Tylko w tym roku na ich podwórko wpadło z drogi sześć samochodów. To cud, że nie doszło do tragedii.

- Miałem świadomość, że mogę za to odpowiedzieć - mówi Gorczyca. - Gdyby zaszła potrzeba, to zrobiłbym to jeszcze raz. Mieliśmy czekać, aż komuś stanie się krzywda?

Tymczasem Zarząd Dróg Powiatowych i policja w Krasnymstawie upierali się, że droga jest dobrze oznakowana. Już na drugi dzień po akcji Gorczycy drogowcy zdjęli jego znak. Po czym po kilku dniach… ustawili własny, tym razem z ograniczeniem prędkości do 60 km na godzinę. A w miejscu, z którego na podwórko wpadały samochody, pojawiły się solidne barierki.

- Teraz to jest inne życie - cieszy się Józef Tomaszewski. - I pomyśleć, że kiedy upominałem się u drogowców, powiedzieli mi, że mój dom stoi za blisko drogi.
Mariusz Gap, zastępca szefa krasnostawskiej policji, twierdzi, że Gorczyca, bez względu na intencje, złamał prawo. - Doniesienie o wykroczeniu złożył Zarząd Dróg Powiatowych - mówi. - Sprawę rozstrzygnie sąd. My nie będziemy upierać się przy karze.

- Decyzja o postawieniu znaku ograniczenia prędkości przed zakrętem została podjęta, zanim Automobilklub Chełmski postawił tam swój - stwierdził wczoraj Piotr Banach, dyrektor ZDP w Krasnymstawie. - To była zresztą decyzja na wyrost. Jestem przekonany, że powodem wypadków, do których tam doszło, była brawura kierowców, na których żadne znaki drogowe nie robią wrażenia. A jeśli chodzi o inicjatywę automobilklubu, to moim obowiązkiem było powiadomienie policji o naruszeniu prawa.

Mariusz Bąk, prezes Fundacji na rzecz Ofiar Wypadków Komunikacyjnych i Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym "Zielony Liść”, tak komentuje postępowanie urzędników: Kiedy ktoś w dobrej wierze narusza prawo, to urzędnicy skupiają się na samym fakcie, a nie na intencjach. Bo tak im wygodniej i mogą się wykazać. Przedkładają przepisy nawet wówczas, kiedy są niedorzeczne.

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Tadek / 5 listopada 2008 o 22:37
No tak ,znak postawił w słusznej sprawie, chcąc pomóc-przede wszystkim, na pewno nie zrobił nikomu krzywdy-wręcz przeciwnie.
ZDP gól chodzi -więc najlepiej kolesia do sądu i na Policje podać.
Taki Sąd i Policja zajmuje się (zamiast łapać i sądzić bandytów ) takim tematem czy naruszył przepisy? czy miał pozwolenie?... a miał plan? wyrys od geodety? pieczątkę od księdza? Jak ma być dobrze w tym kraju... ?
Avatar
zyzio / 4 listopada 2008 o 21:09
mgr napisał:
a czy pan banach ma chociaz wyksztalcenie zwiazane z wykonywanym zawodem ??

No pewnie, że ma!!! - pewnie jest nauczycielem muzyki lub szewcem, ale za to właściwy politycznie!!!
Avatar
sas / 4 listopada 2008 o 20:52
Badach pewnie sam lubił przycisnąć mocniej w tym miejscu a tu taki klops - znak mu postawili Dożywocie dla Gorczycy!!
Avatar
mgr / 4 listopada 2008 o 19:43
a czy pan banach ma chociaz wyksztalcenie zwiazane z wykonywanym zawodem ??
Avatar
jaro / 4 listopada 2008 o 17:03
Paranoja!!! Panie Banach kończ pań i wstydu rodzinie oszczędź!!
Avatar
mikae / 4 listopada 2008 o 17:03
no proszę dziennik wschodni jednak ma widać zaszłości z czasów sztandaru ludu...
gdzie są wszystkie komentarze?
Avatar
Znajomy / 4 listopada 2008 o 16:32
wow, cały Chełm i mój rajdowca się wypowiedziało...
tak, tak BRAVO Gorczyca, ja też sobie postawie jakiś znak na wsi , a co
Pozdrawiam
Avatar
kowalski / 4 listopada 2008 o 16:29
Moim zdaniem to jest naprawdę tragiczne, że organizacje pozarządowe (choćby i najaktywniejsze) muszą zastępować w działaniu ludzi, którzy za swoje obowiązki biorą duże, duże pieniądze. Panie Banach bądź miej pan trochę poczucia honoru i sprawiedliwości i zamiast stawiać ich pod sądem to im pan podziękuj!!
Avatar
pingwin / 4 listopada 2008 o 15:41
1. "...brawura kierowców, na których żadne znaki drogowe nie robią wrażenia" - a niby jak znak, którego nie ma, może zrobić wrażenie na kimkolwiek?
2. "A jeśli chodzi o inicjatywę automobilklubu, to moim obowiązkiem było powiadomienie policji o naruszeniu prawa" - skoro pan B. taki obowiązkowy, to dlaczego nie dopilnował, żeby w tym miejscu stał znak z ograniczeniem prędkości? Odpowiedź znajdziemy w tekście powyżej - brawurowi kierowcy i tak nie przestrzegają znaków, zaś jeżdżącym rozsądnie w tym miejscu znak jest zbędny... Idąc dalej tym tokiem rozumowania - drogowcy ostatecznie postawili znak, który nie jest tam potrzebny... Piotr B. gubi się w zeznaniach, czy mi się wydaje?
1. "...brawura kierowców, na których żadne znaki drogowe nie robią wrażenia" - a niby jak znak, którego nie ma, może zrobić wrażenie na kimkolwiek?
2. "A jeśli chodzi o inicjatywę automobilklubu, to moim obowiązkiem było powiadomienie policji o naruszeniu prawa" - skoro pan B. taki obowiązkowy, to dlaczego nie dopilnował, żeby w tym miejscu stał znak z ograniczeniem prędkości? Odpowiedź znajdziemy w tekście powyżej - brawurowi kierowcy i tak nie przestrzegają znaków, zaś jeżdżącym rozsądnie w tym miejscu znak jest... rozwiń
Avatar
mikae / 4 listopada 2008 o 13:19
wierzmy dalej urzędasom, oto wypowiedzi z września po postawieniu znaku:
"Mariusz Gap, zastępca powiatowego komendanta policji w Krasnymstawie, był zaskoczony inicjatywą automobilklubu. - Po co tam nowy znak, skoro już tablica z nazwą miejscowości nakazuje kierowcom ograniczyć prędkość do 50 km na godzinę - mówi. - Ja też tam mieszkam i nigdy nie zdarzyło mi się mieć kłopotów z wyjściem z omawianego zakrętu. Uważam, że droga jest dobrze oznakowana, tylko kierowcom czasami brakuje rozsądku."

Jakim cudem ten pan nadal jest zastępcą komendanta skoro nie wie, że tablica z nazwą miejscowości NIE OGRANICZA prędkości!

O to kolejna wypowiedź:
"Opinię komendanta podziela także Krzysztof Kumszczyński, zastępca dyrektora ZDP. Zgadza się, że Gorczyca, ustawiając znak nie tyle ograniczył, co pozwolił kierowcom na szybszą jazdę.

- Dalecy jesteśmy od wyciągania prawnych konsekwencji wobec automobilklubu - mówi Kumszczyński. - Niemniej jednak ich znak nie może pozostać w tym miejscu. Spodziewam, się, że odpowiedzialny za organizację ruchu starosta powoła komisję, która przyjrzy się sprawie."

Nieźle wygląda ta postawa daleka od wyciągania konsekwencji prawnych kierując sprawę do sądu
wierzmy dalej urzędasom, oto wypowiedzi z września po postawieniu znaku:
"Mariusz Gap, zastępca powiatowego komendanta policji w Krasnymstawie, był zaskoczony inicjatywą automobilklubu. - Po co tam nowy znak, skoro już tablica z nazwą miejscowości nakazuje kierowcom ograniczyć prędkość do 50 km na godzinę - mówi. - Ja też tam mieszkam i nigdy nie zdarzyło mi się mieć kłopotów z wyjściem z omawianego zakrętu. Uważam, że droga jest dobrze oznakowana, tylko kierowcom czasami brakuje rozsądku."

Jakim cudem ten pan na... rozwiń
Avatar
Tadek / 5 listopada 2008 o 22:37
No tak ,znak postawił w słusznej sprawie, chcąc pomóc-przede wszystkim, na pewno nie zrobił nikomu krzywdy-wręcz przeciwnie.
ZDP gól chodzi -więc najlepiej kolesia do sądu i na Policje podać.
Taki Sąd i Policja zajmuje się (zamiast łapać i sądzić bandytów ) takim tematem czy naruszył przepisy? czy miał pozwolenie?... a miał plan? wyrys od geodety? pieczątkę od księdza? Jak ma być dobrze w tym kraju... ?
Avatar
zyzio / 4 listopada 2008 o 21:09
mgr napisał:
a czy pan banach ma chociaz wyksztalcenie zwiazane z wykonywanym zawodem ??

No pewnie, że ma!!! - pewnie jest nauczycielem muzyki lub szewcem, ale za to właściwy politycznie!!!
Avatar
sas / 4 listopada 2008 o 20:52
Badach pewnie sam lubił przycisnąć mocniej w tym miejscu a tu taki klops - znak mu postawili Dożywocie dla Gorczycy!!
Avatar
mgr / 4 listopada 2008 o 19:43
a czy pan banach ma chociaz wyksztalcenie zwiazane z wykonywanym zawodem ??
Avatar
jaro / 4 listopada 2008 o 17:03
Paranoja!!! Panie Banach kończ pań i wstydu rodzinie oszczędź!!
Avatar
mikae / 4 listopada 2008 o 17:03
no proszę dziennik wschodni jednak ma widać zaszłości z czasów sztandaru ludu...
gdzie są wszystkie komentarze?
Avatar
Znajomy / 4 listopada 2008 o 16:32
wow, cały Chełm i mój rajdowca się wypowiedziało...
tak, tak BRAVO Gorczyca, ja też sobie postawie jakiś znak na wsi , a co
Pozdrawiam
Avatar
kowalski / 4 listopada 2008 o 16:29
Moim zdaniem to jest naprawdę tragiczne, że organizacje pozarządowe (choćby i najaktywniejsze) muszą zastępować w działaniu ludzi, którzy za swoje obowiązki biorą duże, duże pieniądze. Panie Banach bądź miej pan trochę poczucia honoru i sprawiedliwości i zamiast stawiać ich pod sądem to im pan podziękuj!!
Avatar
pingwin / 4 listopada 2008 o 15:41
1. "...brawura kierowców, na których żadne znaki drogowe nie robią wrażenia" - a niby jak znak, którego nie ma, może zrobić wrażenie na kimkolwiek?
2. "A jeśli chodzi o inicjatywę automobilklubu, to moim obowiązkiem było powiadomienie policji o naruszeniu prawa" - skoro pan B. taki obowiązkowy, to dlaczego nie dopilnował, żeby w tym miejscu stał znak z ograniczeniem prędkości? Odpowiedź znajdziemy w tekście powyżej - brawurowi kierowcy i tak nie przestrzegają znaków, zaś jeżdżącym rozsądnie w tym miejscu znak jest zbędny... Idąc dalej tym tokiem rozumowania - drogowcy ostatecznie postawili znak, który nie jest tam potrzebny... Piotr B. gubi się w zeznaniach, czy mi się wydaje?
1. "...brawura kierowców, na których żadne znaki drogowe nie robią wrażenia" - a niby jak znak, którego nie ma, może zrobić wrażenie na kimkolwiek?
2. "A jeśli chodzi o inicjatywę automobilklubu, to moim obowiązkiem było powiadomienie policji o naruszeniu prawa" - skoro pan B. taki obowiązkowy, to dlaczego nie dopilnował, żeby w tym miejscu stał znak z ograniczeniem prędkości? Odpowiedź znajdziemy w tekście powyżej - brawurowi kierowcy i tak nie przestrzegają znaków, zaś jeżdżącym rozsądnie w tym miejscu znak jest... rozwiń
Avatar
mikae / 4 listopada 2008 o 13:19
wierzmy dalej urzędasom, oto wypowiedzi z września po postawieniu znaku:
"Mariusz Gap, zastępca powiatowego komendanta policji w Krasnymstawie, był zaskoczony inicjatywą automobilklubu. - Po co tam nowy znak, skoro już tablica z nazwą miejscowości nakazuje kierowcom ograniczyć prędkość do 50 km na godzinę - mówi. - Ja też tam mieszkam i nigdy nie zdarzyło mi się mieć kłopotów z wyjściem z omawianego zakrętu. Uważam, że droga jest dobrze oznakowana, tylko kierowcom czasami brakuje rozsądku."

Jakim cudem ten pan nadal jest zastępcą komendanta skoro nie wie, że tablica z nazwą miejscowości NIE OGRANICZA prędkości!

O to kolejna wypowiedź:
"Opinię komendanta podziela także Krzysztof Kumszczyński, zastępca dyrektora ZDP. Zgadza się, że Gorczyca, ustawiając znak nie tyle ograniczył, co pozwolił kierowcom na szybszą jazdę.

- Dalecy jesteśmy od wyciągania prawnych konsekwencji wobec automobilklubu - mówi Kumszczyński. - Niemniej jednak ich znak nie może pozostać w tym miejscu. Spodziewam, się, że odpowiedzialny za organizację ruchu starosta powoła komisję, która przyjrzy się sprawie."

Nieźle wygląda ta postawa daleka od wyciągania konsekwencji prawnych kierując sprawę do sądu
wierzmy dalej urzędasom, oto wypowiedzi z września po postawieniu znaku:
"Mariusz Gap, zastępca powiatowego komendanta policji w Krasnymstawie, był zaskoczony inicjatywą automobilklubu. - Po co tam nowy znak, skoro już tablica z nazwą miejscowości nakazuje kierowcom ograniczyć prędkość do 50 km na godzinę - mówi. - Ja też tam mieszkam i nigdy nie zdarzyło mi się mieć kłopotów z wyjściem z omawianego zakrętu. Uważam, że droga jest dobrze oznakowana, tylko kierowcom czasami brakuje rozsądku."

Jakim cudem ten pan na... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi 0 0

ROZMOWA Z Grzegorzem Bronowickim, byłym reprezentantem Polski

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce 0 0

Lubelska klasa okręgowa Ponad 200 kibiców oglądało w Drzewcach pierwszy mecz barażowy. W starciu dwóch wicemistrzów klasy A lepszy okazał się LKS Stróża

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej 0 1

Zmiany w lubelskich parafiach ogłosił w środę metropolita lubelski abp. Stanisław Budzik

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko"
film

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko" 0 1

– Artur powiedział mi, że się zakochał. Chciał ułożyć sobie z nią życie – opowiadał w środę przed sądem krewny Artura S. 47-latek odpowiada przed sądem za uduszenie swojej dziewczyny. Przez miesiąc mieszkał z jej zwłokami ukrytymi w wersalce

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu!

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu! 0 4

Unieważniony został zakaz wprowadzania psów do Ogrodu Saskiego. Taki wyrok wydał w środę Naczelny Sąd Administracyjny. Uznał, że radni nie mieli prawa zabronić spacerów z psem po zabytkowym parku. To koniec czteroletniego sporu między władzami Lublina a dwoma mieszkańcami miasta

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia]
galeria

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia] 0 0

Na Wydziale Artystycznym UMCS rozpoczęły się prace przy nowym filmie promocyjnym uczelni. Do zdjęć potrzeba kilkudziesięciu statystów

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo 0 0

MUNDIAL 2018 Urugwaj pokonał 1:0 Arabię Saudyjską i obok Rosji wywalczył awans do 1/8 finału. O tym która z drużyn zajmie pierwsze miejsce w grupie A zadecyduje bezpośredni mecz pomiędzy gospodarzami, a zespołem z Ameryki Południowej

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina
galeria

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina 4 8

Na sprzedaż trafił miejski autobus rozbity w kwietniu w głośnym wypadku na ul. Narutowicza. Jelcz nie nadaje się do jazdy, ma zatrzymany dowód rejestracyjny, ale spółka liczy na to, że znajdzie kupca. Pojazd ma 1,3 mln km przebiegu.

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy 58 13

Do nietypowej interwencji policji doszło w powiecie łukowskim, gdzie policjant z nieoznakowanego radiowozu, zatrzymał inny nieoznakowany radiowóz

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach?

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach? 5 0

W środę umowy z lubelskim klubem podpisało dwóch kolejnych młodych zawodników. To Jakub Buczek i Rafał Dobrzyński, którzy w rundzie wiosennej debiutowali w III lidze. Wiadomo już także, że do ekipy żółto-biało-niebieskich po wypożyczeniu wraca Michał Paluch

Kanada zalegalizowała marihuanę

Kanada zalegalizowała marihuanę 0 1

Kanadyjski parlament zalegalizował rekreacyjne używanie marihuany. Obywatele Kanady będą mogli posadzić sobie w domu do czterech krzaczków

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym
22 czerwca 2018, 21:15

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym 0 0

Restauracja Stara Łaźnia w Kazimierzu Dolnym (ul. Senatorska 21) zaprasza na kolejną odsłonę kina plenerowego. W piątek, 22 czerwca ok. godz. 21.15 zobaczymy film Uwikłanie, z kolei dzień później o tej samej porze kultowe Kochaj albo rzuć.

Wakacje. Załatw formalności przez internet. Zaoszczędzisz sporo czasu

Wakacje. Załatw formalności przez internet. Zaoszczędzisz sporo czasu 0 0

Resort cyfryzacji zachęca do załatwiania spraw urzędowych online. To pomoże m.in. zaoszczędzić czas przed wyjazdem na urlop. 

MUNDIAL 2018. Portugalia – Maroko 1:0. Ronaldo zrobił różnicę

MUNDIAL 2018. Portugalia – Maroko 1:0. Ronaldo zrobił różnicę 1 0

MUNDIAL 2018 W meczu o wszystko zespół z Afryki przegrał z Portugalią 0:1 po golu niezawodnego Cristiano Ronaldo. Lwy Atlasu miały więcej sytuacji od rywali, ale byli nieskuteczni i po trzech meczach grupowych zawodnicy Herve Renarda wrócą do domów

Urodziny Teatru Osterwy. Można rezerwować miejsca
23 czerwca 2018, 10:00

Urodziny Teatru Osterwy. Można rezerwować miejsca 0 0

Teatr dramatyczny zaprasza w sobotę do wspólnego świętowania 133. rocznicy urodzin swojego patrona, Juliusza Osterwy. Trwa rezerwacja miejsc i dystrybucja wejściówek.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.