niedziela, 22 października 2017 r.

Chełm

Żenujący standard połączenia kolejowego Chełm - Wrocław

  Edytuj ten wpis
Dodano: 23 marca 2012, 12:20
Autor: (bar)

"Bolko” przed wyruszeniem w trasę Chełm–Wrocław (Witold Radwański)
\"Bolko” przed wyruszeniem w trasę Chełm–Wrocław (Witold Radwański)

Kolejarze przechodzą samych siebie – komentują pasażerowie korzystający z połączenia między Chełmem a Wrocławiem.

– Chwała im za to, że niedawno uruchomili długo oczekiwane bezpośrednie połączenie pomiędzy Chełmem i Wrocławiem. Kuriozalne jest natomiast to, że tą 630-kilometrową trasą kursuje pociąg o nazwie "Bolko”, składający się z jednostek typu EN57, a więc takich samych, jakimi do tej pory podróżowaliśmy na krótkich trasach, np. z Dorohuska do Dęblina.

Tego typu jednostki zaprojektowano z myślą o obsłudze linii regionalnych, gdzie nie było potrzeby zapewniania podróżnym takiego komfortu, jak w pociągach dalekobieżnych.

W sprawie "Bolka” interpelację złożył poseł Zbigniew Matuszczak (SLD). Zapytał ministra transportu, czy fakt wprowadzenia jednostki typu EN57 na trasę liczącą 630 km jest mu znany, kto jest odpowiedzialny za taki standard tego połączenia, a także, czy przed zbliżającymi się mistrzostwami Euro 2012 ulegnie on zmianie. Poseł nie dostał jeszcze odpowiedzi.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
kuba
abb666
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (21 maja 2012 o 19:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ja wolę taki EN57 na tej trasie niż autobus tak to jest WC,można połazić,fajniejsze widoki z okna,możesz rozłożyć nogi
Rozwiń
kuba
kuba (17 maja 2012 o 15:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
skład BOLKA powinien być taki: eu/ep07+4 wagony w barwach InterRegio
Rozwiń
abb666
abb666 (28 marca 2012 o 22:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
do postu #20:
zapomniałem się pdpisać
abb666
Rozwiń
Gość
Gość (28 marca 2012 o 22:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie [/quote]
Było by nawet drożej, bo to już by był towatrowiec.

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem PKP Polskie Linie Kolejowe które mają sobie zarobić na utrzymanie, remonty i modernizacje.[/quote]
A dlaczego? A dlatego, że:
1) większość elektoratu - niezależnie od zajmowanego miejsca w sejmie - korzysta z samochodów a co za tym idzie, każdy JAWNY skok na ich kasę skończył by się utratą fotela w parlamencie. Zresztą minister finansów skutecznie nas łupi pod postacią VAT i akcyzy. Koncerny też mają swój udział w tym, bo nawet jakby minister obniżył akcyzę, to i tak podniosą marżę.
2) Teoretycznie płacimy podatek drogowy, i z niego część miała iść na fundusz kolejowy. Idzie? Idzie, tyle co kot napłakał. Nie wiem, czy wystaczyło by na utrzymanie chociaż jednej linii.
3) Szczytem bezczelności jest skok na kasę kolejarzy, buchnięcie kilku miliardów zaoszczędzonych na przetargach złotówek i podarowanie ich drogowcom.
4) drogi są bardziej medialne niż tory. Nie wiem dlaczego. W końcu na codziń ginie na tych drogach kilkadziesiąt albo i więcej osób, a na torach jakoś nie bardzo. Od czasu do czasu ktoś wjedzie pod pociąg ( to też bym zaliczył do wypadków drogowych) albo się pod niego rzuci z powodu np. złamanego serca kolegi.


[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Kolejna sprawa to to że Przewozy Regionalne nie posiadaja własnych lokomotyw elektrycznych, bo rzad Tuska reforma usamorządowienia Przewozów Regionalnych zabrał wszystkie lokomotywy do PKP intercity i PR musza wynajmować lokomotywy od PKP Cargo. A poniewaz to jest bardzo drogie to mamy takie składy zamiast składu złozonego z lokomotywy i wagonów.[/quote]
Zaponiałeś panie, dodać że buchnęli z PR także tzw. OPMy, czyli wszelkie pociągi dalekobieżne, które przynosiły często zysk, umożliwiający utrzymanie mniej rentownych relacji.
IC za to nie ma spalinówek, i dzięki temu nie ma już "Soliny" i kilku innych pociągów. Np.: do Zagórza, do Jeleniej Góry, do Łodzi, do Zakopanego, Krynicy...

[quote name='mad max' timestamp='1332863376' post='615124']Osobiście uwazam że lepiej jeżdzić takim czymś niz by mieli zlikwidowac składy IR. Wtedy by juz pozostał tylko monopol PKP Intercity i w praktyce szybszy wzrost cen biletów.
[/quote]
W praktyce, to Chełm zostałby tylko z pociągami REGIO do Lublina i Dęblina. Bo dwa wagony dołączone do Kiew Expresu to szczyt możliwości IC.

A i jeszcze jedna rzecz. Niby nic a jednak: Przewozy Regionalne NIE SĄ ani członkiem grupy PKP ani spółką od nich zależną. czyli PR to nie PKP. PR są własnością Urzędów Marszałkowskich. Czyli każdy sobie rzepkę skrobie. I oby nasz UMWL nie brał przykładu z Małopolski czy Śląska, bo jak na razie lubelski zakład PR jest jedynym, który zwiększa a nie uwala połączenia. Podkarpacie mogłoby się też postarać trochę.
Rozwiń
abb666
abb666 (28 marca 2012 o 22:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='dziat z fioletovymi uszami' timestamp='1332520135' post='613725']
...a wystarczyło by do "Bolka" doczepić z tyłu dwie "jedynki" - i wtedy kto chce podróżować wygodnie,ten niech jedzie "jedynką"
[/quote]
No, a do Polskiego Expresu aronowego gumowca. Ech, ludzie lepiej nie piszcie nic niz macie pisać takie głupoty
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!