Inne

Wideo w sztukach wizualnych - konferencja w Galerii Labirynt

Dodano: 17 lutego 2014, 12:38

21 - 22.02.2014 (piątek - sobota), wstęp wolny. Galeria Labirynt, ul. ks. J. Popiełuszki 5

Technika wideo nieprzerwanie od lat 60. XX wieku jest medium coraz powszechniej stosowanym przez artystów sztuk wizualnych i stanowi niegasnące źródło inspiracji dla twórców każdej kolejnej dekady. Artyści testują możliwości przekazu związane z użyciem kamery, manipulują obrazem i dźwiękiem, każdorazowo wykorzystując projekcje w indywidualny sposób. Różnice w posługiwaniu się tym medium zaczynają się na poziomie wyboru sprzętu, poprzez metodę filmowania i montaż, po wybór miejsca i sposobu prezentacji pracy. Możliwości, jakie daje wykorzystanie w sztuce współczesnej techniki wideo, wciąż się poszerzają. Celem sesji jest próba ujęcia różnorodności zastosowań wideo w sztuce oraz poddanie refleksji potencjału artystycznego tego medium. Konferencję poprowadzi prof. zw. dr hab. Ryszard W. Kluszczyński. PIĄTEK, 21.02.2014 10.00 - 13.30 Ryszard W. Kluszczyński (Uniwersytet Łódzki) Video art - od autonomii do rozproszonej wszechobecności Gabriela Pienias (Uniwersytet Śląski w Cieszynie) Projekcje wideo w przestrzeni publicznej według Krzysztofa Wodiczko oraz problem dyslokacji i delokalizacji Tomasz Załuski (Uniwersytet Łódzki) Infermental - międzynarodowy magazyn artystyczny na kasetach wideo (1980-1991) Dagmara Rode (Uniwersytet Łódzki) Uwagi o materiale znalezionym w sztuce wideo Anna Bakiera (Katolicki Uniwersytet Lubelski), Cezary Hunkiewicz (Katolicki Uniwersytet Lubelski) Znaczenie wideo w środowisku twórców graffiti. Fenomen filmu - “Territtorial Pissing” NUGa | 13.30 - 14.30 - przerwa | 14.30 - 17.30 Marek Wołyński (Galeria Unit24) Między white cubem a black boxem. Komunikacja i komfort odbioru a współczesne sposoby aranżacji obrazów projektowanych Marcin Pastwa (Katolicki Uniwersytet Lubelski) Czas przeszły ciągły - ruchome obrazy Tacity Dean Marta Miś-Michalska (Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki) Czy półkobiety istnieją? Fałszywy dokument jako strategia autorska w filmach Jacka Malinowskiego Bogumiła Śniegocka (Uniwersytet Jagielloński) Filmy Wilhelma Sasnala w kontekście filozofii Gilles’a Deleuze’a SOBOTA, 22.02.2014 10.00 - 13.30 Mariusz Wirski (Uniwersytet Gdański) Wideo jako medium w kinie autobiograficznym Natalia Biesiada (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) Maski i lustra. Autoportrety artystów współczesnych w realizacjach wideo Eliza Cieszkowska (Uniwersytet Jagielloński) Performance w oku kamery. O twórczej roli montażu Jakub Kłeczek (Uniwersytet Adama Mickiewicza) Uwikłania kamery przemysłowej w performance Katarzyna Słoboda (Muzeum Sztuki w Łodzi) Improwizacja zapośredniczona | 13.30 - 14.30 - przerwa | 14.30 - 17.00 Piotr Sikora (Małopolski Ogród Sztuki) Kocham Cię Canonie 5De! Marietta Kuźniewska (Poznań) Sztuka wideo w twórczości współczesnych artystów kubańskich Magdalena Długosz (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej) Medytatywność wideo
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

CGK - aplikacja mobilna