sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Dom

Dofinansowany remont

Dodano: 23 września 2003, 16:29

Z ulgi remontowej korzysta wielu Polaków. Pozwala ona na przeprowadzenie w mieszkaniach i domach niezbędnych remontów oszczędzając przy tym budżety rodzinne.
Z ulgi remontowej może skorzystać każdy, kto poniesie wydatki na modernizację, remont do-mu lub mieszkania, pod warunkiem, że posiada tzw. tytuł prawny do odnawianego mieszkania czyli: akt własności, albo decyzję o przydziale lokalu kwaterunkowego, spółdzielczego lub zakła-dowego, albo umowę użyczenia, umowę najmu, dzierżawy, albo dowód potwierdzający nabycie domu lub mieszkania (kupno, spadek, darowizna).
Fundusz remontowy wspólnot
Oprócz wydatków związanych z remontami użytkowanych lokali, członkowie wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych mogą odliczać wydatki ponoszone na remont części wspólnych budynku, czyli wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy. W ten sposób mają do dyspozycji wyższy limit odliczeń, taki jak dla domu (oczywiście w ramach jednego limitu).
Trzy lata
Ulga remontowa jest ulgą trzyletnią i obowiązuje w latach 2003–2005. W bieżącym roku od podatku można odliczyć 19 proc. wydatków remontowych. W okresie tym można więc za remont domu odliczyć maksymalnie 5 tys. 670 zł, a za remont mieszkania – 4 tys. 725 zł. Aby móc sko-rzystać z tych odliczeń od podatku, to trzeba wydać na remont domu 29 tys. 842 zł 10 gr., a na remont mieszkania – 24 tys. 868 zł 42 gr. Kto poniesie niższe wydatki (chcąc skorzystać z ulgi, trzeba w 2003 r. wydać na remont co najmniej 567 zł) odliczy po prostu mniej.
Limit ulgi można także zwiększyć przeprowadzając remont instalacji i urządzeń gazowych w domu lub mieszkaniu. Wzrośnie on o dodatkowe 945 zł. Co odpowiada wydatkom w kwocie 4973 zł 68 gr.
Ważne dokumenty
Żeby móc skorzystać z odliczeń remontowych od podatku musimy mieć udokumentowane wy-datki na remont. Świadectwem naszych zakupów będą faktury wystawione przez płatników po-datku od towarów i usług VAT, niekorzystających ze zwolnienia z tego podatku. Na fakturze powinno się znajdować nazwisko i imię osoby korzystającej z ulgi podatkowej. Jeżeli małżeństwo rozlicza się razem, wystarczy nazwisko jednego z małżonków. Za dowód wpłaty na wyodrębnio-ny fundusz remontowy może służyć książeczka opłat za mieszkanie, a także wykaz poszczegól-nych składników opłat wystawianych przez administrację lub zarządcę budynku
Wszystkie faktury, dowody wpłaty musimy przechowywać przez 5 lat, licząc do końca roku, za który złożyliśmy zeznanie podatkowe.
Żeby skorzystać z ulgi remontowej możemy rozpocząć takie prace nawet w nowo wybudowany domu, o ile został on już prawnie oddany do użytkowania. W nowym domu na pewno niewiele jest jeszcze do remontowania, można jednak przestawić ścianki działowe, ułożyć glazurę czy panele. Ulga remontowa obejmuje bowiem również modernizację, a przepisy nie określają pro-porcji między remontem a modernizacją. (e)
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!