A co z Biaweną, może ktoś przed wyborami wyjaśni bialczanom na czym miała polegać ta "prywatyzacja". Czy chodziło o ratowanie miejsc pracy czy o przejęcie gigantycznego majątku przez najbogatszego mieszkańca Białej ?. I dlaczego wtedy byli cisi parlamentarzyści, starosta, prezydent ?.
|
|
ręka rękę myje, kto ma plecy lepiej żyje.
|
|
Najbardziej zainteresowanym w utrzymaniu PKS Biała Podlaska powinien być powiat bialski. To powiat będzie odpowiedzialny /albo już jest/ za organizację transportu zbiorowego na swoim terenie. Jeśli zostanie rozwalony PKS to powiat będzie musiał wykładać grube miliony na organizację nowej jednostki. Oczywiśćie można będzie wykorzystać dotychczasowych przewoźników z malutkimi autobusami, do tego zdezelowanymi i śmierdzącymi. Może powiatowi o to chodzi. Ale jak słyszę to powiat ma w nosie tę sprawę. Do transportu ma swoje skody, które wożą za darmo. Tylko nie obywateli. Może radni posłowie i zwykli obywatele zmuszą starostę do działania. PKS Biała powinie wozić mieszkańców powiatu za odpłatnością taką aby wystarczyło to na jego utrzymanie. Trzeba też aby załoga PKS wykazała elastyczność i zrezygnowała z układu zbiorowego. To nie te czasy Panowie, że można było doić zakład pracy. Lepiej zrezygnować i mieć pracę a nie mieć wspomnienia dobrych czasow i jeździć lub prowadzić Busy.
|
|
Nie jestem zainteresowany PKS, mam służbową skodę, jeżdżę do pracy i do domu, a co inni zrobią by dojechać do pracy to ich problem.
Niech sobie kupią własne samochody.
|
|
No to jest piękna reakcja, piekna, godna.
|
|
I co będzie z tym PEKSAESEM? Upadnie?
|
|
http://szyderca.blox.pl/resource/Gowno.jpg
|
|
[***]
Ostatnio edytowany 27 maja 2011 r. o 15:11
|
|
Powiat nie będzie musiał wykładać żadnych milionów, po prostu na linie opuszczone przez PKS wyda zezwolenie Gardenowi i sprawa załatwiona. Zresztą ile osób mieszka w miejscowościach do których nie dojeżdża Garden tylko PKS? 5-10 tysięcy? Może nawet nie.
Najważniejsze kierunki ( Janów, Leśna, Terespol, Konstantynów, Piszczac, Wisznice, Sławatycze, Tuczna, Rokitno) są obstawione przez Garden. Do tego jest jeszcze PKS Międzyrzec ( choć też ciężko przędzie) i PKS Łosice.
|
|
Żeby wystarczyło na utrzymanie PKSu z całą jego biurokracją to musiałbyś płacić 10 zł za bilet do Międzyrzeca. Ale jak ktoś ma tyle płacić to faktycznie już lepiej kupić Golfa na gaz.
|
|
Miejscowości do których nie dociera Garden
Antolin - 1 kurs
Bohukały - 1 kurs
Borsuki - woj. mazowieckie
Cełujki - 1 kurs
Cieleśnica - 1 kurs
Dokudów - 1 kurs
Dubicze - 1 kurs
Gnojno - 1 kurs
Husinka - 1 kurs
Jabłeczna - 1 kurs
Klepaczew - 1 kurs
Klonownica Duża - 1 kurs
Kolembrody - 1 kurs
Komarówka - nie ma Gardena ale są Szwagry
Kopytów - 1 kurs
Koszoły - 1 kurs
Krzyczew - 1 kurs
Krzywowólka - 1 kurs
Malowa Góra - 4 kursy
Mokrany - 2 kursy
Neple - 4 kursy w tym 3 do Terespola
Sarnaki - woj. mazowieckie
Serpelice - woj. mazowieckie
Sosnówka - 1 kurs w piątek
Kornica - woj. mazowieckie
Wiski - 1 kurs
Kopytnik - 1 kurs
Zabłocie - 3 kursy
Żuki - 2 kursy
No i czy dla tych kilkunastu kursów jest sens utrzymywania całego PKSu? Oczywiście że nie. Trzeba wydać koncesje na te linie Gardenowi albo Szwagrom, ewentualnie PKS Międzyrzec, a na linie do woj. mazowieckiego PKS Łosice. I sprawa załatwiona.
|
|
|
|
PKS Międzyrzec ma same "gruchoty" i co tu mówić że obsłuzy teren Białej ,z okolic Międzyrzeca ludzie nie mają czym dojechac do szkoly i pracy bo kursy sa zlikwidowane. I to jest dobra propozycja?-pomyślcie.
|
|
A ileż tego nieobsłużonego przez Garden terenu zostało? Spójrz na rozkład - bardzo niewiele. Już nie mów że PKS Międzyrzec nie może wysłać Jelcza o 16 do Nepli
|
|
Wysłać może ale czy dojedzie?
|
|
Konkretne pytanie: do kiedy konto pks-u ma być zasilone jakąś milionową kwotą, po której firmę definitywnie przejmie syndyk.
|
|
Jak nie dojedzie, to trzeba zabrać koncesję PKSowi Miedzyrzec i dać ją PKS Łosice albo Gardenowi albo Szwagrom. A może ktoś z Nepli kupi busa i będzie woził ludzi do Białej. Zresztą czy tam jeszcze ktoś w tych Neplach mieszka?
|
|
Nie mogę zrozumieć dlaczego Prezydent lub starosta nie chcą przejąć PKSu. Jeden jest zauinteresowany aby do Białej przyjeżdzali ludzie z okolic bo sami mieszkańcy to za mało dlA SUPERMARKETÓW, a drugi powinien być zainteresowany aby mieszkancy powiatu mieli czym jeździć do Białej i nie tylko. Do tego powiat ma obowiązki zapewnienia komunikacji. I proszę nie mówić, że wszyscy mają samochody i to wystarczy . Transport zbiorowy jest niepotrzebny. Tak nie jest nawet w USA. Pognac decydentów do pracy!
|
|
Nie chcą przejąć PKSu bo się boją, że po przejęciu liczba pasażerów spadnie o 30% tak jak to się stało np. w Łukowie i zostaną z problemem - czy remontować drogi czy dofinansować puste przewozy w PKSie.
Co do przewozów to nie ma obowiązku zapewniania przez samorządy komunikacji. Przecież są wsie gdzie nigdy nie było żadnych autobusów.
Tak jak w USA to nie będzie, do większych wsi typu Janów Wisznice Tuczna będzie jeździł Garden, a ludzie z mniejszych wsi albo się wyprowadzą albo kupią samochody.
|
|
A prezydent to już w ogóle po co ma przejmowac PKS? Ile % mieszkańców Białej jeździ PKSem? 1%? Albo i nie.
|
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|