Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Czy nowe trolejbusy nadają się do jazdy?

Utworzony przez biszkopt, 8 grudnia 2013 r. o 21:41 Powrót do artykułu
No i nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać... Z jednej strony dobrze, że tak dokładnie sprawdzają. Z drugiej przykro, że taka fuszerka jest u nas uprawiana.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
jakie to lubelskie,każdywiedział że tak będzie amogli wybrać nieznaczmnie tańszego solarisa
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tak jak w Puławach. Ciemna masa urzędnicza nie rozumie, że cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru, W obu miastach zamiast wybrać droższe renomowane firmy jak Mercedes czy Solaris wybrano firmy krzaki. No i teraz macie. No chyba że ktoś pod stołem dostał kanapkę to wiadomo ...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dlaczego  do chol... ZTM nie zerwie umowy z Bogdanem przecież to jest naruszenie SIWZ! Zostaniemy z tym szrotem na lata, a kaska sobie pójdzie na Ukraine. To jest sprawa dla CBA.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Czegoś nie rozumiem najpierw przetarg na autobusy dla lublina wygrał Autosan, który był bankrutem w chwili przetargu, a ich autobus istniał tylko na szkicu i ten przetarg mógł tylko uratować tą firmę, sprzedali kilkadziesiąt pojazdów za kilkadziesiąt ładnych milionów i ogłosili upadłość firmy pytanie gdzie jest NIK i prokuratura?A po takim błędzie i problemach z Autosanami  wygrywa przetarg na trolejbusy firma krzak Bogdan - Ursus to jakieś chore  albo portfel...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tak jak w Puławach. Ciemna masa urzędnicza nie rozumie, że cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru, W obu miastach zamiast wybrać droższe renomowane firmy jak Mercedes czy Solaris wybrano firmy krzaki. No i teraz macie. No chyba że ktoś pod stołem dostał kanapkę to wiadomo ...
Solaris to takie samo ...jak Solbus. 1. Dziadowski układ napędowy. Silniczek 6,7 litra 220 KM w 12-metrowym autobusie to tak jak 1,4 - turbo czy nieturbo - w sedanie segmentu D, skrzynia 4-biegowa Voith z nadbiegiem 0,73 skoligacona z szybkim mostem ZF AV123 ratio 5.27, co razem do kupy daje totalnie mułowatego złoma, którego prześciga byle zdezelowany Jelcz 120M - również 220-konny, ale osiągający tę moc z pojemności 11,1 litra z 4. biegiem bezpośrednim (1.00, skrzynia również 4-biegowa, ale manualna, a nie automat - FPS/Eaton S4-95) i jeszcze szybszym mostem Jelcz MT1032.A ratio 5.125. Na dodatek jednostki Cummins brzmią strasznie i mają problemy z pękającymi głowicami. Z kolei mocne, ładnie brzmiące i dynamiczne silniki DAF PR183/228/265 o pojemności 9,2 litra posiadają dość delikatną turbosprężarkę i niekiedy problematyczny układ wtryskowy - część jest OK, część się sypie. 2. Instalacja elektryczna - często po prostu wariuje, nie działają światła i różne instrumenty pokładowe. 3. Jakość montażu - w porównaniu do MAZ-ów 203 i Solaris, i Solbus to jak niebo a ziemia, jednakże same w sobie również nie są mistrzowstwem. Nawet MAN i Mercedes teraz pieprzą robotę. Nie wiem czemu ludzie narzekają na Autosany, jak dla mnie to ta sama półka co Mercedes - nie jest perfekcyjnie, ale nie jest to też dziadostwo. I nie, nie jestem z Autosana czy fanem serii Sancity. Ogólnie nie lubię niskaczy, preferuję Ikarusy. ;) 4. Pożary i awaryjność - tak samo nieodporne na działanie wilgoci, wysokiej/niskiej temperatury, serwisantów-deb***i i pasażerów-imbecyli. Patrz też 1. - układ napędowy.
Ostatnio edytowany 9 grudnia 2013 r. o 12:29
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
od początku te trolejbusy wyglądały badziewnie, okropnie to wygląda w środku... firma też do bani, ale tego co tu przeczytałem chyba jeszcze nie było w historii odbiorów autobusów/trolejbusów w Lublinie!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Czegoś nie rozumiem najpierw przetarg na autobusy dla lublina wygrał Autosan, który był bankrutem w chwili przetargu, a ich autobus istniał tylko na szkicu i ten przetarg mógł tylko uratować tą firmę, sprzedali kilkadziesiąt pojazdów za kilkadziesiąt ładnych milionów i ogłosili upadłość firmy pytanie gdzie jest NIK i prokuratura?A po takim błędzie i problemach z Autosanami  wygrywa przetarg na trolejbusy firma krzak Bogdan - Ursus to jakieś chore  albo portfel...
Ursus&Bogdan pomimo wszystko się nie umywa do Autosanów!!! Są znacznie lepsze i bardziej komfortowe od Solarisów, mówię to z przykrością... ale układ siedzeń, ich jakość, wyświetlacze, oznaczenia i wygląda znacznie lepszy od Solarisów, które jeżdżą Lublinie... mam wręcz alergię na układ siedzeń w trolejbusach marki Solaris... miały służyć mieszkańcom, a jakoś nie wyszło do końca:/
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
  Nie wiem czemu ludzie narzekają na Autosany, jak dla mnie to ta sama półka co Mercedes - nie jest perfekcyjnie, ale nie jest to też dziadostwo.  
Może i części mają z półki mercedesa,montaż to już najgorsze dziadostwo.Miałem okazję tym jeździć,miałem wrażenie że pojazd dostał padaczki że aż radia nie można posłuchać.Chociaż ostatnie sztuki im wyszły,co jest tylko ułamkiem całej dostawy. Solaris strzelił sobie w kolano tylko tą przeklętą szybą od kabiny.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
apropo jazdy, ciekawy film z Nauki Jazdy   http://www.youtube.com/watch?v=NAlI_yPW2Gc&feature=c4-overview&list=UUpNEhbmrm2GWvNzKL-7ln-A
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dlaczego są ciągłe narzekania na Autosany, jeżdżą tak samo jak inne autobusy. Może niech ZTM zakupi autobusy turystyczne komfortline, to może niektórzy lubelscy pasażerowie będa zadowoleni ?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Potwierdzają sie obawy, o któych większość pisała tu odrazu po ogłoszeniu wyniku przetargu. Niestety ale wytór ukainców nie spełnia jakichkolwiek norm jakościowych i nie jest to żadną niespodzianką !! Od początku było wiadomo, że tak będzie.  To nauczka dla konstuujacych SIWZ i opis przedmiotu zamówoenia na przyszłość.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak mozna bylo kupic cos takiego gdzie porzadne solarisy byly raptem 300tys drozsze przy wielomilionowym kontakcie, przecież to jest zakup na lata! Zamiast wykorzystać kase z uni ktora juz może sie nie powtórzyć to takie cos zrobić, skandal! Te usterki nie znikną, a kierowcy będą walczyć z nimi przez najbliższe 20lat
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jeżeli wszystko jest takie jawne to niech ten Smaga upubliczni umowę o pracę ... z MPK Lublin, jego zakres obowiązów, wynagrodzenie, historię tworzenia dla niego tej posady i czy Żuk z Siemińskich moczali w tym palce
Ostatnio edytowany 9 grudnia 2013 r. o 12:31
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Solaris to takie samo ... jak Solbus. 1. Dziadowski układ napędowy. Silniczek 6,7 litra 220 KM w 12-metrowym autobusie to tak jak 1,4 - turbo czy nieturbo - w sedanie segmentu D, skrzynia 4-biegowa Voith z nadbiegiem 0,73 skoligacona z szybkim mostem ZF AV123 ratio 5.27, co razem do kupy daje totalnie mułowatego złoma, którego prześciga byle zdezelowany Jelcz 120M - również 220-konny, ale osiągający tę moc z pojemności 11,1 litra z 4. biegiem bezpośrednim (1.00, skrzynia również 4-biegowa, ale manualna, a nie automat - FPS/Eaton S4-95) i jeszcze szybszym mostem Jelcz MT1032.A ratio 5.125. Na dodatek jednostki Cummins brzmią strasznie i mają problemy z pękającymi głowicami. Z kolei mocne, ładnie brzmiące i dynamiczne silniki DAF PR183/228/265 o pojemności 9,2 litra posiadają dość delikatną turbosprężarkę i niekiedy problematyczny układ wtryskowy - część jest OK, część się sypie. 2. Instalacja elektryczna - często po prostu wariuje, nie działają światła i różne instrumenty pokładowe. 3. Jakość montażu - w porównaniu do MAZ-ów 203 i Solaris, i Solbus to jak niebo a ziemia, jednakże same w sobie również nie są mistrzowstwem. Nawet MAN i Mercedes teraz pieprzą robotę. Nie wiem czemu ludzie narzekają na Autosany, jak dla mnie to ta sama półka co Mercedes - nie jest perfekcyjnie, ale nie jest to też dziadostwo. I nie, nie jestem z Autosana czy fanem serii Sancity. Ogólnie nie lubię niskaczy, preferuję Ikarusy. ;) 4. Pożary i awaryjność - tak samo nieodporne na działanie wilgoci, wysokiej/niskiej temperatury, serwisantów-deb***i i pasażerów-imbecyli. Patrz też 1. - układ napędowy.
Ty chyba jesteś z ZTM Lublin i w ramach Twojej pracy dyrektor kazał Ci ratować wizerunek niepotrzebnej firmy. Żenada
Ostatnio edytowany 9 grudnia 2013 r. o 12:30
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
dlaczego nie kupiono Solarisów bo był przetarg i PZP obowiązuje! Solaris przestrzelił z ceną i mamy bogdany. Plus dla ZTM'u że wszystkie usterki znajdują teraz a nie po gwarancji.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
hmm nie wiem jak można pisać tu i wychwalać zalety (sic!) Autosana, nie wiem, jak można wrzucać na Citaro gdzie jest multum miejsca i naprawdę można poczuć klimę (i w lecie i w zimie), nie wiem też jak się można śmiać z napędów Trolino - nie wiem jak te z dwoma silnikami, ale te co już jeżdzą trochę po Lubelskich ulicach naprawdę nieźle się rozpędzają i szybko przemieszczają :)   Ehh ludzie... litości.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ty chyba jesteś z ZTM Lublin i w ramach Twojej pracy dyrektor kazał Ci ratować wizerunek niepotrzebnej firmy. Żenada
a co taki dyrektor ztm to tylko wykonawca polecen prezydenta
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Co innego im pozostało, żeby zerwaćtaką umowę czy nałożyć i potem jeszcze wyegzekwować zasądzone kary trzeba mieć przecież jaja :)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jaką pracę? Chyba nie wiesz co piszesz. Do składania tych bubli Ursus zatrudnił pracowników MPK, którzy w MPK dostali urlopy. Prezes Fulara na jednym ze spotkań chwalił się, że dzięki takiej "współpracy" MPK będzie miało fachowców, którzy później będą naprawiali te buble.   A co do usterek to w Autosanie było ich kilka tych w kółko te same się powtarzały we wszystkich wozach. Autosan wisiał z zapłatą (MPK robiło część napraw w ramach gwarancji a Autosan płacił) na ponad 100 tys zł. A MPK to przecież oszczędna firma i podwyżki daje tylko związkom zawodowym Sokołowskiego.
Ostatnio edytowany 9 grudnia 2013 r. o 12:30
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 1 z 3

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...