Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Diamentowa: Skrzyżowanie zostanie na razie bez zmian

Utworzony przez Wojciech, 23 marca 2013 r. o 14:12 Powrót do artykułu
Wojciech napisał:
Nie świerzy po kursie i nie jajko. Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem. Stwierdziłem tylko fakt oczywisty. Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami. Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro. Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestracyjna ? Raz jeszcze nadmienię: za kółkiem liczy się zdecydowanie, skupienie, dynamika i myślenie
To spróbuj kierowco ciężarówki z długoletnim stażem skręcić w lewo w Krochmalną, albo we Wrotkowską nie wymuszając pierwszeństwa na pojawiających się spod wiaduktu, albo zza wzniesienia. Jeśli wybierzesz zdecydowanie i dynamikę, to ten z pierwszeństwem wpieprzy ci się w sam środek ciężarówki. Jeśli wybierzesz skupienie i myślenie będziesz czekał do późnych godzin nocnych. Gdybyś był kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem, a nie jajkiem mądrzejszym od kury świeżo po egzaminie z głową nabitą teoretycznymi rozważaniami, to nie pisałbyś takich głupot. A szczególnie nie pisałbyś o inwestycji w następne korkujące miasto światła, ale napisałbyś o inwestycji w ruch okrężny.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
radny nieporadny napisał:
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
Bum to jest tam dlatego, że będąc na czymś co jest okrągłe przyzwyczailiśmy się że jest to rondo. Tak samo jak widząc jedzącego cytrynę dostajemy ślinotoku. Ergonomia, zdrowy rozsądek i troska o bezpieczeństwo kazałyby przystosować to skrzyżowanie do naturalnych ludzkich odruchów, niestety, w tym wypadku urzędnicy idą w przeciwnym kierunku - usiłują przystosować ludzi do tego, co jest dla nich nienaturalne. Moim zdaniem za wszystkie wypadki na tym skrzyżowaniu powinni odpowiadać urzędnicy odpowiedzialni za taką organizację ruchu.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W czym problem? Kierowca miejscowy wie, że tam trzeba szczególnie uważać. Kierowca przyjezdny powinien wiedzieć, że jak się miasta nie zna, to trzeba szczególnie uważać i patrzeć na znaki. Przejeżdżam te skrzyżowania kilka razy w tygodniu (najczęściej wyjazd z Wrotkowskiej w Diamentową i w drugą stronę z Diamentowej we Wrotkowską, ale jeżdżę też i na Krochmalną czasami) i jedyne niewesołe sytuacje mam, albo gdy mi ktoś próbuje wymusić (bo nie patrzy na znaki - wtedy trzeba przyhamować), albo gdy ktoś zapiernicza jak opętany spod Herbapolu/pod wiaduktem w dół i mniej niż się człowiek spodziewał czasu zostaje na opuszczenie skrzyżowania. Jak się jedzie przepisowo, to nie ma problemu ze zjazdem a jedynym problemem z przejazdem jest to, że czasami przed jakimś idiotą trzeba depnąć po hamulcach i go obtrąbić. Zgadzam się, że zamienienie tych skrzyżowań w zwykłe ronda (z A7 przed wjazdami) uspokoiłoby ruch i ucywilizowało kwestie skręcania w lewo na tych skrzyżowaniach, która dziś bywa lekko "problematyczna". Nie zgadzam się jednak, że zmniejszyłoby liczbę kolizji/wypadków. Kretynów pragnących zabić siebie i kogoś jeszcze na drogach mamy dostatek, zawsze może niestety trafić taki na Ciebie. Nasze miłosierne państwo skupia się jednak na dochodowym trzepaniu kierowców fotoradarami (bo jeszcze punktów taki nie zechce i 500 za "niewskazanie" dorzuci może), a nie na niedochodowym eliminowaniu z ruchu kierowców nie nadających się do prowadzenia pojazdów (odbieranie praw jazdy to strzelanie sobie w stopę - zmniejsza się populację potencjalnych klientów "fotopstryczków" w ten sposó .
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 2 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...