Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Drogowa rewolucja w Lublinie: Chcą wygonić kierowców z centrum

Utworzony przez Nasladowca, 22 grudnia 2009 r. o 07:31 Powrót do artykułu
Bus-pas J-P:Szmaragdowa? Jak tam oddzielny pas jest i czekać na przejazd nie trzeba... Lepiej by zrobili skrzyzowanie Sowińskiego-Filaretów, coby było "na wprost" - trawniczek może ładnie wygląda ale jak trzeba go oglądać po 3x stojąc na światłach to się nieco nudzi...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
bus pasy w lublinie sie nie sprawdzą - kierowcy aut do nich nie dorośli. wystarczy zobaczyć na www.swietekrowy.pl jest zdjecie z buspasa na placu wolnosci w lublinie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Czytam i zastanawiam się, czy tylko w Lublinie włodarze mają takie durnowate pomysły. Jeszcze niczego nie wymyślono, co ułatwiłoby życie mieszkańcom Lublina i nie wiązało się z dodatkowymi kosztami. Jesteśmy pośmiewiskiem w Polsce z racji naszych zaściankowych umysłów.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bus pas sie sprawdza tylko wtedy gdy czuwa nad nim kamera ktora ci przysle zdjecie ze po takim bus pasie jechales ak jest w UK i mamdacik bez tego takie bus pasy to nie maja sensu Niech wezma przyklad z Uk tam to dziala skutecznie a parkometrow jest tam tysiace w miastach
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
~krystian~ napisał:
do tego co napisała wyżej Hortensja dodam, że władze miasta powinny w miarę możliwości lokalizować budynki wszelkich instytucji poza ścisłym centrum - aby dalej nie przeciążać ruchu w centrum miasta a w Lublinie prawie wszystkie urzędy na kupie...bez sensu
Wedlug ciebie lepiej zeby byly porozrzucane w e wszystkich czesciach miasta czlowieku przestan pisac bzdury
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ludzie żłóżmy się wreszcie na taczkę dla tych de....i. Najpierw pokażcie co zrobiliście dla usprawnienia ruchu - syfon na Młyńskiej? Paranoję na Kunickiego? Likwidajcję strzałek do prawoskrętu? Dom wariatów to delikatne określenie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Do autorów 3/4 postów w tym wątku: -bus pas i jeden pas dla ruchu to często praktykowane rozwiązanie nawet w Pl(bus pas poza przyśpieszeniem KM ma zniechęcać do jazdy autem), zauważcie, że są takie miejsca gdzie mogą jeździć tylko autobusy(w Lbn proponowałbym krakowskie przedmieście) -jazda na rowerze i mokry tyłek? jeśli ważysz ponad 100kg to na pewno może się zdarzyć, ale prędzej Ci się to zdarzy w samochodzie latem. Jakoś w Holandii w większości miast ponad 30% podróży odbywa się rowerami. -strefa płatnego parkowania i 10zł/godz? czemu nie? płatne miejsca parkingowe mają służyć nie osobom codziennie dojeżdżającym do pracy, ale osobom sporadycznie jeżdżącym do centrum, np. do urzędu, czy szpitala, jak kogoś nie stać to ma KM. Nikt normalny nie pozwala na wykorzystywanie przestrzeni w centrum miasta poniżej ich realnej wartości(popytajcie jakie czynsze są w centrum, szczególnie w tych lepszych kamienicach, w końcu z tego co czytam liczycie na super parkingi). Wolę więcej zieleni w centrum niż więcej parkingów -wielopoziomowe parkingi? przecież jedyny taki komercyjny-bigmar, miał być tylko parkingiem! Co robi się w środku? Luxmec, Fashion, jakaś drobnica i ma być tego coraz więcej a miejsc parkingowych coraz mniej... Ostatnio wystąpiono o zgodę na utworzenie parkingu w parku koło CK (tudzież DOKP jeśli ktoś nie wie gdzie w Lbn jest centrum kultury). Widzi ktoś w tym sens? A może w tym, że zaraz po otwarciu Bigmaru miasto w okolicy tego parkingu zrobiły ok. 50 nowych miejsc parkingowych. Abstrahując od tego, że cena na parkingu miejskim jest niższa niż w Bigmarze(mówię o cenie przy, której parkingowi nie opłacałoby się zamieniać w Luxmed). Na koniec tego punktu zagadka: kto wydał zgodę na zmianę przeznaczenia Bigmaru? -Dlaczego KM powinna mieć pierwszeństwo przed autami osobowymi? Ponieważ 12 metrowy autobus(najnowszy mercedes w mpk: 628 CONECTO LF) zabiera 35 pasażerów(tylko miejsca siedzące) a auto 4 metrowe (~opel astra 2) zabiera STATYSTYCZNIE 1,4 osoby dodając 0,5 metra odstępu między samochodami w korku dla 140 osób mamy: *100 samochodów(na które trzeba 100 miejsc parkingowych o wymiarach minimum(DzU nr 75, poz 690, 2002r) 5x2,3m co daje 11500m^2, czyli skwer z drzewami, ławką i fontanną 100x115m), długości 449,5m *4 autobusy, bez wymaganych miejsc parkingowych(nie zatrzymują się w centrum na dłużej niż 2 minuty, więc teoretycznie nawet zatok przystankowych nie trzeba, bo nie wpłynie to znacząco na płynność ruchu, szczególnie jeśli jeżdżą same autobusy), długości... 50 metrów? Więc jak widać, KM ma wiele większą efektywność(ponad to odpada nam czas na odśnieżanie, szukanie miejsca parkingowego[i opłata za nie], ba nawet nie musimy mieć auta! -nowy tabor? no to niestety naturalna kolej rzeczy, że najpierw więcej ludzi zaczyna jeździć KM->większy wpływ z biletów->nowy tabor. Odwrotna kolejność choć notowana, to rzadko spotykana! (taki przykład z regionu i z pkp: czy wprowadzenie nowych autobusów szynowych, zwiększyło liczbę pasażerów? a jaki był powód ich wprowadzenia[podpowiedź: coraz mniej chętnych]) Taki krótki wywód, oczywiście wiem, że pewnie tych 3/4 nie przekonam, jednak jako osoba, która ma z racji studiów trochę styczności z wiedzą nt. rozwiązań komunikacyjnych, myślę, że mogę chociaż zasygnalizować co i jak. Oczywiście mam świadomość, czemu się denerwujecie, gdyby mi zamknęli sklep pod blokiem, też bym klął, że muszę dalej chodzić(pomimo, że ten sklep ma kosmiczne ceny, ale z lenistwa jest mi tam najbliżej). Co do władz? Cóż władze muszą widzieć to czego przeciętny obywatel nie dostrzega, a czego typowy kretyn nawet nie przyjmie do wiadomości(pewnie duża część ze sfrustrowanych 3/4 autorów). I jakoś muszą zrobić nam tu ten zachód, tą Holandię, te buspasy, trzeba, żeby najpierw było gorzej, żeby potem było lepiej... Co by ukrócić ew dywagacje nie jestem ani zwolennikiem PO ani PIS, ani nawet JKM:)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kur**((*(*$&#($Y%#% inaczej się nie da powaliło ludzi którzy coś takiego wymyślają już 100 razy wolał bym usłyszeć, że jedna część Jana Pawła będzie wyłączona z ruchu bo pod nią będzie prowadzona budowa, metodą odkrywkową linii metra... niż popier***one takie pomysły przepraszam za to co pisze ale... Dziennikarze powinni nie dość, że informować to jeszcze od razu pokazać osobie od której takie info wychodzi gest pukania palcem w czoło... co by mu dać do zrozumienia, że popier***ony... nie ma mediów w Lublinie co by by stawały po stronie mieszkańców ...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
deb***izm w najgorszym wydaniu!!! na zakorkowanej Lipowej chca zrobic bus-pas? to tam juz sie nei da wogole wjechac. po kiego grzyba bus-pas na Jana Pawla i armiii krajowej?? jezdze tamtedy dzien w dzien i tam praktycznie nigdy nie ma korkow!! autor artukulu moglby poprawic mapke, skoro sie na nia powoluje, bo na niej nic nie widac!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W końcu po wielu latach trafili na kogoś mądrego w Ratuszu Śródmieślie w Lu nie jest duże a kierowcy z uporem maniaka pchają się tutaj zastawiając samochodami KAŻDY KAWAŁEK CHODNIKA!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
@gosc 'mały' bład: nie 11500 a 1150m^2. 'maly' bo pomyłka o 0, to żadna pomyłka;)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Buspas na lipowej HEHEHE powodzenia! Na szczęscie w styczniu przeprowadzka do Szczecina.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ok - pomysł kiepski, ale spróbujcie się wysilić na jakąś konstruktywną krytykę. Gdyby miasto stworzyło zabezpieczone lub monitorowane miejsca (np: wiaty) na rowery przy Uniwersytetach, conajmniej przez 6 miesiecy w roku byłoby znacznie luźniej. Ja na ten przykład codziennie parkuje swoje duże kombi na Akademickiej a z pewnoscia skorzystałbym z roweru gdybym tylko miał go gdzie bezpiecznie zostawić. Zdrowiej to i szybciej.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Z wydzielonymi pasami dla MPK zgodze sie, szkoda, ze dopiero teraz, gdy zapowiadaja kolejne podwyzki biletow i ludziom bardziej bedzie oplacac sie jezdzic wlasnym autem niz MPK, na pewno kierowcy ci nie beda zadowoleni z dodatkowych oplat za parkowanie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A po co bus-pas na jpII? przecież tam prawie nie ma korków autobusy i tak tam długo nie stoją. A do centrum to powinni wprowadzić płatny wjazd żeby wjezdzaili tylko ci co muszą, oczywiście dla mieszkanców za free.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde bez biletow .Brac przyklad z miast poukladanych wprost proporcjonalnych do zarobkow .
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmieściu są tylko pojedyncze pasy, stąd wniosek, że samochody lub ich właściciele mają nauczyć się latać. Proponuje zatem też wprowadzić taki system na zwężonej ulicy Kunickiego szczególnie po włączeniu do ruchu ul. Krańcowej. Drodzy inżynierowie ruchu kiedy w Lublinie przestaniecie partolić wszystko co tylko można, łącząc urbanistyczną myśl przewodnią rodem z PRL z nowoczesnymi rozwiązaniami z XXI wieku, to wszystko jak na razie doprowadza do totalnego paraliżu komunikacyjnego w godzinach szczytu. co do płatnych parkingów, to wybudujcie więcej wielopoziomowych parkingów w newralgicznych miejscach co do komunikacji, niech w końcu przestanie się spóźniać, niech ceny biletów przestaną ciągle rosnąć (to chyba jedyny pomysł na ratowanie zakładu w postaci MPK, po ciągłych wpadkach kolejnych dyrektorów i ich cudownych pomysłach na rozwój i poprawę firmy komunikacyjnej), drodzy urzędnicy popracujcie trochę w Wawie, Wrocławiu (nota bene tak się na nim chcecie ciągle wzorować), czy Poznaniu to może zmądrzejecie, podsumowując po prostu nie ma siły już nawet płakać nad dokonaniami lubelskich inżynierów ruchu i władz miasta, jedyny wniosek to wynieść się z tego miasta jak najszybciej, już Rzeszów jest o wiele lepiej rządzony, choć nie lubię lewicy za kolejnych 15 lat, to właśnie tamto miasto będzie stolicą wschodniej Polski....
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Korki w miescie mozna rozladowac budujac duzy podziemny naziemny lub jakikolwiek darmowy parking,np tam gdzie jest teraz mały przy Lubomelskiej, chcesz jechac dalej i podjechac pod same drzwi ok wtedy plac kase za postoj - takie rozwiazanie ok ale nie tak jak zrobiono na Kunickiego gdzie zablokowano ruch w godzinach szczytu, nie platne parkowanie bo miasto nie ma kasy - nie bo ktos kurde ma koncepcje ale nie dorobiona wszystko kurde z glowa panowie z glowa bo ida wybory - -MOZE SZANOWNY DZIENNIKARZ ZADAŁ BY PYTANIE W I PUBLICZNIE WSKAZAL OSOBE ODPOWIEDZIALNA ZA TEN POMYSŁ CHCE WIEDZIEC.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kilka pytań??? 1. Czy istnieje w lublinie jakakolwiek rozsądna koncepcja organizacji ruchu drogowego???( obawiam się że nie ma) 2. Kto jest odpowiedzialny ( nazwisko) za przebudowę (czytaj: spie...enie)ul. Kunickiego????( korki niesamowite niezależnie od pory dnia ) 3. Com da przedłużenie ul Krańcowej do Kunickiego bez połączenia z ul. Wrotkowską????? ( chyba tylko zablokowanie i tak już niewydolnej ul. Kunickiego i dodatkowe korki sięgające Abramowic) ???
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gość napisał:
Do autorów 3/4 postów w tym wątku: -bus pas i jeden pas dla ruchu to często praktykowane rozwiązanie nawet w Pl(bus pas poza przyśpieszeniem KM ma zniechęcać do jazdy autem), zauważcie, że są takie miejsca gdzie mogą jeździć tylko autobusy(w Lbn proponowałbym krakowskie przedmieście) -jazda na rowerze i mokry tyłek? jeśli ważysz ponad 100kg to na pewno może się zdarzyć, ale prędzej Ci się to zdarzy w samochodzie latem. Jakoś w Holandii w większości miast ponad 30% podróży odbywa się rowerami. -strefa płatnego parkowania i 10zł/godz? czemu nie? płatne miejsca parkingowe mają służyć nie osobom codziennie dojeżdżającym do pracy, ale osobom sporadycznie jeżdżącym do centrum, np. do urzędu, czy szpitala, jak kogoś nie stać to ma KM. Nikt normalny nie pozwala na wykorzystywanie przestrzeni w centrum miasta poniżej ich realnej wartości(popytajcie jakie czynsze są w centrum, szczególnie w tych lepszych kamienicach, w końcu z tego co czytam liczycie na super parkingi). Wolę więcej zieleni w centrum niż więcej parkingów -wielopoziomowe parkingi? przecież jedyny taki komercyjny-bigmar, miał być tylko parkingiem! Co robi się w środku? Luxmec, Fashion, jakaś drobnica i ma być tego coraz więcej a miejsc parkingowych coraz mniej... Ostatnio wystąpiono o zgodę na utworzenie parkingu w parku koło CK (tudzież DOKP jeśli ktoś nie wie gdzie w Lbn jest centrum kultury). Widzi ktoś w tym sens? A może w tym, że zaraz po otwarciu Bigmaru miasto w okolicy tego parkingu zrobiły ok. 50 nowych miejsc parkingowych. Abstrahując od tego, że cena na parkingu miejskim jest niższa niż w Bigmarze(mówię o cenie przy, której parkingowi nie opłacałoby się zamieniać w Luxmed). Na koniec tego punktu zagadka: kto wydał zgodę na zmianę przeznaczenia Bigmaru? -Dlaczego KM powinna mieć pierwszeństwo przed autami osobowymi? Ponieważ 12 metrowy autobus(najnowszy mercedes w mpk: 628 CONECTO LF) zabiera 35 pasażerów(tylko miejsca siedzące) a auto 4 metrowe (~opel astra 2) zabiera STATYSTYCZNIE 1,4 osoby dodając 0,5 metra odstępu między samochodami w korku dla 140 osób mamy: *100 samochodów(na które trzeba 100 miejsc parkingowych o wymiarach minimum(DzU nr 75, poz 690, 2002r) 5x2,3m co daje 11500m^2, czyli skwer z drzewami, ławką i fontanną 100x115m), długości 449,5m *4 autobusy, bez wymaganych miejsc parkingowych(nie zatrzymują się w centrum na dłużej niż 2 minuty, więc teoretycznie nawet zatok przystankowych nie trzeba, bo nie wpłynie to znacząco na płynność ruchu, szczególnie jeśli jeżdżą same autobusy), długości... 50 metrów? Więc jak widać, KM ma wiele większą efektywność(ponad to odpada nam czas na odśnieżanie, szukanie miejsca parkingowego[i opłata za nie], ba nawet nie musimy mieć auta! -nowy tabor? no to niestety naturalna kolej rzeczy, że najpierw więcej ludzi zaczyna jeździć KM->większy wpływ z biletów->nowy tabor. Odwrotna kolejność choć notowana, to rzadko spotykana! (taki przykład z regionu i z pkp: czy wprowadzenie nowych autobusów szynowych, zwiększyło liczbę pasażerów? a jaki był powód ich wprowadzenia[podpowiedź: coraz mniej chętnych]) Taki krótki wywód, oczywiście wiem, że pewnie tych 3/4 nie przekonam, jednak jako osoba, która ma z racji studiów trochę styczności z wiedzą nt. rozwiązań komunikacyjnych, myślę, że mogę chociaż zasygnalizować co i jak. Oczywiście mam świadomość, czemu się denerwujecie, gdyby mi zamknęli sklep pod blokiem, też bym klął, że muszę dalej chodzić(pomimo, że ten sklep ma kosmiczne ceny, ale z lenistwa jest mi tam najbliżej). Co do władz? Cóż władze muszą widzieć to czego przeciętny obywatel nie dostrzega, a czego typowy kretyn nawet nie przyjmie do wiadomości(pewnie duża część ze sfrustrowanych 3/4 autorów). I jakoś muszą zrobić nam tu ten zachód, tą Holandię, te buspasy, trzeba, żeby najpierw było gorzej, żeby potem było lepiej... Co by ukrócić ew dywagacje nie jestem ani zwolennikiem PO ani PIS, ani nawet JKM:)
" srali muchi bedzie wiosna...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 3 z 3

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...