Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Jak ma się rozwijać miejska komunikacja w Lublinie

Utworzony przez Janek, 14 grudnia 2009 o 21:07 Powrót do artykułu
wszystko ok tylko te wszystkie trolejbusy i autobusy będą stały w już dziś zakorkowanym do nieprzytomności Lublinie a szybki tramwaj miałby swoje tory i miałby gdzieś korki na ulicach
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A dlaczego nie tramwaje?? Trolejbusy stoją w korkach i same korki tworzą - kiedy przejeżdżają jak żółw przez rondo albo kiedy im szelki opadną. Normalnie brak słów na tych lubelskich fachowców od komunikacji zbiorowej.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
~Mariolka~ napisał:
A dlaczego nie tramwaje?? Trolejbusy stoją w korkach i same korki tworzą - kiedy przejeżdżają jak żółw przez rondo albo kiedy im szelki opadną. Normalnie brak słów na tych lubelskich fachowców od komunikacji zbiorowej.
Normalnie brak słów na lubelskich nieuków... Radzę się doedukować, bądź w ramach relaksu przejść się po mieście na największe skrzyżowania gdzie wisi sieć trakcyjna. Jak już to zrobisz to będziesz wiedzieć że wisi tam nowoczesny osprzęt(za wyjątkiem 2 rond i bodajże 1,5 skrzyżowania) trakcyjny, a co za tym idzie trolejbus nie wlecze się ani szelki tak często nie spadają(tak jeździły trolejbusy w latach 70 ubiegłego wieku). Osprzęt taki pozwala pokonać każde skrzyżowanie z normalną prędkością eksploatacyjną bez żadnych konsekwencji. Do tego od kilku lat trolejbusy są wyposażone w nowoczesne pałąki z lepszymi głowicami oraz specjalne bębny do zwijania linek(poprzednie nie miały możliwości automatycznego ściągania pałąka w przypadku gwałtownego oderwania się od sieci). A jak nie wystarczy ci to co zobaczysz, wyczytasz, to proponuje przejechać się do Szwajcarii i zobaczyć jak tam to się dzieje, ponieważ tam żaden trolejbus nie ma bębnów i linek bo pałąki nie wypadają. Tak więc twoja wiedza na temat trolejbusu zatrzymała się ma archaicznym typie trolejbusu oporowego. Dla pewności radze jeszcze przejechać przez skrzyżowania z nowoczesnym osprzętem trolejbusem z silnikiem asynchronicznym co by upewnić się że normalna prędkość przejazdu to nie sen na jawie... Natomiast co do tramwaju koszt był by ogromny, i trzeba by budować tunele, wiadukty i estakady z racji ukształtowania terenu na jakim leży Lublin. Pod tym względem trolejbus może pokonywać bardziej strome podjazdy gdyż posiada gumowe opony, natomiast tramwaj powyżej pewnej wartości ślizga się(metal o metal). Co do poprawy przejazdów to wystarczy tanim kosztem zrobić śluzy dla komunikacji miejskiej, oraz gdzie się da BUS-pasy.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Arthorious napisał:
Normalnie brak słów na lubelskich nieuków... Radzę się doedukować, bądź w ramach relaksu przejść się po mieście na największe skrzyżowania gdzie wisi sieć trakcyjna. Jak już to zrobisz to będziesz wiedzieć że wisi tam nowoczesny osprzęt(za wyjątkiem 2 rond i bodajże 1,5 skrzyżowania) trakcyjny, a co za tym idzie trolejbus nie wlecze się ani szelki tak często nie spadają(tak jeździły trolejbusy w latach 70 ubiegłego wieku). Osprzęt taki pozwala pokonać każde skrzyżowanie z normalną prędkością eksploatacyjną bez żadnych konsekwencji. Do tego od kilku lat trolejbusy są wyposażone w nowoczesne pałąki z lepszymi głowicami oraz specjalne bębny do zwijania linek(poprzednie nie miały możliwości automatycznego ściągania pałąka w przypadku gwałtownego oderwania się od sieci).
No nie wiem... nawet teraz czesto się widzi trajtki które tamuja ruch bo kierowca musi wyjść poprawić szelki..
Zaloguj się, aby oddać głos
0
"Projekt mówi też o zakupie 30 nowoczesnych wiat przystankowych i 20 słupków. Na ulicach powinny się pojawić w 2011 r. Ratusz zakłada, że mogą być w nich towarzyszyć... toalety z bieżącą wodą. " W centrum miasta nie ma gdzie fizjologicznej potrzeby zalatwic a tu zobacz, wiaty przystankowe z wc i umywalkami byc maja - do wyborow POzostalo cos okolo 349 dni...
Zaloguj się, aby oddać głos
0
może by tak zrobili wreszcie linię którą przejadę całą ulicę Głęboką, czy dalej mam jeździć naokoło i stać w korkach?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
tuja napisał:
No nie wiem... nawet teraz czesto się widzi trajtki które tamuja ruch bo kierowca musi wyjść poprawić szelki..
To chyba po ukrainie jeździsz... JEstem kierowcą trolejbusu od ponad 20 lat i to o czym piszesz miało miejsce jeszcze 5-6 lat temu. Od tego czasu dużo się zmieniło za wyjątkiem: Ronda pod ZUsem - 1 stara zwrotnica, tzw klin ale w częsci koło orlenu i wspaniałego ronda trasy do nikąd - zwanej zieloną no i skrzyżowania piłsudzkiego-narutowicza-lipowa. Pozatymi newralgicznymi punktami mozna lecieć i po 60 km/h, ale nie pozwala na to stan nawierzchni naszych wspaniałych dróg. Najczęsciej zdarza się zgubić pały na rondzie HDK, ale to za sprawą nawierzchni, gdzie trzeba się trzymac kierownicy aby nie wypaść z fotela, bo tak buja wozem... Zresztą, osobiście jak zalicze 1 pałowanie w tygodniu to max... A w pierwszej kolejnosci powinni przebudować skrzyżowanie - narutowicza-lipowa-piłsudzkiego, bo tu rzeczywiście trolejbus staje sie zawalidrogą.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
"123 nowe trolejbusy, które dojadą na Czechów, Kalinowszczyznę i Felin. Do tego 100 nowych autobusów i wiaty przystankowe z toaletami z bieżącą wodą." ...momencik, 1 kwietnia to dopiero za kilka miesięcy
Zaloguj się, aby oddać głos
0
te druty nad miastem są nieestetyczne. te słupy, np. wzdłuż orkana, las słupów, latarnie oddzielnie, trakcja oddzielnie. beznadzieja, niegospodarność, złodziejstwo, głupota, itd. ja proponuję raczej iść w gaz. zwłaszcza, że wykupujemy owego gazu od Federacji Rosyjskiej zbyt wiele, toteż można by część zagospodarować. Wolę autobusy na gaz niż trolejbusy. Jestem estetą. Poza tym trolejbusy kojarzą mi się z robotniczymi miastami ZSRR (USSR) a nie EUROPEJSKĄ STOLICĄ KULTURY !! i niech mi nikt nie wmawia, że trolejbusy są bardziej ekologiczne od gazu, bo skąd się bierze prąd na ich napędzenie ? ze spalenia węgla. a jak wiadomo, gaz jest bardziej eko. od węgla. Poza tym od dawna mam plan na linię metra w Lublinie, szkoda, że nas nie stać nawet na wykopanie tunelu pod racławickimi, bo metro wzdłuż kraśnickiej, racławickich aż pod plac litewski marzy mi się od najmłodszych lat chociaż taka jedna linia - prawda, że racjonalna ?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
przecież do wyborów jeszcze daleko !?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
czechów, kalina, czuby...a co z Ponikwodą ile można się gnieść w 32,5,18? Tu też przydały by się trolejbusy
Zaloguj się, aby oddać głos
0
to brzmi jak budowa tunelu pod al. Raclawickimi
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Przystanki z toaletami? A nie lepiej przeznaczyć te pieniądze na biletomaty oraz system informacji (tablice wyświetlające za ile minut przyjedzie dany autobus/trolejbus). Kto taki chory pomysł podsunął Panu Waislewskiemu? Cżyżby był to kolejny pomysł Pana Fica? Dlaczego na Czechów trolejbusy mają dojeżdżać (dookoła) jednym wąskim gardłem?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Ja już w nic nie wieżę* co w tym naszym mieście ma powstać* jak ona ma wyglądać.... Obiecanki cacanki a głupiemu radość!!!.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
ja już mu nie wierzę. za dużo obietnic tej ekipy zbója wasyla z PO. za dużo obietnic niespełnionych, za dużo prywaty. jeżeli chcecie wiedzieć, jak może prezydent miasta pracować, to zobaczcie ten link: jak można to zrobić a co zrobił zbój wasyl z po? strefę ekonomiczną... w której mają być produkowane foteliki dziecięce do samochodów. tzn, miały być produkowane, tak jak puszki i wiele innych rzeczy... Włocławek może, Lublin nie... sami odpowiedzcie sobie na pytanie "dlaczego?" Zbój Wasyl z PO - jestem na NIE
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Release napisał:
te druty nad miastem są nieestetyczne. te słupy, np. wzdłuż orkana, las słupów, latarnie oddzielnie, trakcja oddzielnie. beznadzieja, niegospodarność, złodziejstwo, głupota, itd. ja proponuję raczej iść w gaz. zwłaszcza, że wykupujemy owego gazu od Federacji Rosyjskiej zbyt wiele, toteż można by część zagospodarować. Wolę autobusy na gaz niż trolejbusy. Jestem estetą. Poza tym trolejbusy kojarzą mi się z robotniczymi miastami ZSRR (USSR) a nie EUROPEJSKĄ STOLICĄ KULTURY !! i niech mi nikt nie wmawia, że trolejbusy są bardziej ekologiczne od gazu, bo skąd się bierze prąd na ich napędzenie ? ze spalenia węgla. a jak wiadomo, gaz jest bardziej eko. od węgla. Poza tym od dawna mam plan na linię metra w Lublinie, szkoda, że nas nie stać nawet na wykopanie tunelu pod racławickimi, bo metro wzdłuż kraśnickiej, racławickich aż pod plac litewski marzy mi się od najmłodszych lat chociaż taka jedna linia - prawda, że racjonalna ?
Czy sieć szpeci? Sprawa gustu, według mnie dodaje uroku naszym zabytkom. Co do słupów na Orkana trzeba mieć pretensje do urzędników. Słupy w ciągu tej trasy są przystosowane do montażu na nich latarni. Na nowych odcinkach już nie będzie tego problemu, przetarg na wykonawstwo projektowe nakazywał zastosowanie słupów trakcyjno-oświetleniowych w jak największej liczbie. Co do kojarzenia się z ZSRR ciekawe. Polecam wybrać się do Czech, czy Szwajcarii(tam szczególnie było ZSRR xD ). Co do ekologiczności to chodzi o to że w miejscu w którym taki pojazd jest nie emituje trujących gazów, co ma ogromne znaczenie w ciasnym i zabytkowym centrum. Do tego sprawność silnika elektrycznego wynosi 90% i żaden silnik spalinowy go nigdy nie doścignie, bo tam sprawność jest równa 40%. Do tego w trolejbusach odchodzą takie rzeczy jak płyny eksploatacyjne, które trzeba utylizować bo też są szkodliwe dla środowiska. W trolejbusach jest mniejsze zużycie okładzin hamulcowych(trujące dla środowiska) ponieważ można hamować silnikiem. Do tego silnik elektryczny ma tę przewagę nad spalinowym że potrafi zwrócić energię do sieci , przez co można zaoszczędzić nawet 40% tejże. Dodatkowo trolejbus nie posiada skrzyni biegów więcej nie szarpie w nim, a moc jest wykorzystywana w 100%, no i nowoczesny silnik asynchroniczny jest praktycznie bezobsługowy. Tak więc skończmy ze stereotypem archaicznego trolejbusu bo to jest po prostu niewiedza. Natomiast co do projektu to mam dwa zastrzeżenia. Brak trakcji w centrum(najważniejszy kierunek ruchu), oraz brak planów na zakup taboru przegubowego przez ca będziemy się kisić w solówkach
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Ciekawe jak te!!! toalety beda wygladaly po tygodniu???????????
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Prezydent przygotował plan rozwoju komunikacji miejskiej w Lublinie!!! Tak, tylko nie ten który aktualnie rządzi, ale jeszcze ekipa Pruszkowskiego. Plan był wykonany w 2005r, a zatwierdzony przez Radę Miasta w 2006. Teraz, po kilku latach zastoju, jest tylko zmieniany i to na gorsze !!! Pierwotny plan zakładał zminimalizowanie obecności autobusów w ścisłym centrum miasta i rozwój trakcji trolejbusowej, umożliwiający obsługę Śródmieścia przez cichsze i nie smrodzące pojazdy. Obecna ekipa zniszczyła ten plan. Teraz trolejbusy będą omijać centrum miasta al. Unii Lubelskiej i Unicką, a po Krakowskim Przedmieściu, Narutowicza, 3 Maja, Hempla będą kursować autobusy. Czechów nie będzie miał połączenia z al.Racławickimi. Nie będzie trakcji na Sławinek. Cieszę się, że w ogóle nie zaniechano planu, co mogło nastąpić, znając antytrolejbusowe nastawienie niektórych ważnych osób z ekipy Wasilewskiego i unijne miliony by przepadły. Niestety, zostało wyrwane serce projektu (ekologiczny transport na głównych kierunkach potoków pasażerskich, łączący Śródmieście z największymi sypialniami), co może mieć później wpływ na jego ocenę, tak jak niedopatrzenie urzędników w sprawie podwójnych słupów na ul.Orkana ma wpływ na postrzeganie nowej trakcji jako szpecącej otoczenie.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
a toalety to po co?chyba że autobusy będą jeździły z taką częstotliwością że trzeba będzie korzystać z toalet.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Gdzie jest smok w tej bajce? Król i królewicze są, a ja się pytam o smoka?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: