Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Mieszkanie stało się dla niej więzieniem

Utworzony przez http://forum.niepelnospraw, 16 czerwca 2009 o 22:33 Powrót do artykułu
CYTAT Autor ryszard1316 Dodany 2007-08-18 08:01 Kilka rad dla użytkowników akumulatorów w elektrycznych wózkach inwalidzkich i skuterach Akumulator w wózku inwalidzkim czy skuterze to tak jak w samochodzie zbiornik paliwa, może być zatankowany albo pusty. Znając problemy finansowe osób niepełnosprawnych zalecam przeczytanie tego postu i znalezienie najlepszych rozwiązań dla siebie, odradzam kombinacje oszczędnościowe, bo skutki mogą być bardzo kosztowne. Ponieważ posty czytają różni ludzie, o różnym zasobie wiedzy technicznej spróbuję wyjaśniać obrazowe niektóre opisy. Na wstępie chcę zaznaczyć różnicę pomiędzy stosowaniem i użytkowaniem akumulatorów w samochodzie a elektrycznym wózkiem, skuterem. W samochodzie akumulator służy tylko do rozruchu silnika spalinowego potrzebny chwilowo duży prąd, natomiast w elektrycznych pojazdach akumulator jest zbiornikiem paliwa, ponieważ prąd zawarty w akumulatorze systematycznie napędza silnik elektryczny, potrzeba go bardzo dużo. Akumulator w samochodzie, w czasie jazdy jest nieustannie doładowywany, w przypadku wózka, skutera tylko wtedy, gdy podłączymy ładowarkę sieciową. Zatem pojazdy elektryczne powinny posiadać akumulatory o dużej pojemności. Jak często należy ładować akumulatory? Częstotliwość ładowania zależy od stanu akumulatorów, czasu i warunków użytkowania, ciężaru całkowitego wózka, terenu, itp., pomiędzy kolejnymi ładowaniami i użytej mocy silników, Oczywiście dłużej się jeździ na nowych akumulatorach, czas trzymania akumulatorów skraca się w miarę ich konserwacji i utrzymania stanu naładowania, obciążenia, szybkości jazdy, warunków jazdy (np. drogi piaszczyste, leśne, wzniesienia, itp.) oraz temperamentu użytkowników. Dlatego też akumulatory w różnych pojazdach użytkowników będą miały różne żywotności. Aby akumulatory jak najdłużej służyły należy przestrzegać prostej zasady: nie zostawiaj nigdy rozładowanych akumulatorów w wózku czy skuterze żeby stały dłuższy czas. Rada, gdy schodzisz z wózka i podłączasz ładowarkę, to zapewni im wieloletnie działanie. Po dniu jeżdżenia, akumulatory należy przez noc naładować. Jeśli za oknem zaspy i nie jeździmy po domu, należy naładować i podładowywać, co 2-3 tygodnie. Jeżeli w zimie nie używamy wózka, skutera a jest on przechowywany w pomieszczeniu nie ogrzewanym, należy akumulatory wymontować i przenieść je do domu, bo może się okazać na wiosnę, że mamy nowy wydatek, zakup akumulatorów. Żywotność akumulatorów żelowych staje się już normą 10 lat (moim skuterze po 8 latach wymieniłem akumulatory, ale tylko, dlatego że otrzymałem nowe. Akumulatory do wózków i skuterów winny być stosowane żelowe oznacza to, że są one przystosowane do wielokrotnych ładowań i rozładowywań. Producenci często określają ilość naładowań i rozładowań do chwili, kiedy akumulator zacznie tracić swoje właściwości. Do akumulatorów żelowych należy używać specjalnej ładowarki do akumulatorów żelowych (pulsacyjna, inna ładowarka może zniszczyć akumulatory)o odpowiednim prądzie ładowania (zależy to od pojemności akumulatora ile ma Ah, czyli amperogodzin, czyli jeżeli posiadamy akumulatory 70 Ah należy stosować ładowarkę do 70 do 80 Ah, mniejsza nie będzie szkodliwa dla akumulatorów, ale czas ładowania wydłużyć się możliwie do kilkunastu godzin, natomiast ładowarka o wyższym prądzie szybko naładuje akumulator ale jednocześnie go niszczy. To jest bardzo ważna uwaga. Ładowarki do akumulatorów żelowych są w sprzedaży na rynku, niestety koszt ich jest wyższy od zwykłych ładowarek i kształtuje się w cenach od 400 do 1200 zł. Są to w pełni z automatyzowane, tzn. kontrolują ładowanie akumulatorów, gwarantują nie przeładowywanie ich i automatycznie się same wyłączają. Można przyjąć, że są energio oszczędne. Jeżeli wymieniamy akumulatory na większej pojemności, niestety musimy zakupić odpowiednią ładowarkę, fabryczne ładowarki załączone do wózka mogą nie nadawać się do nowych akumulatorów. Oczywiście kupując akumulatory do wózka czy skutera inwalidzkiego sugeruję, aby nie wspominać jednak, że będą użytkowane w takim sprzęcie, bo dziwnie cena akumulatorów może nieoczekiwanie wzrosnąć. Orientacyjny koszt jednorazowego ładowania akumulatorów przy założeniu, że są: 2 akumulatory 12V o pojemności 70 Ah każdy, zatem koszt orientacyjny jednorazowego ładowania można wyliczyć przyjmując za 1 ładowanie zużycie energii elektrycznej rzędu 1,5 - 2 KWh x cena jednostkowa za 1 KWh z rachunku za energię elektryczną.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Jestem zszokowana po przeczytaniu artykułu red.Maria Balicka. Opisuje rzeczy nieprawdziwe. To nie prawda ze p. chmiel jest uwieziona w domu. Owszem porusza sie o lasce jak wiele osob w jej wieku. Chodzi po zakuoy, kopie ogródek obok balkonu....... Uważam ze ta pani nie jest kaleka której potrzebny jest pojazd inwalidzki , olbrzymi taras i zamontowana winda inwalidzka . Wiele osob w duzo gorszym stanie nie otrzymuje takiej pomocy jak ona. A syn tej pani owszem jest kaleka ma dom i mieszka w Szczebrzeszynie
Zaloguj się, aby oddać głos
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: