Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

MPK testuje autobusy: Nowe, a już do poprawki

Utworzony przez lbn, 12 maja 2011 o 19:24 Powrót do artykułu
A czego nie napiszecie, że tureckie mercedesy po roku też nie są w lepszym stanie? Czyżby artykuł sponsorowany mający na celu oczernianie polskiego przemysłu?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Jechałem ostatnio 15 z zalewu. Nie mając co do roboty zacząłem się przyglądać autosanowi. Plastiki dobrej jakości. Dobrze dopasowane (nie to co w Solarisie gdzie szpary potrafią być 1 centymetrowe). Siedzenia też nie są złe. Nie wiem czym Pan Prezes uzasadnia swoją opinię (bo to co mówi wydaję się że jest nieprawdą).
Zaloguj się, aby oddać głos
0
a może ktoś wie w ilu procentach Autosan jest Polski??
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Lepiej się zapytajcie prezesa Rydeckiego jak tam interes z Mercedesem z Łodzi. Przecież ten pojazd nie powinien jeździć w sieci ZTM - gdyż nie spełnia wymagań jakie obecnie stawia ZTM Lublin przewoźnikom jeżdżącym pod ich banderą, wprowadzonymi do ruchu w 2011 roku !! Brak malowania miejskiego czy też niska norma czystości spalin, o drzwiach z tyłu nie wspominam (chyba od stycznia 2011 nie miało być czegoś takiego, nawet niektórzy przewoźnicy prywatni wymienili już z tych powodów autobusy), zaś mpk ściąga złom z Polski i jaki to Prezes jest super.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Nie wiem jakie są Autosany-bo jedynie widziałem je na trasie,ale nie byłem w środku. Natomiast nowe trolejbusy to "techniczna porażka"! Nie wiem kto taki "arcymądry" wymyślił OTWIERANE KLUCZEM rampy wjazdowe dla wózka inwalidzkiego?! W tych kilkuletnich trolejbusach Solarisach jest proste rozwiązanie,bo klapę wjazdową-aby pomóc niepełnosprawnemu-może ręką otworzyć i zamknąć każdy współpasażer. Natomiast w nowych trolejbusach TYLKO kierowca może ją otworzyć kluczem-o ile go kiedyś tam nie zgubi...-więc TYLKO kierowca,a przez to jest strata czasu (w sumie około 3 minut) i opóźnienie pojazdu na trasie. W dodatku: zależy na jakiego kierowcę się trafi-bo niektórzy z nich są uprzejmi,ale są też inni: bezczelni i aroganccy-i tacy zignorują niepełnosprawną osobę i odjadą.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Rozumu ci brak.Jeżeli sprowadza się pojazd za kilkadziesiąt tyś i on się nie psuje,zastępując neoplana którego koszty samych napraw to 100 tyś w ciągu roku.Gdzie tu złe poczynania prezesa?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Złe otwarcie rampy może spowodować że autobus w ogóle nie odjedzie .Więc lepiej jak to zrobi kierowca.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
gajowy napisał:
a może ktoś wie w ilu procentach Autosan jest Polski??
a ty spać nie możesz po nocach bo Cię to nurtuje? a wiesz jakiej produkcji masz gacie na sobie? bo jak nie polskiej toś nie Polak i nie katolik! czemu węszysz spisek tam gdzie go nie ma. w końcu po mieście będą jeździć porządne autobusy a nie to co te badziewie z Turcji. dobrze, że to polskie autobusy polskich marek, polskich firm. a nawet jeśli Autosan nie jest już polską firmą ( tak dla rozważań nad twoim durnym pytaniem) to co z tego, ważne że jest u nas robiony i to polska marka. popatrz tylko na czeską Skodę, ich g obchodzi że należy do VW albo rumuńska Dacia należąca do Francuzów. ps- pewnie jakby wybrali mercedesy z Turcji albo inne wynalazki nie z Polski, pewnie byś jęczał że czemu nie polskie!
Ostatnio edytowany 12 maja 2011 o 21:24
Zaloguj się, aby oddać głos
0
bambo75 napisał:
Nie wiem jakie są Autosany-bo jedynie widziałem je na trasie,ale nie byłem w środku. Natomiast nowe trolejbusy to "techniczna porażka"! Nie wiem kto taki "arcymądry" wymyślił OTWIERANE KLUCZEM rampy wjazdowe dla wózka inwalidzkiego?! W tych kilkuletnich trolejbusach Solarisach jest proste rozwiązanie,bo klapę wjazdową-aby pomóc niepełnosprawnemu-może ręką otworzyć i zamknąć każdy współpasażer. Natomiast w nowych trolejbusach TYLKO kierowca może ją otworzyć kluczem-o ile go kiedyś tam nie zgubi...-więc TYLKO kierowca,a przez to jest strata czasu (w sumie około 3 minut) i opóźnienie pojazdu na trasie. W dodatku: zależy na jakiego kierowcę się trafi-bo niektórzy z nich są uprzejmi,ale są też inni: bezczelni i aroganccy-i tacy zignorują niepełnosprawną osobę i odjadą.
ja ci odpowiem na to pytanie: ostatni baran!!! osoby niepełnosprawne i tak mają trudności z dostaniem się do budynków wielu instytucji użytku publicznego. teraz dzięki temu rozwiązaniu tylko od humoru kierowcy zależeć będzie czy wogóle wsiądą do autobusu. BRAWO MATOŁKI!!!
Zaloguj się, aby oddać głos
0
llubellak@op.pl napisał:
a ty spać nie możesz po nocach bo Cię to nurtuje? a wiesz jakiej produkcji masz gacie na sobie? bo jak nie polskiej toś nie Polak i nie katolik! czemu węszysz spisek tam gdzie go nie ma. w końcu po mieście będą jeździć porządne autobusy a nie to co te badziewie z Turcji. dobrze, że to polskie autobusy polskich marek, polskich firm. a nawet jeśli Autosan nie jest już polską firmą ( tak dla rozważań nad twoim durnym pytaniem) to co z tego, ważne że jest u nas robiony i to polska marka. popatrz tylko na czeską Skodę, ich g obchodzi że należy do VW albo rumuńska Dacia należąca do Francuzów. ps- pewnie jakby wybrali mercedesy z Turcji albo inne wynalazki nie z Polski, pewnie byś jęczał że czemu nie polskie! [/quote] I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie" piszesz: [quote name='llubellak@op.pl' timestamp='1305228228' post='477415'] a nawet jeśli Autosan nie jest już polską firmą ( tak dla rozważań nad twoim durnym pytaniem) to co z tego, ważne że jest u nas robiony i to polska marka. popatrz tylko na czeską Skodę, ich g obchodzi że należy do VW albo rumuńska Dacia należąca do Francuzów.
Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody powstają glównie na podzespołach VW czy Renault. Ponadto, gdy Niemcy czy Francuzi stwierdzą, ze taniej będzie wyprodukować samochody np na ukrainie to bez oglądania się na czechów czy rumunów tam przeniosą produkcję i zostawią ludzi bez pracy. To czy dana firma jest kapitałowo Polska czy nie, jest bardzo ważne. Decyduje to bowiem gdzie wędruje zysk i jak zostaje wydany. Przykładowo Autosan-polska firma zysk ze swojej działalnosci pozostawia w Polsce bo w Polsce jest centrala tej firmy i na nowo inwestuje te pieniądze wlaśnie w Polsce. Natomiast MAN Polska-przedsiębiorstwo produkcji autobusów posiadające fabrykę w Polsce swój zysk wysyła do centrali MAN w Niemczech. Ponadto, jak wspomniałem wczesniej - jedyną korzyscią z funkcjonowania tej firmy w Polsce jest fakt, że daje ludziom pracę, jednak gdy koszty pracy w Polsce się zwiększą, co z pewnoscią za jakiś czas nastąpi, niemcy bez oglądania się na nas przeniosą fabrykę tam gdzie jest tansza sila robocza np na Ukrainę czy do Rumunii i na tym się skonczy polski interes. Konkludując - to twoje uwagi są "durne", wykazujesz się nieznajomością podstawowych założen ekonomii. Polska powinna wspierać polskie produkty o ile nie czyni tego ze szkodą dla siebie.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Autosan jest polską firmą, należy do Grupy Sobiesława Zasady. A co do poprawek o których wspomniano w artykule to właśnie po to są testy, po Lublinie jeżdżą właśnie absolutnie pierwsze, prototypowe egzemplarze.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
bez porownawia do mercedes/solaris.. to jak powrot do przeszlosci.. porownywalne do neoplanow a moze nawet "niżej".. - i tak te siedzenia na "poltorej" osoby rządzą..
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Tomasz napisał:
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie" piszesz: Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody powstają glównie na podzespołach VW czy Renault. Ponadto, gdy Niemcy czy Francuzi stwierdzą, ze taniej będzie wyprodukować samochody np na ukrainie to bez oglądania się na czechów czy rumunów tam przeniosą produkcję i zostawią ludzi bez pracy. To czy dana firma jest kapitałowo Polska czy nie, jest bardzo ważne. Decyduje to bowiem gdzie wędruje zysk i jak zostaje wydany. Przykładowo Autosan-polska firma zysk ze swojej działalnosci pozostawia w Polsce bo w Polsce jest centrala tej firmy i na nowo inwestuje te pieniądze wlaśnie w Polsce. Natomiast MAN Polska-przedsiębiorstwo produkcji autobusów posiadające fabrykę w Polsce swój zysk wysyła do centrali MAN w Niemczech. Ponadto, jak wspomniałem wczesniej - jedyną korzyscią z funkcjonowania tej firmy w Polsce jest fakt, że daje ludziom pracę, jednak gdy koszty pracy w Polsce się zwiększą, co z pewnoscią za jakiś czas nastąpi, niemcy bez oglądania się na nas przeniosą fabrykę tam gdzie jest tansza sila robocza np na Ukrainę czy do Rumunii i na tym się skonczy polski interes. Konkludując - to twoje uwagi są "durne", wykazujesz się nieznajomością podstawowych założen ekonomii. Polska powinna wspierać polskie produkty o ile nie czyni tego ze szkodą dla siebie.
Kolego Tomasz , nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak mało wiesz o np. Skodzie Ta marka nie jest sprowadzona do znaku graficvznego i nigdy nie była !! Co wiecej umowa pomiedzy VW i Skodą na to nie pozwala !! Tam żyją mądrzy ludzie i potrafią dbać o swoje, nie to co Polacy. Skoda jest marką która posiada rozwiązania którym ani VW ani Audi nie maja w swoich autach (np. Twin Door w Superbie II). Skody projektowane są w Czechach i przez Czechów. A Niektóre z nowych płyt podłogowych trafiają najpierw do Skody, a dopiero potem do VW,czy Seata. A wracajac do tematu autobusów. Nie jęczcie dlaczego jest taka a nie inna marka.Zamiast jęczeć trochę sie tym zainteresujcie i poczytajcie i najdziecie odpowiedzi na swoje pytania !!! Jest coś takiego jak Ustawa Prawo zamówień publicznych i MPK jako firma obracająca środkami publicznymi musi ją stosować o ile szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia przekracza równowartość 14 tys euro. Ropisując przetarg nie ma możliwości napisania, że chce się zakupić konkretną markę autobusów (było by to naruszenie Ustawy i powód do uniewaznienia postępowania). Opisuje się tylko warunki które taki autobus powinien spełniać i kryteria podlegające ocenie (w tym jednym z nich MUSI być cena). A wygra ta marka która zaoferuje najlepszy stosunek ceny do wymaganych kryteriów. Tak więc MPK nie ma absolutnie wpływu na to czy kupi pojazdy MAN-a, Solarisa, Mercedesa czy Autosana. MPK ma tylko wpływ na to jakie parametry mają mieć te auta i jakie wyposazenie powinny posiadać. Ale to chyba zbyt trudne do zrozumienia dla niektórych
Zaloguj się, aby oddać głos
0
niestety autor artykułu zapomniał wspomnieć o 27 autobusach przegubowych Mercedes Benz Citaro, które pojawią się w Lublinie
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Tomasz napisał:
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie" piszesz: Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody powstają glównie na podzespołach VW czy Renault. Ponadto, gdy Niemcy czy Francuzi stwierdzą, ze taniej będzie wyprodukować samochody np na ukrainie to bez oglądania się na czechów czy rumunów tam przeniosą produkcję i zostawią ludzi bez pracy. To czy dana firma jest kapitałowo Polska czy nie, jest bardzo ważne. Decyduje to bowiem gdzie wędruje zysk i jak zostaje wydany. Przykładowo Autosan-polska firma zysk ze swojej działalnosci pozostawia w Polsce bo w Polsce jest centrala tej firmy i na nowo inwestuje te pieniądze wlaśnie w Polsce. Natomiast MAN Polska-przedsiębiorstwo produkcji autobusów posiadające fabrykę w Polsce swój zysk wysyła do centrali MAN w Niemczech. Ponadto, jak wspomniałem wczesniej - jedyną korzyscią z funkcjonowania tej firmy w Polsce jest fakt, że daje ludziom pracę, jednak gdy koszty pracy w Polsce się zwiększą, co z pewnoscią za jakiś czas nastąpi, niemcy bez oglądania się na nas przeniosą fabrykę tam gdzie jest tansza sila robocza np na Ukrainę czy do Rumunii i na tym się skonczy polski interes. Konkludując - to twoje uwagi są "durne", wykazujesz się nieznajomością podstawowych założen ekonomii. Polska powinna wspierać polskie produkty o ile nie czyni tego ze szkodą dla siebie.
Drogi Tomaszu. podpierasz się jakimiś dziwnymi teoriami ekonomicznymi, zapewne masz w tym stosowne wykształcenie i wiesz o czym piszesz, tyle że to teoria i tyle! praktyka różni się i to bardzo. wpierw zacznę od Skody czy Dacii, Niemcy nie mogą tak o sobie zamknąć produkcji Skody w Czechach- to narodowa marka. zamknięcie całej produkcji i przeniesienie do Mongolii czy do Rosji- oczywiście tańsza produkcja ale jakże niska jakość to raz a dwa koszty przeniesienia byłyby astronomiczne. zobacz sam, czy Japonia i USA zamykają wszystkie swoje fabryki i przenoszą je do Meksyku, Kanady czy do Chin? NIE!!! wciąż powstają nowe, a stare są unowocześniane!!! reasumując, Niemcom nijak nie opłacałoby się zamykać super prosperujących zakładów Skody w Czechach, to byłby strzał w kolano, tym bardziej że Skoda ma gigantyczne zyski! druga sprawa, ok, piszesz o MAN że zyski wysyła do siebie. masz rację, dodam że to samo robi Volvo i Scania. zadam Ci pytanie, czy fakt, że dzięki tym inwestycjom tysiące ludzi ma pracę, płaci podatki a Ty nie musisz ze swoich podatków łożyć na ich zasiłki, nie przemawia do Ciebie że mimo wszystko warto. a może jesteś zwolennikiem, że jak i tak w bliżej nieokreślonej przyszłości przeniosą produkcję na wschód, to już lepiej w ogóle nie otwierać nic i niech ludzie nie mają pracy?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Gadek napisał:
Złe otwarcie rampy może spowodować że autobus w ogóle nie odjedzie .Więc lepiej jak to zrobi kierowca.
No jakoś przez 2 lata jeździmy autobusami i otwieram/zamykam sam tą rampę i nie zdarzyło się,aby autobus z powodu "złego otwarcia rampy" nie odjechał. A po drugie: zależy na jakiego kierowcę się trafi...
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Aneczka89 napisał:
ja ci odpowiem na to pytanie: ostatni baran!!! osoby niepełnosprawne i tak mają trudności z dostaniem się do budynków wielu instytucji użytku publicznego. teraz dzięki temu rozwiązaniu tylko od humoru kierowcy zależeć będzie czy wogóle wsiądą do autobusu. BRAWO MATOŁKI!!!
A Ty się dobrze czujesz?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet. Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
kierowca napisał:
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet. Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
Ostatnio widziałem jak 2 panienki stały dobre 10 minut koło Saskiego, oczywiscie gdy wsiadły odrazu "ulgowy poproszę", jest kiosk, biletomat, gościu sprzedaje bilety niedaleko koło "Domku Saskiego" a dupy ruszyć się nie chce! :/
Zaloguj się, aby oddać głos
0
kierowca napisał:
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet. Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
No właśnie...-jeżdżę z osobą niepełnosprawną i sam otwieram podest/klapę,bo wiem,że kierowcy nie jest łatwo wyjść z kabiny-wiąże się to z kilkoma czynnościami(jak zauważyłem) no i stratą/wydłużeniem czasu podróży. Dlatego jestem niezadowolony z najnowszych trolejbusów z klapą KLUCZEM otwieraną przez kierowcę -napisałem nawet na ten temat do firmy Solaris produkujących te trolejbusy.
Zaloguj się, aby oddać głos
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: