Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Nie będzie więcej lasów słupów

Utworzony przez polo, 6 kwietnia 2009 o 07:13 Powrót do artykułu
Czyli z Orkana nic nie zamierzają robić i dalej taki koszmar zostanie???To pięknie!!!Gratuluję dobrego samopoczucia.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Wreszcie ktoś w urzędzie zaczął myśleć bo średnio intelgentny nastolatek by takie rozwiązanie zastosował . Dawno temu jeszcze za komuny to były np. na skrzyżowaniach latarnie na słupach trakcyjnych i jest to stary pomysł na obniżenie kosztów i podniesienie estetyki. Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą" i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach. Może i jest to droższe ale warto czasem ponieść koszty ,bo biednego nie stać na tańsze tymczasowe prowizoryczne rozwiązania a więcej trolejbusów nie rozwiąże problemów miasta z "korkami" a przeciwnie bedą jeszcze większe.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Bo Główny architekt był głuchy jak mu MPK mówiło że należy przenieść oświetlenie i nie trzeba takiej ilości słupów pod trakcję.Wszak nikt nie będzie mówił wielkiemu fachowcowi z ratusza że powinien iść jeszcze raz do szkoły bo nie ma racji.Bo to obraza urzędnika.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Bardzo się cieszę że wreszcie normalne rozwiązanie zwyciężyło. Jeszcze jest sprawa wyglądu samych słupów pod trakcję. Myślę że jest to zadanie dla Dziennika Wschodniego żeby przypominać urzędnikom, o tym że sa słupy estetyczne jak np. na ul. Lipowej, ale są też właśnie takie jak na Orkana które połączone z latarniami wyglądają ochydnie. Betonowe słupy są po prostu brzydkie, po deszczu mają zacieki. Mam wrażenie że jakaś firma promuje ten model w Lublinie, pojawia sie ich coraz więcej jako słupy energrtyczne. Myślę że nie tylko ja nie chcę, żeby cały Lublin była w takich słupach jak na moim zdjęciu: http://i602.photobucket.com/albums/tt106/anotak7/estetyka1/IMG_7428.jpg
Zaloguj się, aby oddać głos
0
[quote name='"Jurand"']Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą"[/quote] No widzę że kolejny znawca w temacie. HALO to nie lata 60 czy 70 XX wieku jak byś kolego nie zauważył. A jak nie to radzę się przejechać trolejbusem najlepiej z silnikiem asynchronicznym(PR110AC #752, 826, 830 lub którymś z ST12M) i najlepiej po jakimś zmodernizowanym skrzyżowaniu(WolskaxD. M. MajdankaxHutniczaxFabryczna) żebyś się wreszcie zdziwił że tkwisz jeszcze w zacofaniu. Zresztą jak nie chce ci się ruszyć 4 liter z domu to na Youtube możesz sobie pooglądać filmiki jaki trolejbus to zawalidroga [quote name='"Jurand"']i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach.[/quote] Nie nie lepiej. W Lublinie mamy dwa systemy transportowe(autobusy i trolejbusy) które są bardzo zapuszczone i wymagają wymiany zarówno zaplecza technicznego jak i taboru. Pchanie się w takim momencie w trzeci system który dodatkowo żeby obsłużyć główne relacje musiał by w centrum jeździć w tunelu jest bezsensowne. W Lublinie wystarczy spokojnie wydzielić na ważniejszych arteriach BUS-pasy po których będą jeździć autobusy i trolejbusy oraz zamknąć centrum dla ruchu indywidualnego(z wyjątkiem służb miejskich, komunikacji, zaopatrzenia i mieszkańców) by rozwiązać problem(podobnie jak w normalnych miastach europejskich). Problem tłoku można rozwiązać puszczając trolejbusy 18m i zapewniam cię że z szyderczym uśmieszkiem spoglądał bym na twarze zażenowanych kierowców stojących w korku(zazwyczaj jadą sami marnując miejsce na drodze tworząc korek) mijając ich obok cichym trolejbusem jadącym sobie obok BUS-pasem. Problem polega tylko na tym że do takich reform potrzeba kogoś z jajami bo lobby samochodowe jest silne, a w Polsce panuje jakaś dziwna moda podjechać nawet do kiosku 20m własnym autem. Może kiedyś dorośniemy do tego żeby patrzeć na transport z innej lepszej perspektywy jak na zachodzie, a nie z potrzeby pokazania innym jaką to ja mam furę(co z tego że z zachodu i używana).
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Do ~@a7 Ile razy można wam mówić że latarnie będą montowane tak http://www.pktgdynia.pl/img/kacze_02.jpg Proszę nie siać paniki bo latarnie mocowane tak jak ty pokazałeś są montowane na bocznych uliczkach czy na wsiach.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Arthorious napisał:
Proszę nie siać paniki bo latarnie mocowane tak jak ty pokazałeś są montowane na bocznych uliczkach czy na wsiach.
Ale tu nie chodzi tylko o sposób montowania latarni, ale o same słupy. Jak słusznie napisałeś te betonowe słupy nadają się na wieś, ale nawet tam nie powinny być montowane, bo polska wieś zasługuje na coś lepszego. Przecież to jest inwestycja na dziesiatki lat i będziemu musieli na to patrzeć. Dlaczego nie można zastosować słupów takich jak na Lipowej, prostych, metalowych, czarnych, oczywiście w wersji nowoczesnej, czyli bez pastorału. Napewno są trochę droższe od tego badziewia betonowego, ale moim zdaniem warto dopłacić, szczególnie ze teraz w dobie kryzysu można uzyskać dobre ceny.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Zapominasz tylko że te słupy trzeba jeszcze utrzymać. Wiesz nie sztuką jest kupić mercedesa ale sztuką jest go utrzymać. Pomijając fakt droższego zakupu słupów metalowych pozostaje jeszcze problem ich malowania i konserwacji, a utrzymanie słupów betonowych jest tańsze. Zresztą na osiedlach to nie będzie stanowić żadnego problemu, zwłaszcza że już teraz znajdują się na nich betonowe latarnie. Dla mnie ważniejszą sprawą jest zmiana wiat i słupków przystankowych i ich utrzymanie, i wolał bym żeby pieniądze zaoszczędzone na utrzymaniu i ewentualnych wymianach słupów metalowych przeznaczyć na ten cel. Zapewniam cię że miasto by na tym zyskało, bo na słupy mało kto zwraca uwagę, a na to jak wygląda wiata już owszem, tak więc jakaś nowoczesna wiata została by na pewno zapamiętana w przeciwieństwie do betonowego słupa jakich pełno przy drodze.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Dbałość o szczegół nawet nie przez wszystkich zauważalny, jest tym co różni nas od krajów zachodnich. Teraz gdy możemy korzystać ze srodków europejskich jest moment do przyjęcia dobrych wzorów. Nie robmy wszystkiego jak dotąd byle jak, z byle czego, a wcale nie zawsze najtaniej.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Otóż to nie jest byle jak i z byle czego. Po prostu nie ma potrzeby i nie opłaca się instalować innego typu słupów na osiedlach na odcinkach prostych bo nie przenoszą one dużych naprężeń. Poza tym w innych państwach np. Francji betonowe słupy z latarniami coś w deseń tych trakcyjno-oświetleniowych są ustawiane i nikt tam nie robi z tego powodu tragedii. Według mnie to szukasz dziury w całym, a ważniejszą sprawą była rezygnacja z trakcji na Krakowskim praktycznie przemilczana przez media nie wiem czemu, oraz wspomniany przeze mnie rodzaj przystanków. Tak więc jeszcze raz powtórzę nie będzie prawie żadnej różnicy in minus po zastąpieniu betonowych latarni betonowymi słupami trakcyjno-oświetleniowymi, a koszty w stosunku do podobnej liczby słupów stalowych będą zapewne znacząco niższe.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Po pierwsze obiecano że usuną zbędne slupy z Orkana i innych ulic a oprawy uliczne przeniosą na nowe- czekamy wciąż na naprawę tego błędu, tego nie można odpuścić !!!. Po drugie nie wpychać się z nowym projektem trakcji trolejbusowej w al. Tysiąclecia, tego błędu jeszcze trudniej będzie później naprawić, i winnych znów nie będzie. Czy zawsze w tym LUBLYNIE wszystko trzeba spieprzyć ( patrz hala GLOBUS, stadion, lotnisko, tunel pod Racławickimi, trasę ZIELONĄ, skrzyżowanie Sikorskiego - Tysiąclecia, przebudowa Kunickiego, teraz pozwolenie na budowę Alchemi bez gratyfikacji przebudowy skrzyżowania Hanki Świętoduskiej z Tysiąclecia itd ).
Zaloguj się, aby oddać głos
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: