Super... Jeszcze zatęsknimy za Autosanami. Gratulacje dla ZTM (po raz kolejny) i prezydenta Żuka
|
|
Przecież Żuk tydzień przed otwarciem ofert mówił że chce aby Ukraińcy montowali trolejbusy u nas...
Coś tu śmierdzi.
|
|
co by nie robiono to zawsze znajdzie sie grono ludzi potrafiących tylko krytykowac!!!
|
|
Obyśmy się mylili ale te "5" miejsc pracy chyba nie jest warte tego chłamu...
|
|
Pan prezydent Bogdan Żuk jak zawsze staną na wyskości zadania
|
|
A czy to prezydent miasta rozpisywał przetarg? Na Boga - za złą pogodę, silny wiatr i wybitą szybę na przystanku też jest winny? |
|
"...Informacje o wspólnej ofercie konsorcjum wzbudziły niepokój na internetowych forach miłośników komunikacji..."
Czy Pan pismak Smaga umie napisać jakiś artykuł który nie był by przepisany z forum miłośników komunikacji?
Ten Pan powinien mieć zakaz pisania o komunikacji
|
|
rynek eksperymentalny nam sie zrobil w lublinie
szkoda moglismy miec wysokiej jakosci produkt od solarisa bedziemy miec ukrainski produkt niskiej jakosci matterialow i dotego awaryjny
gratulacje
|
|
cala ukraina jeździ na tych bogdanach to może i u nas nie bedzie tak źle...
|
|
a może ukraińskie pojazdy będą tak dobre jak stare, poczciwe ikarusy... poczekamy zobaczymy
|
|
Jazda trolejbusem za akumulatorach to chyba trochę ryzykowne. Dreemlinery też miały latać, a padły przez akumulatory.Tam gdzie nie ma trakcji niech jedzie autobus.Jest taka zasada-jeżeli coś może sie zepsuć, to na pewno się zepsuje.
|
|
Dziękuję, wyjeżdżam z Lublina
|
|
Dziwne, bo aż dyrektor ZTM musiał zrezygnować ze stanowiska... |
|
Droga Agnieszko. To fora internetowe działają jako pierwsze w kwestiach poruszających opinie publiczną. Dziennikarze, którzy potrafią korzystać z nowoczesnych technik a komputera nie używają jedynie do pisania w Wordzie wiedzą o tym. i to oni jako pierwsi wyłapują tego rodzaju informacje płynące z konkretnego źródła. Fora miłośników nimi są. w przeciwieństwie do komentarzy takich jak te. |
|
Pomimo wielkiego sentymentu, jednak przemelduję się do Warszawy. Mimo wielu lat pracy tu, utrzymywałem meldunek w tubtinie aby podatki szły do kasy miasta. Ale widzę głupotę swojej decyzji, bo zmarnują każdą złotówkę w imię prywaty. Dziwne że jakoś wszędzie mogą kupować Polskie solarisy, to tylko lublin kupuje największe g. jakie może być na rynku. Już są autosany oraz białoruski trolejbus i nie nauczyło to nic nikogo. To miasto powinno być przyłączone do Ukrainy, na czele z Żukiem.
|
|
Tyle że tam bilet na elektrotransport kosztuje od 1 do 2 Hr czyli od ok. 40gr do 0,8zł... |
|
Szkoda że autor nie pokusił się o ocenę jednego z miłośników która pozwolę sobie zacytować:
,,Już nie patrząc przez pryzmat kto ile zarobił, ale jeśli idzie o nadwozia dla trolejbusu to niestety solaris deklasuje bogdana o milion lat świetlnych. W kwestii trolejbusów większa różnica leży raczej po stronie napędów oraz urządzeń towarzyszących np. ogrzewania.
Najlepszy przykład mamy na naszym lubelskim podwórku - 3838 - z napędem cegelca, 3836,7,9 - z napędem Medcomu oraz najliczniejszą grupę z napędem Skody. Niby wszystko Solaris, a już mamy 3 różne napędy, mniej lub bardziej problematyczne. Jakby nie patrzeć, nasze solarisy 12S to takie drobny wybryk powstały ze względu na wymóg w przetargu dość specyficznego silnika trakcyjnego.
Powracając o naszego przetargu:
Napędy:
- Solaris zapewne startował z napędem Medcomu i tu też nie ma pewności w jakiej konfiguracji - Tyskiej czy Gdyńskiej. Niby to samo, a dla obu miast producent robił homologacje osobne. Co więcej obecny napęd Medcomu ma niewiele już wspólnego z tymi znanymi z naszych trolejbusów 3836,7,9 (o 3826 nawet nie wspominam, bo to prehistoria).
- Bogdan współpracuje z cegelcem (znanym z naszego 3838) i zapewne próbuje coś sklecić z nimi. Próbuje - bo jak do tej pory nikt nie słyszał o trolejbusach Bogdana z akumulatorami.
Nadwozia:
- Solaris - wiadomo zrobi wszystko co sobie klient zażyczy. Osobiście uważam że to jest najlepsze co dla nas może być (unifikacja) i jakby nie patrzeć jakość wykonania (acz dla tubtina mówi się o autobusach 2 kategorii i coś w tym jest). Pomijam już sprawę odbioru jakości i wyglądu przez pasażerów.
- Bogdan - jakby nie patrzeć sporo pojazdów już wyprodukował (może mniej od LAZa ale jednak Bogdany mają lepszą opinię na Ukrainie), nie mówię tu o samych trolejbusach. Ale jednak trolejbusów Bogdana powstało ok. 250 szt. w różnych konfiguracjach nadwoziowych i napędowych. Faktem jest że Bogdany jako trolejbusy są produkowane na dobrą sprawę od końca 2008 roku (przyjmując pierwsze knypki dla Lwowa) co przy lekko ponad 500 egzemplarzami trollino (nie wiem czy wliczają się w to skodo-solarisy) w 2011 roku (nasz 3848) produkowanymi od 2001 roku jest sporym osiągnięciem. Ale jakby nie patrzeć w nadwoziach tych razi wykończenie - sama wykładzina, listwy, jakość plastików, gołe słupki okienne itp.
I na koniec sprawa montażu jak i tego kto tak naprawdę na tym zyska... solaris praktycznie cały będzie polski, Bogdan najprawdopodobniej z czeskim napędem, ukraińskim nadwoziem zmontowany w Lublinie. Do czego sprowadzi się ten montaż ? Czesi i tak napęd zamontują osobiście inaczej zapewne nie dadzą gwarancji, Ukraińska strona w celu minimalizacji kosztów i maksymalizacji zysków, jak najwięcej będzie chciała zmontować nadwozia u siebie. Czyli co u nas przykręcą osie, założą silnik, przykręcą podkładki pod tablice rejestracyjne ?
Kolejna sprawa, kto miałby się zając montażem tak specyficznego pojazdu jakim jest trolejbus ? Nie oszukujmy się, w MPK już nie ma zbyt wielu osób na tyle gramotnych w trolejbusach co by były w stanie zbudować coś od prawie od postaw jak np. 3818, chyba że sprowadzą swoich specjalistów z... Ukrainy. Bo nie sądzę aby udało im się ściągnąć ludzi z MPK, PKT czy TLT na montaż aby 38 sztuk. Bo co dalej ?? Po montażu tych egzemplarzy przedsięwzięcie skończy się szybko, kapitał zasili ukraińskie konta, a Ursus zostanie z naprawami gwarancyjnymi przy czym zapewne Ukraińcy będą odpowiadali za usterki nadwozi, Czesi za napędy a Ursus będzie świecił oczami przed ZTM i wydzwaniał do ww.''
|
|
Gdyby chociaż nie były takie brzydkie...
|
|
A czy to prezydent Żuk albo ZTM tworzyli ustawę o zamówieniach publicznych. Piszesz jak gówniarz śmierdzący nawet nie pofatygujesz się aby sprawdzić jakie są zasady rozstrzygania przetargów. Miej pretensje do ustawodawcy a nie do urzędu, który musi przestrzegać polskich przepisów!!! Co ty myślisz, że ktoś zaryzykuje zarzuty o niegospodarność albo złamanie dyscypliny finansowej wybierając droższą ofertę mimo, iż ustawa wyraźnie mówi inaczej. Pacnij się człowieku w ten pusty czajnik! Ja też nie jestem zadowolony z wyników przetargu ale takie są zasady gry i trzeba je akceptować niestety. Życzę więcej wyobraźni i inteligencji - to nie boli! |
|
Przebywanie w jednym pomieszczeniu razem z tobą też pewnie jest ryzykowne. Mówią, że głupota nie jest zaraźliwa... ale kto ich tam wie! |
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|