Właśnie nie bardzo rozumiem ten sentyment Lublina do trolejbusów. W Polsce tylko Tychy i chyba Gdynia mają trolejbusy. Nie jestem fachowcem i może ktoś wyjaśni dlaczego trolejbusy. Czy trolejbusy są tańsze w eksploatacji? Ale przecież trzeba wybudować (i utrzymywać) trakcję. Szybsze? Może na długich prostych trasach ale jeśli trolejbus musi zakręcić, pojechać po rondzie to się robi kłopot. Tramwaj porusza się po wydzielonym torze i dlatego jest szybszy (nie stoi w korkach) ale trolejbus? Może chodzi tylko o to, że trolejbus nie kopci? A że to kiełbasa wyborcza to zupełnie odrębna kwestiagość napisał:bla bla bla lubelskie stękanie i narzekanie.Wszystko źle i źle.Wynieście się gdziekolwiek bo już się rzygać na to chce.Trolejbusy można spotkać na całym świecie i tam są szybsze od tramwajów.
|
|
A chciałbyś np.jechać tramwajem,który musi się zatrzymać i stać-bo jakiś gamoń źle auto zaparkował przy(lub na)szynach? Zepsuty lub wykolejony tramwaj na ulicy to koszmar dla kierowców-a trolejbus nawet można w kilku ludzi zepchnąć na pobocze. |
|
Tramwaje wacle nie musza jezdzic po ulicachi po jezdni ,tramwaje moga miec odzdzielne tory wybudowane poza ulicami i nie musza poruszac cie siatka ulic, patrz angielski Manchester( wiekszosc linii poza centrum ma odzielne tory, tylko w centrum miasta jezdzi po ulicach a nawet po chodniakch) tramwaje te nie wapdaja w korki na peryferyjnych dzielicach, nikt i nie zajedzie drog i sa szybkie. w Polsce podobne rozwiazanie jest w Poznaniu, bodajze jedna linia. Szybki trammawaj bardziej przypomina kolej wąskotorwą niz tradycyjny tramwaj wlakacy sie po ulcach jak autobus czy trolejbus. marzy mi sie coś takiego w Lublinie. nie ejstem przeciwko trolejbusom , nich beda ale czy nie lepiej było inwestowac w szybki tramwaj? pozatym te trolejbusy sa małe w lublinie , dosc wolen a nie przegubowe wiele ludzi nie zaborą i te paskudne słupy... |
|
Nieźle to wymyśliłeś-tylko gdzie w Lublinie "wygospodarowałbyś" miejsce na oddzielne torowiska? No może na Czechowie lub w okolicach ul.Jana Pawła II,a może dwupasmówką z okolic Ogrodu Botanicznego przez Dworzec PKS do Świdnika? |
|
Po np.ciasnej ul.Lubartowskiej zasuwa trolejbus i w sumie nic się złego nie dzieje -a co by było gdybyś przez Lubartowską wsadził jeszcze szyny tramwajowe i tramwaj? -byłby totalny komunikacyjny paraliż i koszmar dla kierowców! Nie jest tak źle,bo mamy już coraz więcej nowoczesnych trolejbusów z dobrym przyśpieszeniem(więc nie są zawalidrogami). Moim zdaniem: winę za korki w mieście ponoszą ci,którzy wożą swą pupę autem "do kiosku po gazetę"-bo gdyby nie oni"tworzyli korki",to w mieście było by zdecydowanie luźniej. Pomyśl: Tychy to zdecydowanie luźniejsze i bardziej przestronne miasto,w którym pełno jest dwupasmówek i łatwo jest "wstawić" torowiska dla tramwajów -a jednak są trolejbusy... Piszę to nie bez powodu,bo mam ciotkę w Tychach i ogólnie znam to miasto i sieć dróg w nim. |
|
Nie przesadzaj z tymi zawalidrogami. Pamiętaj to co kiedyś pisałeś: wyjeżdżasz godzinę wcześniej. Bądź konsekwentny. |
|
Ale mi chodzi bardziej nie o kwestię czy trolejbus czy tramwaj tylko dlaczego trolejbus a nie autobus?
Dlaczego Lublin chce rozbudowywać linie trolejbusowe zamiast kupiś więcej autobusów?
Jaka jest przewaga trolejbusu nad autobusami?
Ja widzę tylko 1 tzn., że nie kopcą ale czy są szybsze (nie na krótkim odcinku tylko na całej trasie z zakrętami, rondami), tańsze w eksploatacji (ale z uwzględnieniem kosztów budowy trakcji).
|
|
tego co niektórzy piszą na tym forum nie da się czytać. Ludzie ta wasza wiejska mentalność jest nie do wytrzymania!! co druga osoba narzeka, wszystko jest źle. Po co budować nowe linie trolejbusowe? po co kupować nowe autobusy, przecież to tyle pieniędzy kosztuje?! żenada! jasne, lepiej żeby nic nie było robione, wtedy będzie można narzekać że jesteśmy Polską B a może i nawet D. To Wy z waszą mentalnością jesteście zacofaniem tego regionu. Nie jestem rodowitą Lublinianką a do Lublina przyciągnęła mnie jego magia. Miasto jest piękne ale niestety ludzie w większości zacofani, stale narzekający.
Trolejbusy też są częścią klimatu Lublina, dlatego oby było ich więcej w Lublinie
|
|
Słuszna uwaga! Jakaś mądra osoba to napisała... Większość forumowiczów narzeka nie dając w zamian prawdziwie konstruktywnej opinii i pomysłu. Ja też jestem za trolejbusami(chociaż z zamiłowania lubię pojazdy szynowe)-bo są"eko",ale są też częścią "klimatu" tego miasta. Nawet Magda Gessler zauważyła,że Lublin to miasto(między innymi)trolejbusów... |
|
Ty też narzekasz (na to, że inni narzekają). To też wynika z wiejskiej mentalności? Ja nie narzekam. Pytam dlaczego trolejbusy a nie po prostu więcej autobusów. Mam już 2 powody: - trolejbus nie emituje spalin - trolejbusy tworzą atmosferę Lublina |
|
to się nie tyczyło bezpośrednio Twojej wypowiedzi więc nie rozumiem tego postu. a o narzekanie chodziło mi to co jest wypisane stronę wcześniej. ( wypowiedzi typu po co? dlaczego? to kosztuje!, tyle pieniędzy? toż to pieniądze podatników! za moje pieniądze budować coś dla mnie? ) no sorry ale to trochę przegięcie. Przecież te trolejnusy i autobusy mają być stworzone dla mieszkańców? dziwi mnie że nie cieszycie się i nie chcecie nowych trakcji trolejbusowych tylko mówcie ile to będzie kosztowało i narzekacie że trakcja szpeci. tramwaje też mają trakcje, do tego dochodzą szyny, to niby tak ładnie wygląda. A jeśli chodzi o korki, jak by większość osób przesiadła się dp komunikacji miejskiej, korki trochę by się zmniejszyły a temu żeby ludzi zachęcić do jeżdzenia MPK potrzebna jest dobrze zorganizowana komunikacja. |
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|