Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Jeżdżę sporo po kraju i widzę powszechną wycinkę drzew. Rąbią równo; w pasach drogowych i w środku lasu. Nie wiem czy to planowa czy rabunkowa gospodarka, ale znam mentalność obecnej władzy - PO nich choćby potop, a zarobić trzeba. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tłumów mieszkańców korzystających aktywnie  ze ścieżki nie widać. Każdy pretekst jest dobry aby wyciąć drzewa i zarobić. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Niech nadleśniczy Adam Kot z Nadleśnictwa Świdnik pokaże uzgodniony (ciekawe, przez kogo) projekt tej drogi, wykonany przez projektanta posiadającego stosowne uprawnienia. A może droga została zbudowana bez projektu ?  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
chodzę i jeżdżę po okolicznych lasach, Nadleśnictwa Świdnik też i twierdzę , że leśnicy po prostu lasy DEWASTUJĄ  , traktują je jak zakład produkcyjny mający przynosić dochód. i to jest prawdziwy powód tej dewastacji. nie żadne tam drogi pożarowe , czy do wywozu drewna. w ponad 100 letnich kompleksach ludzie nie pamiętają, żeby palił się las. drewno też od lat wywożone było po istniejących gruntowych drogach . w tej chwili w środku lasów buduje się autostrady z miejscem do lądowania śmigłowców, rowy głębokie, przez które nie można przejść , przepusty do odprowadzania wody ( kiedyś była droga gruntowa niecałe 2 m szerokości , woda sobie spływała, wsiąkała, teraz infrastruktura musi być. jest to dewastacja krajobrazu  i niszczenie lasów po prostu ! najgorsze , że w tej dewastacji leśnicy są bezkarni. wszystko odbywa się zgodnie z wieloletnimi planami wyrębu lasów oraz inwestycyjnymi , na papierze jest OK.   i przybywa nam lasów . tak mówią lesnicy
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Droga była potrzebna, ale nik wcześniej tego nie zrobił. Tylko jakiś idiota broni tego, co mogłobybyć przyczyną tragedi, gdyby ktoś tam w srodku lasu zapruszył ogień.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Lesne dziadki wrózki i skrzaty lesne dajcie już spokój wycieli to wycieli i ok po kiego te badyle maja rosnac jestescie żałośni.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
najlepiej nie wycinać drzew niech stoją w pasie drogowym i niech się ludzie zabijają niech nie robią dróg pożarowych -niech się spali cały las w razie pożaru ekolodzy wyjedźcie chronić foki na Alasce
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
 "Jest to droga przeciwpożarowa, ale także będzie wykorzystywana przy wywózce drewna. To są jej główne funkcje – dodaje Kot" - no i wywieźli swoje drewno nowo wyrąbaną autostradą!!!  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie mają co ropbić z pieniędzmi, to budują w lesie drogi! Tylko nie rozumię dlaczego takie drogie, straż nie musi mieć aż tak mocnych nawierzchni! A co z drogami przylegajacymi do Lasów Państwowych notorycznuie niszczonych przy wywózce drzewa z lasu?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Piszę po raz kolejny to samo: tak piękny obszar przyrodniczo - rekreacyjny w bezpośrednim sąsiedztwie miasta powinien być pod szczególną ochroną. Miasto Lublin w ramach działań zapewniających tereny rekreacyjne mieszkańcom powinno zadbać o ten obszar. Przecież Miasto wydaje potężne pieniądze na te cele ( około 3 mln na park na Czubach) i zamierza wydać jeszcze większe 40 mln na rewitalizację doliny Bystrzycy, to dlaczego nie zainteresuje się ochroną Starego Gaju z którego korzysta tak wielu mieszkańców. Dlaczego leśnicy którzy nie są właścicielami lasu tylko jego administratorami, nie rozumieją, albo nie chcą zrozumieć, że las w sąsiedztwie miasta nie powinien służyć w celu pozyskiwania drewna, a celon rekreacyjnym-przyrodniczym. Proszę i apeluję do leśników i Władz Miasta: oszczędźcie Stary Gaj przed dewastacją i zachowajcie go dla mieszkańców. Będą Wam wdzięczni wszyscy korzystający z niego: spacerowicze, biegacze, rowerzyści, grzybiarze, narciarze biegowi, harcerze i wielu wielu innych....
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Co jest tańsze: 5.5km drogi o szerokości 5m, czy może kupienie raz na 10lat ciężkiego samochodu terenowego dla straży pożarnej z regionu? Wziąć należy pod uwagę  wartość wyciętego drewna i konieczność odtworzenia tych drzew w innym miejscu.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
to normalne działanie leśników, tak samo dewastują duże, cenne kompleksy lesne takie jak Lasy Janowskie i Puszcza Solska. Lesne autostrady powstają nawet w ostojach rzadkich ptaków chronionych, ochrona która hipokryci - lesnicy chwala się na się na lewo i prawo. Drogi buduja bo nie mają co z kasa robić - średnie zarobki wyższe niż w górnictwie, dostac się tam do pracy bez znajomości lub rodziny sie nie da, więc żeby nie oddawać za dużo do Skarbu Państwa - wydają (publiczne) pieniądze bez mrugniecia okiem. Zielona mafia zapomniala, ze lasy nie są ich własnościa, a jedynie znajdują się pod ich nadzorem. Właścicielami lasów Państwowych jest państwo - czyli my wszyscy. Nie jestem w żadnym wypadku za prywatyzacja lasów o której ostatnio coraz częściej sie mowi, ale większa kożyśc dla społeczeństwa przyniosło by, gdyby takie drogi, za pieniądze ze sprzedarzy drewna, robić ludziom po wsiach, żeby służyły dojazdowi do domu a nie wywożeniem drewna z lasu.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jeżdżę sporo po kraju i widzę powszechną wycinkę drzew. Rąbią równo; w pasach drogowych i w środku lasu. Nie wiem czy to planowa czy rabunkowa gospodarka, ale znam mentalność obecnej władzy - PO nich choćby potop, a zarobić trzeba. 
Ciekawe czym jeździsz sporo po kraju ty komuchu? Rowerem? ekoterroryści to zwykli lewaccy bandyci, pożyteczni idioci do wynajęcia. Nie dla drzew przy drogach! A na drzewach zamiast liści będą wisieć ekoterroryści! Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę!      
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ha a wy dalej czepiajcie sie crossów i quadów....
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Lesnicy zarobia na sprzedanym drzewie, firma budowlana zarobi na budowie sciezki, za jakis czas uzna sie ze las potrzebuje infrastruktury turystycznej i wybuduje sie jakies centrum z parkingiem i poszerzy droge, a na koniec w ogole sie wszystko wytnie i sprzeda developerom pod zabudowe, bo kto to widzial zeby w centrum miasta nieuzytki lezaly odlogiem.   Przypominam, ze przyzwolenie na takie przekrety idzie z gory - wiadomo kto jest krolem takiej polityki w Lublinie.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Lesne dziadki wrózki i skrzaty lesne dajcie już spokój wycieli to wycieli i ok po kiego te badyle maja rosnac jestescie żałośni.
Zabij sie. Uzyznisz glebe.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie udało się od ręki sprzedać Polskich Lasów, to zaczęła się wycinka na mniejszą skalę. W Lublinie robi się betonowo dookoła. O zieleń od lat nikt nie dba, za to chętnie wycina wieloletnie drzewa bez żadnego powodu - ul. Pogodna od skrzyżowania z ul. Grabskiego w stronę jednostki wojskowej, czy wycięcie skweru przy skrzyżowaniu DMM z Krańcową dla rozwoju miasta (słowa Prezydenta), czyli budowaniu 2 bloków. Nie wspomnę już o Parku Ludowym, czy ul. Walecznych.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A ja się pytam gdzie posadzonych zostanie tyle samo drzew co  wycięto pod np. zachodnią obwodnicę miasta? Taki piękny las w Konopnicy poszedł pod siekierę. Prawo powinno nakazywać w okolicy budowanej drogi kupić działki i nasadzić co najmniej tyle drzew ile wycięto.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Panie Leśniczy Adamie Kocie, mam pytanie: po co przy drodze wycięliście kilka sporych połaci drzew o powierzchni około 50x50m? Czyżbyście już szykowali sobie miejsce na kilka "niezbędnych do utrzymania lasu leśniczówek"? Bo jak jest już dojazd to i "leśniczówki" można pobudować.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
 przecież tam była droga, a że teraz będzie szersza i utwardzona to źle, co za ciemnota
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...