Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Taki ma być nowy dworzec autobusowy w Lublinie. Rewolucja komunikacyjna koło PKP

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 9 lutego 2017 r. o 07:23 Powrót do artykułu
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
A co z dworcem przesiadkowym pod Zamkiem. Jest potrzebny. To strasznie daleko
To jest bardzo ważne!!! Wielu uczniów (ok. 40%) Zespołu Szkół nr 1 (ul. Podwale) dojeżdża z podlubelskich miejscowości (również z pow. łęczyńskiego).
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
15mkw dla kierowców no no ale szaleństwo całe 15mkw
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ci którzy narzekają na lokalizację chyba zwariowali... w każdym normalnym większym mieście na świecie dworzec autobusowy i kolejowy są w jednym miejscu! To chyba oczywiste że jak wszystko przeniosą tam to usprawnią też tą część miasta komunukacyjnie z całą resztą, poza tym jak można nazywać to drugim końcem miasta? Drugi koniec miasta to Felin albo Sławinek, a nie oddalona o jakieś 10minut autobusem i 4 samochodem Dworcowa. Wszystko nadal pozostaje blisko centrum. Najlepsi są ci co mówią żeby pomyśleć u uczniach jakiejś tam szkoły którzy dojeżdżają z pobliskich miejscowości... A co z tysiącami uczniów innych szkół którzy akurat stamtąd mają dalej? To będzie taki koszmar że teraz wysiadająć z busa będą musieli jeszcze przejechać autobusem 3 przystanki? Niektórzy są po prostu oderwani od rzeczywistości... Ogólnie piękna inicjatywa, szkoda że nie zrealizowana jakieś 10 lat temu 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Do dzieła p. Żuk!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
może za 8-10 lat będzie porządek wokół dworca, ale ja już chyba nie doczekam...tyle o tym mówiono, obiecywano, jeszcze tyle lat czekania...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
O, kolejny tunel, tym razem pod torami!! W prawym dolnym rogu zdjęcia, od ronda. Data, pewnie 2075 rok :)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Najlepsi są ci co mówią żeby pomyśleć u uczniach jakiejś tam szkoły którzy dojeżdżają z pobliskich miejscowości... A co z tysiącami uczniów innych szkół którzy akurat stamtąd mają dalej? To będzie taki koszmar że teraz wysiadająć z busa będą musieli jeszcze przejechać autobusem 3 przystanki? Niektórzy są po prostu oderwani od rzeczywistości...
ZS 1 to największa szkoła w regionie, ale Iza o tym nie ma nawet najmniejszego pojęcia, bo tak interesuje się Lublinem, jak widać... Dokładnie chodzi o punkt przesiadkowy lub zwykły przystanek. Skoro bus jedzie z Łęcznej, Lubartowa, Kurowa, Nałęczowa (przez al. Solidarności) itp. to dlaczego ma jechać aż do Dworcowej (?), skoro w pobliżu Tarasów Zamkowych może się zatrzymać. Tak samo w drugą stronę - jadąc z PKS wjeżdża na przystanek przy al. Unii Lubelskiej.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
to że jest największą szkołą w regionie nie oznacza że tylko dzieci z tej szkoły powinny mieć komfortowy dojazd:) interesuję się Lublinem i kocham go na tyle żeby chcieć żeby był reprezentacyjny a nie wyglądał w 2017 roku nadal jak PRLowska wiocha za którą trzeba się wstydzić przed każdym kto tu przyjeżdża. Myślę zresztą  że z punktem przesiadkowym w tym miejscu nie będzie żadnego problemu, ale dworzec główny powinien znajdować się przy dworcu kolejowym.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
niestety drogi Lublinianinie PIS, CBA i niejaki CZERNIAK się już w te plany włączyli! Będziesz dalej z blaszaka do autobusu wsiadał, a pociołłłgom - jak przed wojnołłł peron, dwa wystarczołłł. PIS GO GO GO!!!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
droga przez park ludowy?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
droga przez park ludowy?
Zdudowli specjlnie wiadukt by był lepszy dojazd do MTL, a teraz jeszcze dodatkowa droga przez Park Ludowy. To już będzię po parku
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
PKS Opole Lubelskie zlikwidowany,PKS Krasnik zlikwidowany,PKS Pulawy zlikwidowany...,a tu 50 stanowisk do odjazdow zbuduja.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wygląda na to, że wielkość, forma i cała koncepcja Dworca Metropolitalnego to będzie żywcem przeniesiona z tego na podzamczu. Prawdopodobnie planistom z Urzędu Miasta chodzi również o przeniesienie całego folkloru okołodworcowego aby zachować  odpowiedni klimat witający przyjezdnych, idea tak popularna  w kręgach decyzyjo -doradczych Prezydenta Miasta, które to jako podstawę wszelkich działań dopuszczają tylko takie, które nie narusza w żaden sposób specyficznej "klimatyczności" miasta. Ale porównajmy i policzmy: - Planiści zakładają, że będzie 54 stanowiska /perony odjazdowe/. Przy założeniu, że z każdego autobusu lub busa skorzysta średnio 15 osób a odjazdy będą co 15 minut to tylko biorąc pod uwagę osoby opuszczające dworzec będzie to 3200 osób na godzinę. Oczywiście nie wszystkie one będą chciały korzystać z dworcowej poczekalni, ale przy bardzo złych warunkach atmosferycznych, załóżmy, że jest to jedna czwarta wyjeżdzających czyli 810 osób. Jak to się ma do zaplanowanych 250-300 miejsc w poczekalni. Pomieszczenie dla kierowców o powieszczni 15 m2 to jakiś ponury żart. Ilu dorosłych ludzi na raz może spokojnie chwilę wypocząć, zrobić sobie kawę, zjeść kanapkę w pomieszczeniu ok 4x4m. - Miasto szacuje koszt całego przedsięwzięcia na 160 milionów złotych. Dla porównania koszt budowy lotniska w Świdniku z pasem startowym dł. 2,5 km. terminalem o pow. ok. 10 000 m2 budynkami obsługi, garażami na sprzęt, płytami postojowymi na samoloty, parkingami, kilkukilometrowym ogrodzeniem całego lotniska kosztowało ok. 450 mln. złotych. - Zakładając, że koszt wybudowania w stanie deweloperskim 1 m2 mieszkania wynosi 4000 zł i wielkość mieszkania ok. 50 m2 za te pieniądze można wybudować osiedle mieszkaniowe wraz z całą infrastrukturą, terenami zielonymi i garażami podziemnymi dla każdego mieszkania po jednym stanowisku składające się z 800 mieszkań tj. ok 40% całej rocznej ilości mieszkań budowanych w Lublinie. A gdzie połączenie dworca autobusowego tunelem bądz zadaszonym przejściem z dworcem kolejowym i peronami kolejowymi, będące standardem w tworzeniu takiego zaspołu komunikacyjnego w innych ośrodkach miejskich w Polsce i na świecie. Wygląda na to, że miasto za kosmiczne pieniądze chce nam wybudować ciasną, mało reprezentacyjną i funkcjonalną budę. Tak więc pomimo żartów poniżej CBA chyba potrzebne już dzisiaj.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"...3200 osób na godzinę..." - tak tak - ciekawe dokąd i po co. To że autobus może na stanowisku stać 15 min nie znaczy, że co 15 min dokładnie będzie z każdego jednego stanowiska odjeżdżał, że 4 na godzinę z jednego = 200 autobusów co godzinę ze wszystkich. Chyba wszystkie polskie pekaesy (co jeszcze nie zbankurtowały) jakby się zebrały to by ledwo 200 autobusów zebrały razem... Wystarczyło by 20 tych stanowisk - 50 to mocno na wyrost moim zdaniem.... Nigdy tam nawet w największej kumulacji nie będzie 3000 osób. Chyba, że w galerii obok będzie Justin Bieber na otwarciu :)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Z tego co widzę to nie ma na planie kamienicy przy ul. Gazowej tylko w tym miejscu co teraz jest kamienica jest jakaś droga. Ta kamienica jest zamieszkała ciekawe co z ludźmi zrobią haha
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Po co zmieniac lokalizację dworca do centrum blisko  latwo wszędzie  dojechac to ma byc w interesie ludzi? ?? Jak  nie wiadomo o co chodzi  to chodzi o wielka .... Pewnie powstanie kolejny super market LUBLIN MIASTEM INSPIRACI MARKETAMI CBA juz szykuje kryptonim  AFERA DWORCOWA W LUBLINIE
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A dlaczego nie ma przejścia podziemnego z dworca PKP do PKS?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ciekawe jak zagospodarują teren obecnego dworca? Nie daj Boże parking :( Może jakiś park? :)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pomysł jak Miś na miarę naszych możliwości. Projektem koncepcyjnym powinien być objęty cały obszar - Kunickiego , Pocztowa, Pl. Dworcowy, Gazowa , Stadionowa, Lubelskiego Lipca, Plac Bychawski wtedy można coś z tym syfem sobie zaradzić. A tak wokół dworca dalej zostanie szambo i smród
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 3 z 3

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...