Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
szkoda, że nikt do tej pory nie wypowiedział sie z gddkia czy na pewno całość gruntów jest wykupiona, burzenie domów to jedno,a całkiem inna sprawa to czy wszystko udało sie wykupic, przeciez nie wszedzie musi stac budynek
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Według mnie wielki błąd popełniono dawno temu. Chodzi o przebieg trasy lubelskiej S17. Biegnie ona obok aglomeracji warszawskiej. Największe miejscowości na niej do Garwolina to Wiązowna, Kołbiel, Pilawa, wszystkie razem mają około 8 tys. mieszkańców. W paśmie nadwiślańskim sam Karczew ma ok. 10 tys. mieszk. Otowck i Jóezfów są większe. Przylegają do DW 801 - głównego łącznika tej części aglomeracji z Warszawą. Przy linii kolejowej CE 20 i DW 801 ma powstać gigantyczny terminal intermodalny z centrum logistycznym - inwestycja typowa dla dróg ekspresowych i autostrad. Dalej na południe jest Wilga, jedno z największych letnisk w Polsce. Obok Wilgi moznaby wybudować most w stronę Kozienic, przez co nie trzeba byłoby jechać do okolic wielkiej elektrowni przez wioski jak Mniszew czy Coniew, sady wareckie i cenną przyrodniczo dolinę Pilicy. Szlak Józefów - Wilga ma wiele obwodnic. Na S17 mają być obwodnice: Wiązowny, Ostrowa (nowa), Kołbieli (nowa) i Garwolina (duże "kolano"). A od Mariańskiego pobocza droga do Lublina, jako autostrada z trzema pasami w każdym kierunku, powinna pobiec przez lasy do okolic Trojanowa. Jedną drogą obsługujemy pasmo nadwiślańskie z Warszawą. Nie trzeba byłoby modernizować trasy Warszawa-Wilga, gdyż byłaby ona częścią trasy lubelskiej! A z przebudową tej trasy są duże problemy. Szybciej zniknęłaby też największa w Polsce przerwa miedzy mostami od Góry Kalwarii do Wilgi, bo S17 byłaby także drogą do Sandomierza z Warszawy (odgałęziałaby się obok Wilgi). Trudna dla MZDW droga 801 z Warszawy do Wilgi przestałaby być zmartwieniem Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Można było upiec trzy pieczenie na jednym ogniu (17, 79, 801), tak mamy tylko ekspresową drogę do samego Garwaolina, a Wilga i Kozienice czekają na bardziej przyzwoitą drogę.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wreszcie rozum w wrócił do normalności i zablokował zachłanności.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 2 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...