Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Nadjechała konkurencja dla kolei

Utworzony przez PASAZERKA, 6 stycznia 2010 o 13:08
A , KTO PRZEJMIE WSCHODNIA POLSKE.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
pójdźmy dalej, proponuję aby na terenie Polski usługi świadczył również niemiecki Bundestag ! Byłaby szansa, że krajem zaczną zarządzać specjaliści.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
a jak myślisz?, czego Wam nie życzę.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Trochę populizmem mnie trąca ta wiadomość. Jakoś nie chcą za bardzo wpuścić krajowych przewoźników a trąbią o wejściu DB. Teoretycznie mamy już od jakiegoś czasu wolność na torach tylko jakoś dziwnym trafem do obsługi połączeń lokalnych mamy tylko Przewozy Regionalne których majątek jest własnością zlecających przetargi na obsługę linii (Urzędy Marszałkowskie). A poza tym ilu mamy przewoźników spoza grupy PKP - Arriva w Kujawsko Pomorskim, SKPL - w wersji szczątkowej na wąskim torze, Koleje Mazowieckie i Koleje Dolnośląskie i co dalej ?? Czarna dziura. Dokąd nie będzie działań blokujących monopolistyczną pozycję obecnych i dawnych spółek ze stajni PKP to nie ma mowy o liberalizacji rynku przewozów pasażerskich i zdrowej konkurencji. Dla przykładu podam historię planowanych Kolei Wielkopolskich, wejście Connex-u na Śląsku czy choćby DKR. Przykładów można mnożyć. We wszystkich przypadkach powód ten sam - beton związkowy PKP był barierą nie do przebicia dla zdrowej konkurencji na torach. Lepiej dotować tysiące zwiącholi żeby broń boże nie wyszli przed sejm palić opon niż naprawdę zmieniać kolej.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Nareszcie poprawią się warunki jazdy pociągami
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A może PKP zrobi konkurencje Niemcom u nich w kraju pod nazwą RETRO PRZEWOZY!!! ZRESZTĄ BANKI MAMY WŁOSKIE, NIEMIECKIE, UBEZPIECZYCIELI MAMY RÓWNIEŻ Z ZEWNĄTRZ, HIPERMARKETY FRANCUZKIE, NIEMIECKIE, WŁOSKIE, ARTYKUŁY CHIŃSKIE, WIĘC PO CO NAM POLSCY PRZEWOŹNICY????? TYLKO OBAWIAM SIĘ ŻE DOJDZIE DO WIELKIEJ AFERY GDY NAZWĘ NASZEGO KRAJU ZECHCĘ ZMIENIĆ W KOŃCU TYLU JEST UDZIAŁOWCÓW I KAŻDY BĘDZIE MIAŁ SWOJĄ PROPOZYCJĘ!!!!!!! APEL DO POLITYKIERÓW - ZACZNIJCIE DBAĆ O POLSKĘ NO CHYBA ŻE WAM WSZYSTKO JEDNO KTO WASZYMI DZIEĆMI I WNUKAMI BĘDZIE POMIATAŁ!!!!
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Tomasz napisał:
A może PKP zrobi konkurencje Niemcom u nich w kraju pod nazwą RETRO PRZEWOZY!!! ZRESZTĄ BANKI MAMY WŁOSKIE, NIEMIECKIE, UBEZPIECZYCIELI MAMY RÓWNIEŻ Z ZEWNĄTRZ, HIPERMARKETY FRANCUZKIE, NIEMIECKIE, WŁOSKIE, ARTYKUŁY CHIŃSKIE, WIĘC PO CO NAM POLSCY PRZEWOŹNICY????? TYLKO OBAWIAM SIĘ ŻE DOJDZIE DO WIELKIEJ AFERY GDY NAZWĘ NASZEGO KRAJU ZECHCĘ ZMIENIĆ W KOŃCU TYLU JEST UDZIAŁOWCÓW I KAŻDY BĘDZIE MIAŁ SWOJĄ PROPOZYCJĘ!!!!!!! APEL DO POLITYKIERÓW - ZACZNIJCIE DBAĆ O POLSKĘ NO CHYBA ŻE WAM WSZYSTKO JEDNO KTO WASZYMI DZIEĆMI I WNUKAMI BĘDZIE POMIATAŁ!!!!
A kogo to obchodzi? Od lat poliycy upychają tam swoich pociotków, gniot na torach generuje straty z roku na rok - ja nie mam zamiaru do tego dokładać. Jeździć godnie w warunkach ludzkich moge i u Niemca. Byle na czas. http://www.pkp.com.pl/grupapkp/zwiazki to ma być dobrze zarządzana firma? Tomasz - proszę, nie pi3rsdol......
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Bye bye PKP. Wasze śmierdzące kible będziemy pamiętać całe życie. Teraz czas na DB. A że to Niemiec? No cóż, sami jesteśmy sobie winny - przecież PKP to spółka państwowa.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Pawel napisał:
A kogo to obchodzi? Od lat poliycy upychają tam swoich pociotków, gniot na torach generuje straty z roku na rok - ja nie mam zamiaru do tego dokładać. Jeździć godnie w warunkach ludzkich moge i u Niemca. Byle na czas. http://www.pkp.com.pl/grupapkp/zwiazki to ma być dobrze zarządzana firma? Tomasz - proszę, nie pi3rsdol......
Obrona narodowego majątku to przecież tylko mydlenie oczu. Kolej to firma usługowa jak każda inna. Liczy się optymalizacja wydatków, jakość świadczonych usług, punktualność komfort. Bo co jest synonimem tego narodowego charakteru naszej koleji? Usmarkany żulek w granatowym wdzianku z wąsem pod nosem, co warczy na nas w pociągu, a może usyfiony 30 letni skład który notorycznie spóźnia się 30 minut? A może te kilka połączeń zamykanych co roku i znikających sukcesywnie z kolejowej mapy Polski. A może będzie to wspomniane ze 30 związków zawodowych które żyją tylko po to żeby protestować, a zatrudniona w nich armia (rzekomo pracowników kolei) etatowo zajmuje się pracą związkową zamiast kolejową. Ten moloch zatrudnia niemal 100 tyś ludzi. Więcej niż nasza armia. Więc powtarzam raz jeszcze, liberalizacja przewozów, dopuszczenie innych przewoźników, realne oszczędności i przede wszystkim rozsądne zarządzanie majątkiem. To jest dużo lepsza metoda dla naszych przewozów kolejowych niż konserwowanie państwowego molocha.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
[quote name='Pawel' date='6.01.2010, 15:48:10' post='214256'] A kogo to obchodzi? Od lat poliycy upychają tam swoich pociotków, gniot na torach generuje straty z roku na rok - ja nie mam zamiaru do tego dokładać. Jeździć godnie w warunkach ludzkich moge i u Niemca. Byle na czas. http://www.pkp.com.pl/grupapkp/zwiazki to ma być dobrze zarządzana firma? Tomasz - proszę, nie pi3rsdol...... [/quot i o to chodzi by młodzi ludzie zaczęli dbać o to co POLSKIE tępaki, wam jest wszystko jedno ami NIE! od lat jeżdżę po świecie i obserwuję!!!! POLSKA to zsyp chłamu cwaniaków z zewnątrz! każdy inwestuje w Polsce ciągnie zyski a podatki idą w świat byle nie do Polski! stajemy się niewolnikami we własnym PAŃSTWIE oddając to co najważniejsze i to co przynosi dochód obcemu kapitałowi!!!! DUPKU W HOLANDII CZY NIEMCZECH LUB BELGII OBCY KAPITAŁ JEST CHĘTNIE PRZYJMOWANY, ale zawsze zna SWOJE MIEJSCE W SZEREGU!!!
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Zanim zaczniesz nazywać kogoś dupkiem, może zastanów się nad sobą. Myślę, że nie znasz przede wszystkim specyfiki rynku pasażerskich przewozów kolejowych. 1. W całej Europie funkcjonują firmy ponadnarodowe jak na przykład Arriva, Connex (obecnie Veolia) których pojazdy spotkasz w wielu miastach Europy. Podałem dwa przykłady najbardziej znane polskiemu mieszkańcowi - Arriva do spółki z PCC obsługuje połączenia kolejowe w Kujawsko Pomorskim, Veolia ma kilka dawnych PKS między innymi PKS Sanok. I co? I nic. Jeździ, wozi i jakoś pasażerowie nie narzekają, zarówno w Polsce jak i w Europie że płacą jakiemuś Niemcowi, Belgowi, Anglikowi czy komuś tam jeszcze. 2. Przewozy pasażerskie są z założenia niedochodowe, to znaczy wygenerowany zysk nie jest w stanie pokryć strat. Dlatego też takie przewozy się dotuje z pieniędzy przeznaczonych w budżecie każdego Urzędu Marszałkowskiego. Można więc powiedzieć, że nie jest to w żaden sposób grabienie polskiego majątku, tylko odbieranie należności na świadczenie usług przewozowych. Podsumowując nie jestem bezkrytycznym zwolennikiem wprowadzania na siłę obcych przewoźników. Zauważ że na samym początku dosyć ostrożnie się odniosłem do pomysłu wprowadzania na Polskie tory DB bo skoro nasi prywatni operatorzy mają problemy z wejściem na nasz rynek przewozowy bo PKP-woski beton trzyma tory zbyt mocno to populistycznym bełkotem jest pisanie o wpuszczeniu na tory operatorów z innych krajów. Podsumowując - dla dobra pasażerów i jakości usług będzie jeśli dostęp do świadczenia usług, realnych usług przewozowych będzie miał każdy licencjonowany przewoźnik na równych prawach. Jeżeli jest dobry, potrafi stworzyć dobrą ofertę przewozową - niech jeździ. Natomiast jestem przeciw blokowaniu na siłę liberalizacji rynku przewozów, tworzenia fikcji poprzez dzielenia molocha na kilka spółek i mówieniu że teraz jest konkurencja na torach. A tak nawiązując jeszcze do okradania naszego narodowego majątku. To skoro nasze PKP takie doskonałe to czego nie pojadą okradać Niemców? Dlaczego po torach u naszych zachodnich sąsiadów nie jeżdżą pociągi z charakterystyczną trumienką? Nie powiesz mi chyba, że dlatego że oni dbają o narodowy charakter kolei. Kończąc przydługi wątek, proponuje odwoływać się bardziej do rozsądnych argumentów a nie emocji i kłutni o okradaniu naszego narodowego majątku.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
kulejorz napisał:
Zanim zaczniesz nazywać kogoś dupkiem, może zastanów się nad sobą. Myślę, że nie znasz przede wszystkim specyfiki rynku pasażerskich przewozów kolejowych. 1. W całej Europie funkcjonują firmy ponadnarodowe jak na przykład Arriva, Connex (obecnie Veolia) których pojazdy spotkasz w wielu miastach Europy. Podałem dwa przykłady najbardziej znane polskiemu mieszkańcowi - Arriva do spółki z PCC obsługuje połączenia kolejowe w Kujawsko Pomorskim, Veolia ma kilka dawnych PKS między innymi PKS Sanok. I co? I nic. Jeździ, wozi i jakoś pasażerowie nie narzekają, zarówno w Polsce jak i w Europie że płacą jakiemuś Niemcowi, Belgowi, Anglikowi czy komuś tam jeszcze. 2. Przewozy pasażerskie są z założenia niedochodowe, to znaczy wygenerowany zysk nie jest w stanie pokryć strat. Dlatego też takie przewozy się dotuje z pieniędzy przeznaczonych w budżecie każdego Urzędu Marszałkowskiego. Można więc powiedzieć, że nie jest to w żaden sposób grabienie polskiego majątku, tylko odbieranie należności na świadczenie usług przewozowych. Podsumowując nie jestem bezkrytycznym zwolennikiem wprowadzania na siłę obcych przewoźników. Zauważ że na samym początku dosyć ostrożnie się odniosłem do pomysłu wprowadzania na Polskie tory DB bo skoro nasi prywatni operatorzy mają problemy z wejściem na nasz rynek przewozowy bo PKP-woski beton trzyma tory zbyt mocno to populistycznym bełkotem jest pisanie o wpuszczeniu na tory operatorów z innych krajów. Podsumowując - dla dobra pasażerów i jakości usług będzie jeśli dostęp do świadczenia usług, realnych usług przewozowych będzie miał każdy licencjonowany przewoźnik na równych prawach. Jeżeli jest dobry, potrafi stworzyć dobrą ofertę przewozową - niech jeździ. Natomiast jestem przeciw blokowaniu na siłę liberalizacji rynku przewozów, tworzenia fikcji poprzez dzielenia molocha na kilka spółek i mówieniu że teraz jest konkurencja na torach. A tak nawiązując jeszcze do okradania naszego narodowego majątku. To skoro nasze PKP takie doskonałe to czego nie pojadą okradać Niemców? Dlaczego po torach u naszych zachodnich sąsiadów nie jeżdżą pociągi z charakterystyczną trumienką? Nie powiesz mi chyba, że dlatego że oni dbają o narodowy charakter kolei. Kończąc przydługi wątek, proponuje odwoływać się bardziej do rozsądnych argumentów a nie emocji i kłutni o okradaniu naszego narodowego majątku.
BEAWO!!! dopuszczamy obcy kapitał do wszystkiego co Polskie! Nie Bronię PKP bo to kolejny wymysł cwaniactwa i kolesiostwa, CZYTAJ POMIĘDZY WIERSZAMI POLSKA TO MY!!!! I NIE ODDAJMY TEGO CO PRZYNOSI ZYSKI!!! WEDLE TWEGO MYŚLENIA TO TEŻ POWINIENEM ZAREJESTROWAĆ FIRMĘ W ANGLII BO TAM ZUSU TO ZALEDWIE 80ZŁ MIESIĘCZNIE!! W KOŃCU KILKADZIESIĄT TYSIĘCY POLAKÓW TO ZROBIŁO!!!! MYŚLENIE PERSPEKTYWICZNE LUB STRATEGICZNE MA PRZYSZŁOŚĆ!!!
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Tomasz napisał:
dopuszczamy obcy kapitał do wszystkiego co Polskie!
ty, weź sobie kup POLSKI młotek (nie chiński, niemiecki, itp) i puknij się gdzie trzeba. Paliwa też nie kupujesz, bo wspieramy ruskiego kupując ropę? Gazem nie grzejesz (też od ruskich)? A chleb jesz? Zgroza - robiony na niemieckiej mące. Przykładów są tysiące. Więc może ODKUP te wszystkie zagraniczne firmy i stań się właścicielem Polakiem. PS. Zanim Auchan, Leclerc, Real itd itp wkroczyły do Polski, mogli się NASI RODACY KUPCY skrzyknąć i założyć wielkopowierzchniową ogólniopolską sieć handlową. Ale sięnie udało - dlaczego? Bo NIKT NIE MYŚLI od tym, co nasze, lecz każdy myśli o tym, co jego. A teraz jest płacz, że markety francuskie. Ale nie dziwię się, że każdy myśli tylko o sobie. Komuna tak upodliła ludzi, jeden szpiclował na drugiego, państwo było ciemięrzycielem - to i ludzie mają to państwo w de. Obecni złodzieje politycy tylko utwierdzają obywateli w tym przekonaniu.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
1. Kolej nie przynosi zysków, bo z założenia jest to działalność publiczna. Na całym świecie (podobno poza Japonią kolej nie przynosi zysków)Istotą jest, żeby nie przynosiła strat. A w obecnej postaci, bez względu ile w nią samorządy wpompują, ile kolejnych połączeń wytną, ile majątku sprzedadzą to nadaj będą generować stratę. 2. Wedle rozsądnego myślenia i optymalizacji kosztów powinno się zarejestrować firmę tam gdzie jest to tańsze. No chyba że prowadzisz firmę charytatywnie. Większość ludzi robi to jednak z czysto ekonomicznej potrzeby, aby utrzymać własne rodziny, jeść, mieć na edukacje i wychowanie dzieci. W jakim sensie nie jest to myślenie nie perspektywiczne? To że zamiast płacić do wielkiego publicznego garnucha (z którego połowe pochłonie rozbuchana administracja, kolejną część politycy głoszący populistyczne wizje, a na koniec system pomocy społecznej który w naszym kraju kuleje) będę wolał bezpośrednio zainwestować w swoją rodzinę? Ale wróćmy do naszych kolejowych dywagacji. Powtarzam po raz kolejny. Kolej to firma usługowa, która ma dowieźć pasażera (najlepiej tanio, komfortowo i punktualnie) z punktu A do punktu B. Dorabianie do tego wszelkich ideologii narodowych jest najzwyczajniej nadużyciem, populistycznym bełkotem i nieuczciwością wobec mieszkańców tego kraju. Nikt nie chce w końcu być okradany nawet pod pięknie brzmiącym hasłem solidarności społecznej.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Spędziłem u Niemców kilkanaście miesięcy w różnych latach. Podróżowałem koleja, S-Bahn'em, tramwajami oraz autobusami miejskimi i międzymiastowymi a potem swoim samochodem. Jestem patriotą polskim, ale wobec wszechobecnego kolesiostwa i nieróbstwa pragnę, aby to Niemcy zarządzali polską komunikacją, nie tylko kolejową. Oby jak najszybciej! Rzadko jeżdżę PKP. Jechałem latem z Lublina do Gdańska z 11-letnim synem. Kupiłem dla niego bilet uczniowski. Miał przy sobie paszport potwierdzający jego tożsamość. Musiałem zapłacić karę za to, że syn nie miał przy sobie legitymacji uczniowskiej. Przecież w Polsce jest obowiązek szkolny dla dzieci w tym wieku. Konduktor był uprzejmy do momentu, do którego spodziewał się łapówki. Kiedy okazało się, że nic nie dostanie, pokazał co potrafi. Drwił z nas. Syn przeżył traumę, czuł się winny i długo trwało, zanim doszedł do siebie. Niech sczeźnie całe PKP!
Zaloguj się, aby oddać głos
0
tata R napisał:
Spędziłem u Niemców kilkanaście miesięcy w różnych latach. Podróżowałem koleja, S-Bahn'em, tramwajami oraz autobusami miejskimi i międzymiastowymi a potem swoim samochodem. Jestem patriotą polskim, ale wobec wszechobecnego kolesiostwa i nieróbstwa pragnę, aby to Niemcy zarządzali polską komunikacją, nie tylko kolejową. Oby jak najszybciej! Rzadko jeżdżę PKP. Jechałem latem z Lublina do Gdańska z 11-letnim synem. Kupiłem dla niego bilet uczniowski. Miał przy sobie paszport potwierdzający jego tożsamość. Musiałem zapłacić karę za to, że syn nie miał przy sobie legitymacji uczniowskiej. Przecież w Polsce jest obowiązek szkolny dla dzieci w tym wieku. Konduktor był uprzejmy do momentu, do którego spodziewał się łapówki. Kiedy okazało się, że nic nie dostanie, pokazał co potrafi. Drwił z nas. Syn przeżył traumę, czuł się winny i długo trwało, zanim doszedł do siebie. Niech sczeźnie całe PKP!
I taka też jest moja refleksja na temat naszego "narodowego" przewoźnika. Nie uważam, że lekarstwem na całe zło będzie niemiecki, angielski czy jakiś inny operator zza granicy. Wiem natomiast, że są możliwości prowadzenia ruchu kolejowego dużo sprawniej, ekonomiczniej i przede wszystkim z większą dbałością o pasażera. Znam trochę od kuchni ten cały nasz rynek kolejowy i to właśnie od strony tych operatorów spoza grupy PKP. I wiem że się da. I bardziej bym sugerował dbać o nasz narodowy interes w postaci polskiego kapitału marnotrawionego co roku przez opieszałość urzędniczą, pazerność kolejowych związkowców oraz ogólnie pojętą spychologie na wszelkich szczeblach samorządów i grupy PKP.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A ja się dziwię ludziom, że narzekają na PKP. Kolej weszła w nowy okres po PRL-u. Wiadomo jak było - jak ten tabor wyglądał. Porównuje się ją do kolei niemieckiej i takiego luksusu wymaga od PKP - ale przecież dzieli nas dystans jakichś 20 lat rozwoju... nie wymagajmy więc "niemieckiego porządku" już teraz... Inną sprawą jest szanowanie mienia przez pasażerów. Niszczą wagony, przypalają pety na siedzeniach... czy też malują sprayami. Na zmiany trzeba poczekać. Istnieje ogromne niedofinansowanie na kolei - skąd niby rządzący tam mają wziąć kasę, z nieba? Bo ta z biletów na niewiele wystarcza... a koszty modernizacji na kolei są masakrycznie wielkie...
Zaloguj się, aby oddać głos
0
PASAZERKA napisał:
A , KTO PRZEJMIE WSCHODNIA POLSKE.
PUTIN-
Zaloguj się, aby oddać głos
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: