Polska powinna sprzymierzyć sięz Litwą i odebrać kacapom zaanektowany przez nich tzw. obwód kaliningradzki. Powinien on zostać przyłączony do Litwy, a Litwa powinna oddać Polsce Wilno i okolice. W ten sposób zakończyłyby się niesnaski pomiędzy Litwą a Polską oraz pozbylibyśmy się kacapów z tej części europy.
Jak miło pomarzyć.
|
|
Brawo dla p. Ortyla ! a co zrobił lubelski marszałek ?
|
|
GDZIE NASZ MARSZAŁEK I PRZEZYDENT DLACZEGO NIE LOBUJĄ ??? CZY SĄ ZAJĘCI DZIELENIEM STOŁKÓW ??? TA DROGA TO BYĆ ALBO NIE BYC NASZEGO REGIONU - INNE PORTALE PODAJĄ, ŻE POSŁOWIE PO JUŻ ZABLOKOWALI TEN WNIOSEK - BRAWO DLA DZIENNIKA ZA PODJĘCIE TEGO TEMATU - W "NASZYM" KURIERZE ANI SŁOWA O TYM = SAME BZDETY
|
|
Brawo dla p. Ortyla ! a co zrobił lubelski marszałek ?NIE MA CZASU !!! |
|
A dlaczego nie napiszecie, ze głosami PO wniosek został odrzucony? Kilka krajów było za, wystarczyło, by lemingi z Polski A głosowały za droga dla Polski B. To państwo jak i obywatele w sporej części są tylko teoretycznie...
|
|
Brawo dla p. Ortyla ! a co zrobił lubelski marszałek ?Droga S 19 Lublin Rzeszów jest zaplanowana, są zagwarantowane srodki finansowe i bedzie zrealizowana do 2020 roku.Staraniem Marszałka woj. Lubelskiego i Podkarpackiego. |
|
Temat odłożony do rozpatrzenia za kolejne 10 lat...:(
|
|
Z punktu widzenia Lublina ta droga jest mało istotna. Z punktu widzenia Rzeszowa już jest bardzo istotna bo łączy Rzeszów z Warszawą.
|
|
3 posłow z PO w Brukseli 1 Wałęsa ,ZWIEFKE[nazwisko ciekawe ] Pitera zablokowało budowe drogi s19 oto Polacy żyjący z podatków Polaków a głosujących przeciwko .Internauci z Podkarpacia ,Lubelskiego,Podlasia.oceńmy tych Euro posłow ?wmieniacych sie Polakami.Co na to Karpiński ,Mucha,Żuk ,Grabczuk ,Grad [.może i Palikot?????? ]
|
|
Partia Ewy Kopacz przeciwko Via Carpathia. Projekt szlaku komunikacyjnego, kluczowego dla Polski Wschodniej, kolejny raz został zablokowany przez partię rządzącą. W poniedziałek, na wniosek europosłów PO, Komisja Petycji PE zdecydowała o zamknięciu rozmów dotyczących Via Carpathia. - Polskimi rękami zamknięto cenną inicjatywę budowydrogi, która poprawiłaby dostępność komunikacyjną naszego kraju - komentuje europoseł Prawa i Sprawiedliwości, Tomasz Poręba.
Petycję do Parlament Europejski ws. budowy szlaku komunikacyjnego Via Carpathia złożył jeden z mieszkańców Stalowej Woli. Chodzi o drogę, która biegłaby od Litwy do Rumunii, przez Polskę, Słowację i Węgry. W naszym kraju droga przechodziłaby przez Białystok, Lublin i Rzeszów.
Podczas posiedzenia Komisji Petycji, Tomasz Poręba - poseł PiS do Parlamentu Europejskiego z Podkarpacia, podkreślał, że budowa szlaku Via Carpathia przebiegającego z Kłajpedy do Tesalonik byłaby zgodna z filozofią UE w zakresie wyrównywania różnic między krajami nowej i starej UE. Mimo to okazało się, że najaktywniej przeciwko unijnej inwestycji w Polsce Wschodniej protestowali europosłowie z Polski - z PO. Ich działanie Poręba określa jako „wstyd i kompromitację”.
- To jest kwestia strategicznych interesów UE, żeby wschodnia flanka była lepiej skomunikowana i zasobniejsza, co na pewno przełoży się na bezpieczeństwo UE - mówił Tomasz Poręba podczas posiedzenia komisji. Jak informuje biuro prasowe największej frakcji konserwatywnej w PE, Grupy Europejskich Konserwatystów i Reformatorów, przedstawiciel PO Jarosław Wałęsa stwierdził, że nic nie można w tej sprawie zrobić i zaapelował o zamknięcie petycji raz na zawsze. Wsparła go również europosłanka Julia Pitera. Oceniła ona, że Podkarpacie jest jednym z najlepiej dofinansowanych regionów w Polsce i poddała w wątpliwość zasadność inwestycji.
Ostatecznie skończyło się zamknięciem petycji ws. Via Carpathia - głosami europosłów Platformy Obywatelskiej oraz innych należących do Europejskiej Partii Ludowej. Działanie partii rządzącej w europarlamencie zostało odnotowane w lokalnych mediach, w tych regionach, którego rozwojowi komunikacyjnemu sprzeciwiło się ugrupowanie Ewy Kopacz.
- Jedna z ostatnich szans na budowę Via Carpathia z unijnych funduszy legła w gruzach. Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego na wniosek europosłów PO zamknęła petycję dotyczącą tego szlaku drogowego – pisze portal rzeszow-news.pl. O decyzji PE informuje również serwis dziendobry.bialystok.pl
Temat nastawienia PO do Polski Wschodniej pojawiał się w kontekście afery taśmowej. W trakcie rozmowy z prezesem Orlenu, Jackiem Krawcem, minister skarbu Włodzimierz Karpiński tak relacjonował swoją rozmowę z ówczesną wicepremier i minister rozwoju regionalnego, Elżbietą Bieńkowską, która dziś pełni rolę komisarza unijnego w Komisji Europejskiej:
- I ona tam powiedziała o jakimś rozwoju ekspansyjno-dyfuzyjnym, czy jakimś wiesz, że powstają silne ośrodki. Kołem zamachowym w tej kategorii jest profesor (...) od rozwoju regionalnego. Ta teoria sprowadza się, że na koniec wiesz, ch*j tam z tą Polską wschodnią, nie? Warszawa, Katowice, nie? (...) I pamiętam, że ona przyszła i zaczęła coś opowiadać i ktoś jej właśnie włożył to w usta, nie? I ona powiedziała, że szanuje tego profesora i dostała taki wp*erdol (...), że się popłakała w środku dnia. Ja mówię: pani minister, polityka - mówił minister Karpiński.
|
|
Cała ta "autostrada" na ścianie wschodniej to nikomu niepotrzebna inwestycja. Kto będzie szorował po asfalcie kilka tysięcy km z Litwy do Grecji? Trzeba inwestować w kolej i połączenia lotnicze. Poza tym... Te regiony się wyludniają, starzeją i pauperyzują. W niedługim czasie staną się naturalną, trudno dostępną strefą buforową pomiędzy UE a Wschodem.
|
|
internauto z 8.50 moze ci klapki rozumu zamarzły i nie rozumiesz co to jest inwestycja tylko drogowa kolejowa ,dla Ciebie to mało istotne widać że Polska wschodnia uwiera Cie umyslowo ,pewnie czpke masz za małą ,Stop dla Politykow z PO Wałesy .Pitery i Zwiefke .Ci poslowie powinni wylecieć z Hukiem to oni robia SABOTARZ równego rozwoju Polski .Pani Premier prszę o reakcje na tą decyzje 3 członkow PO.Polska to kraj od Bugu do Odry a nie od Wisły do Odry
|
|
Artykuł bardzo nierzetelny , brakuje informacji o tym, że głosami europosłów PO projekt został zablokowany na zawsze.
|
|
Ciekawy projekt tylko teraz czy to jest realne i obiektywnie korzystne. Jakie są wymiany handlowe między krajami, przez które miałaby przechodzić droga. Taka inwestycja to nowe mieszkania i zwiększenie wymiany handlowej jak również wzrost gospodarczy w rejonach również i Polskich.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|