Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

DROGA KRAJOWA NR 82, ODCINEK LUBLIN – ŁĘCZNA

Utworzony przez MartinS, 4 listopada 2009 o 12:02
Droga krajowa nr 82 na odcinku ok. 25 km, przez ok. 14 km ma ograniczenie prędkości do 50 km/h (teren zabudowany), przez kolejne 7 km prędkość ograniczona jest do 70 km/h (luźna zabudowa) i jedynie na odcinku ok. 3-4 km można osiągać prędkość 90 km/h. Nie jestem demonem prędkości, ale nazywanie takiej drogi, drogą krajową to kpina. Ten odcinek DK82 charakteryzuje duży ruch samochodowy, który wynika głównie z tego, że: • do Lublina dojeżdża znaczna część mieszkańców Łęcznej i jej okolic, do pracy i szkoły • spora część pracowników KWK Bogdanka mieszka w Lublinie • jest to główna droga dojazdowa na Pojezierze Łęczyńsko – Włodawskie, którego lasy i jeziora są w sezonie letnim celem mieszkańców Lublina To wszystko powoduje, że drogą bardzo często ciągną długie kolumny samochodów. Jakiekolwiek zahamowanie takiej kolumny tworzy momentalnie zatory. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Lublinie, czyli instytucja odpowiedzialna za tą drogę przygotowała plan jej przebudowy ( http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/...3311f21c6f35c3e ), mający na celu poprawę bezpieczeństwa. Niestety przebudowa jaką proponuje GDDKiA niewiele poprawi, a już na pewno nie wpłynie na przejezdność tej drogi. Plany przewidują przede wszystkim wybudowanie ciągu dróg serwisowych oraz dodatkowych pasów do lewoskrętów. Zdaje się jednak, że ktoś nie przemyślał do końca efektów takiej przebudowy. Po pierwsze należy się spodziewać ogólnego protestu mieszkańców terenów zabudowanych, głównie mieszkańców Turki, którym planuje się wybudować (tuż pod oknami drogi serwisowe. Niewielu znajdziemy chętnych do zamieszkiwania w takim domu, nie po to kilka czy kilkanaście lat temu ktoś budował sobie dom w odległości 20 m od drogi, żeby dziś godzić się na drogę w odległości 5 m od okien. Ktoś to zaprojektował raczej bez zbytniego wysiłku myślowego, cóż papier wszystko przyjmie. Po drugie droga główna nadal będzie posiadała prawie wszystkie dotychczasowe ograniczenia (może znikną te do 70 km /h, natomiast na pewno nie te w terenie zabudowanym. Po trzecie na drodze pozostaną „wąskie gardła”, jak Łuszczów, Wólka Lubelska, Hajdów, wlot ulicy Turystycznej w ulicę Mełgiewską, których nie da się ominąć ze względu na gęstą zabudowę. Jedynie odcinku między Łuszczowem i Łęczną planowana przebudowa może troszkę usprawnić ruch. Troszkę, bo akurat ten odcinek wypada zupełnie nieźle już dziś, owszem brak jest tam chodników, które na pewno poprawiłyby bezpieczeństwo, ale zabudowa rzadka i niewiele zakrętów. Niestety trudno sobie wyobrazić jakąkolwiek rozsądną przebudowę istniejącej drogi, taką która pozwoliłaby na podniesienie parametrów drogi. Odcinek między Lublinem a Łuszczowem przez gęstą zabudowę uniemożliwia takie działania. „Droga krajowa - jedna z dróg publicznych, umożliwiających krajową i międzynarodową komunikację kołową pomiędzy dużymi miastami oraz ogólnodostępnymi przejściami granicznymi, która jest rekomendowana do ruchu długodystansowego i tranzytowego.”. To definicja drogi krajowej wg Wikipedii. Trudno w tej definicji zmieścić drogę nr 82 (w każdym razie na odcinku od Lublina do Łuszczowa). Czy w takim razie nie łatwiej byłoby zaprojektować nowy jej ślad, który ominąłby wymieniony odcinek. Pojawiło się bardzo rozsądne rozwiązanie problemu. Otóż, niedługo rozpoczyna się budowa lotniska w Świdniku. Do lotniska z Lublina ma prowadzić dwujezdniowa droga będąca przedłużeniem obecnej ul. Mełgiewskiej, przed lotniskiem rozdzieli się ona na dwie drogi: jedna dwujezdniowa poprowadzi w kierunku portu lotniczego w Świdniku, druga jednojezdniowa wzdłuż pasa startowego doprowadzi do Janowic i dalej do Krzesimowa. A gdyby tak poprowadzić tą drogę (choćby jako dwujezdniową) poprowadzić do Janowic, tu wykręcić na Łuszczów i na wysokości Nowin skręcić na Łuszczów Kolonię gdzie wpić nową drogę do starego śladu DK82. Co dzięki temu uzyskujemy? • nowy ślad DK82 przeprowadzony przez teren słabo zabudowany, prawdopodobnie koszt budowy nowej drogi byłby z tego powodu niewiele większy niż przebudowa wg planów GDDKiA • doskonałe połączenie DK 82 z lotniskiem oraz znacznie ułatwiony wjazd do Lublina • na takim przebiegu DK 82 zyskuje dodatkowo Świdnik, którego mieszkańcy również chętnie odwiedzają Pojezierze Łęczyńsko – Włodawskie Propozycję ilustruje (mniej więcej) załączony plan http://img269.imageshack.us/i/12345ikm.jpg/ Jeśli ktoś chciałby porozmawiać o innych propozycjach inwestycji w Łęcznej zapraszam na forum: http://www.forum.e-leczna.pl/topics13/lecz...-nowa-vt612.htm MartinS
Zaloguj się, aby oddać głos
0
może i niezła sprawa, przynajmniej do Łęcznej drga by była niezła, ale takie inwestycje to raczej przerastają wyobrażnię naszych urzędników
Zaloguj się, aby oddać głos
0
wyobraźnie jak wyobrażnię, ale kasy to brakuje nawet na ekspresówki, a co tu mówić o innych drogach, to chyba zresztą brak kasy zatrzymał przebudowe drogi do Łęcznej
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Może i kasy, ale taki dwujezdniowy dojazd do Lublina by się przydał. Jestem za. Może nasze władze trochę odpuszczą lenistwu i wezmą się za takie sprawy, bo niedługo rzeczywiście powstaną S12, S17, S19 i sporo miast typu Lubartów czy Puławy będą miały super dojazd. Łęczna chyba nie gorsza.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Nasze władze to tylko kombinują jak załatwić sobie, swojej rodzinie i swoim znajomym lepszą robotę, żeby się nie narobić a zarobić. Co tylko nowa władza przychodzi to zaczyna od podwyżek dla siebie, a kasy na drogi, szpitale, szkoły nie ma - złodzieje!
Zaloguj się, aby oddać głos
0
W planie zagospodarowania przestrzennego gminy Wólka od 2001r jest wyznaczony nowy ślad dla drogi krajowej nr 82 na odcinku od Lublina do Łęcznej. Nowy ślad przebiega poza gęstą strefą zabudowy wszystkich miejscowości. Jest on również skoordynowany z planem Lublina.GDDKiA zna ten plan ,bo musiał być z Nią uzgodniony. Oczywiście budowa drogi krajowej po nowym szlaku bedzie tańsza,nie potrzebne będą wyburzenia, przełożenia mediów jak woda,kanalizacja,gaz,energia elektryczna a przedewszystkim będzie bardziej przyjazna mieszkańcom.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Jest taki plan, ale dawno nieaktualny - zakładał węzeł na obwodnicy Lublina w innym miejscu, dziś ten plan to w koszu. Tą drogę faktycznie trzeba poprawić. Jezhałem nią niedawno, to bardzo duży ruch i co najgorsze ciągle teren zabudowany, groga kręta i wąska. Jazda tragiczna. Na szczęście nowy rząd obiecywał wziąść się za ścianę wschodnią to może i coś zrobią. A ten opis MartinS (jeśli jeszcze żyjesz ;)) to warto komus do GDDKiA podrzucić bo rozwiązanie faktycznie ciekawe.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A skąd wiesz, że plan budowy ekspresówki po śladzie z planu zagospodarowania z 2001r jest nieaktualny? Bardzo mnie to ciekawi. Czy jest jakaś decyzja GDDKiA?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Na trasie 82 w stronę Lublina na wysokości stacji z gazem jest podwójna ciągła i zakaz skrętu w lewo, czy to trudne takie?
Zaloguj się, aby oddać głos
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: