Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Łucka: Na DK-19 tir wjechał w busa (zdjęcia)

Utworzony przez gelo, 26 sierpnia 2009 o 15:27 Powrót do artykułu
I znów ten dziennikarski "język". Zgodnie z prawda powinniscie napisać, ze bus wymusił pierwszeństwo i zderzył się z TIRem. No ale rzetelność dziennikarska pozostawia wiele do zyczenia.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
gelo napisał:
I znów ten dziennikarski "język". Zgodnie z prawda powinniscie napisać, ze bus wymusił pierwszeństwo i zderzył się z TIRem. No ale rzetelność dziennikarska pozostawia wiele do zyczenia.
Zaloguj się, aby oddać głos
0
A nie powinno być - Bus wyjechał przed tira? To nie brzmi "klikalnie"...?
Zaloguj się, aby oddać głos
0
Po pierwsze to radzę Wam dziennikarzyki przeczytać to: Międzynarodowy Tranzyt Drogowy (oficjalny skrót TIR, od fr. "Transports Internationaux Routiers")[1] – międzynarodowa konwencja celna z 14 listopada 1975 (z późniejszymi zmianami), dotycząca tranzytu towarów samochodami ciężarowymi w transporcie międzynarodowym, pozwalająca uprościć procedury na granicach i w urzędach celnych, celem większej efektywności przewozów drogowych. Pojazd poruszający się na karnecie TIR wyruszająca z jednego państwa jest - w myśl konwencji TIR - sprawdzana i zaplombowywana na granicy kraju (lub w dowolnym Urzędzie Celnym zlokalizowanym wewnątrz państwa z którego wyjeżdża), z którego wywozi ładunek, a zostaje odplombowana oraz skontrolowana dopiero w kraju docelowym, zaś wszystkie granice państw tranzytowych mija z formalnościami ograniczonymi do minimum (np. przy przewozie towaru z Hiszpanii do Rosji samochód jest plombowany na granicy hiszpańskiej i mija granice wszystkich państw bez rozbudowanej kontroli, zaś otwarcie zamknięcia celnego samochodu następuje dopiero w Rosji). Konwencję TIR zaczęto stosować tuż po zakończeniu II wojny światowej (pierwsze porozumienie w tej sprawie zawarto w 1959 roku), a należy do niej kilkadziesiąt państw: wszystkie europejskie, a także większość krajów, które utrzymują sporą liczbę ciężarówek w ruchu międzynarodowym (m.in Rosja, Kazachstan, Kirgistan, Uzbekistan, czy Iran). Pojazd przewożący ładunek pod osłoną karnetu TIR opatrzony powinien być niebieską tabliczką z białym literowym skrótem TIR - stąd też w języku potocznym duże ciężarówki błędnie określa się mianem TIR-ów. źródło wikipedia. Czy widzicie na tej ciężarówce tabliczkę z napisem TIR?
Zaloguj się, aby oddać głos
0

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz: