Dla kogo ta szybka kolej? Skoro obecna (brudna, wolna, mało przyjazna pasażerowi) nie potrafi przyciągnąć pasażerów którzy podróżują pociągiem niejako z konieczności (bo np bliżej mają do pociągu). Kolej jest droga, bilet z lublina pewnie kosztuje w okolicach 40 zl (z Puław do Warszawy 32 zł). Skoro na tej samej trasie bus kosztuje 20 zł to wiadomo co ludzie wybierają. I nie ma tutaj wielkiego znaczenia lament że busiarze jeżdzą szybko, że ciasno, że niebezpiecznie. Różnica kosztów jest jasna 20 zł a 32 zł (na trasie W-wa -- Puławy) to oszczędność 12 zł na każdym przejeździe. W skali budżetu np studenta to np 2 piwa w barze więcej. Myślę, że najpierw należy się zastanowić nad dobrym połączeniem dla mas z dobrym cennikiem i rozkładem. Potem dopiero nad wożeniem powietrza w pociągach klasy IC na trasie Lublin-W-wa.
|
|
Daj Boze oby sie udalo szybka kolej 200km na godz ,moze marzenia ziszcza sie ?
|
|
Trzymam kciuki!
|
|
na zachodzie tego kraju napewno by zrobili 200km/h ale w Lublinie trzeba lobbowac za tym ale kto z poslow mialby to zrobic jesli nikomu sie nie chce tylko trzymaja sie diet i stolkow ktore zdobyli dzieki ludziom
|
|
To by było cudowne mknąć do Warszawy 200 km/h. Modle się o to od dzisiaj.
|
|
Nie tak dawno rząd PO-PSL cofną decyzję o przebudowie tej lini kolejowej (projekty strategiczne), a teraz wracają? To po kisgo było wcześniej przesuwać środki z UE na inne województwa i inne cele???? Już by modernizacja ruszyła a tak .........................
|
|
Szybka kolej jest niezbędna. Ponadto nalezy bezwzglednie uruchomić w Lublinie i okolicach kolej miejska po istniejacych torach wykorzystujac autobusy szynowe.Powinna być sprawna komunikacja ze Swidnika, Nałęczowa, Zemborzyc Stasina,Motycza,Os Czuby,do Lubartowa. To odciązy zatłoczone drogi,może przynosić zyski,ulzyc pasażerom.To naprawdę jest realne w bardzo krótkim czasie.
|
|
Obym sie mylił, ale patrząc na zabierane nam przez "po" środki na remonty dróg na Lubelszczyźnie (w roku 2009 "aż" 66,9 km do remontu)
i zapowiedzi podniesienia podatków, uważam że środki na połączenie kolejowe z Warszawą znowu jakiś minister przekaże na budowę dróg,
czy kolei w zachodniej, lub centralnej Polsce.
|
|
Z jednej strony fajnie ale z drugiej contbusowe wieśniaki przerzucą się na pociągi i będzie jeszcze tłoczniej.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|