to jest auto-złom.
|
|
To było do przewidzenia,jak można było kupić niesprawdzone autobusy od firmy,która od samego początku olewa warunki umowy.To dopiero początek kłopotów z Autosanem,czy ktos za to odpowie.A mogły byc Mercedesy.
|
|
ZTM chcąc wyjść z twarzą chyba już szuka możliwość zerwania kontraktu. Do Puław jedna sztuka autobusu mini trafiła ze sporym opóźnieniem a my tu mówimy o 53 większej klasy. Do dziś nie mogę wyjść z podziwu jak przetarg wygrał produkt, który istniał dopiero w fazie testów. Naliczanie kar to chyba tylko takie straszenie, bowiem zakład nie jest w najlepszej sytuacji finansowej i w każdej chwili może powiedzieć pas.
|
|
Taki produkt wygrał, bo ZTM ustalając zasady przetargu nie zadbał, żeby nie mogły wystartować i wygrac prototypy. Tzn. usiłował zadbać, ale Autosan z dziecinną łatwością to ominął spieniając wymóg doświadczenia dzięki startowi wspólnie z Polskimi Autobusami. W innych miastach nie do pomyślenia...
|
|
Autosan Sancity 12LF jest autobusem wpisującym się w obecne standardy. Posiada w pełni niską podłogę, automatyczną skrzynię biegów i nadwozie ze stali nierdzewnej. Wykorzystano w nim praktycznie typowe już podzespoły - silnik Iveco, skrzynię Voith, osie ZF. Wyposażenie to nie odbiega od europejskiego standardu, ale i też niczym go nie wyprzedza.
Sancity wyjechał 5 listopada na drugą brygadę linii 150. W środku wyraźnie pachniało plastikiem, co jest typowe dla nowych autobusów. W oczy rzucał się napis na wyświetlaczu pozbawiony polskich znaków, głoszący "150 SZCZLIWICE". Na obrotach biegu jałowego wibracje silnika przenosiły się na nadwozie, co powodowało dyskomfort pasażerów. W trakcie ruszania z wieży silnika wydobyło się przytłumione wycie, znane z Urbino 10 z Mobilisu, typowe dla silnika Iveco. Dawała się też słyszeć skrzynia Voith Diwa. Przy otwieraniu i zamykaniu drzwi pojawiał się głośny sygnał dźwiękowy. Fotele były twarde. Pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami występowały tylko półtoraki, w ilości 6, z czego aż 4 tyłem do kierunku jazdy. Wnętrze, za sprawą dodatkowych małych okienek u góry, robi wrażenie przestronnego i w istocie jest pojemne. Na niskiej podłodze znalazło się 8 miejsc. Niektóre detale wykończenia wnętrza były dosyć toporne. Niemal wszystkie elementy wyposażenia wnętrza były szare, zaś poręcze - srebrne. Dynamiką autobus wyróżniał się ponad przeciętną.
Autosana można podsumować jako nawet niezły autobus. Brakuje mu jednak dopracowania w szczegółach (wibracje silnika, nadmiar półtoraków, otwierające się w trakcie jazdy drzwiczki od wieży silnika na tylnej ścianie).
Autosan spędził w MZA na testach 2 tygodnie.
|
|
Panowie znawcy z góry raczyliby zauważyć, że przegubowe conecta które 2 lata temu przybyły to Lublina też były spóźnione i do tego nie spełniały wymogów SIWZ, a zostały odebrane. Autosan nie zrobił nic nielegalnego żeby wygrać ten przetarg, a to że się spóźnia to nie jest nic niespotykanego. Lublin nie ma tyle kasy żeby startowały u nas Many i Volva i trzeba się z tym pogodzić. lepiej poczekać z ocena Sancity do czasu, aż bedą w ruchu, a nie udawanie znawców tematu.
|
|
I tak autobusy będą stały z miesiąc albo i dłużej zanim ZTM przekaże je MPK...
|
|
Jeżeli chodzi o dostawę autobusu dla Puław to spóźnienie nie było spore bo wyniosło zaledwie 3!! dni a i proponowałbym się dowiedzieć czym było spowodowane to opóźnienie w dostawie a potem się wymądrzać. w Puławach jest dużo gorsza sytuacja jeżeli chodzi o dostawę nowych autobusów gdyż przetarg wygrało konsorcjum które oferuje autobusy upadłego producenta(Solbus) który ma za sobą duże niezrealizowane zamówienie |
|
Każdy autobus będzie lepszy od tureckich mercedesów ZŁOMNECTO.
|
|
Dlaczego redakcja UKRADŁA zdjęcie, nie informując o źródle, ani tym bardziej nie pytając autora?
Uściślając - niezrealizowane z winy zamawiającego, firma (Solbus) nie byłą niczemu winna. |
|
A co z autobusami na CNG ?.
|
|
W Lublinie autobusy na CNG nie przydadzą się bo nie ma odpowiedniej stacji dla nich, a wożenie ich co jakiś czas do Zamościa jest nieopłacalne. Dlatego kilka lat temu MPK sprzedało SU18 CNG do Radomia, a dwa Mercedesy stoją od paru dobrych lat przy ogrodzeniu na zajezdni (plus fakt, że się częściej psuły niż jeździły). |
|
Z winy zamawiającego? - dobry żart |
|
Jestem z Sanoka i mam świetne wieści o godzinie 13 : 00 autobusy w liczbie 4 sztuk wyjechały w strone lublina
|
|
jak coś mój tato jedżie jednym z tych autosanów i moge was informować
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|