Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Kto zbuduje trakcję trolejbusowa nad ul. Diamentową i Zemborzycką?

Utworzony przez Morrigan, 23 października 2011 r. o 21:33 Powrót do artykułu
a wiadomo coś o przebudowie tunelu na kunickiego?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Moze mi ktoś wymienić zalety ktore przeważają nad rozbudową sieci trolejbusowej nad autobusową lub tramwajową? Rozumiem, że są napedzane elektrycznie ale czy napewno ekologiczniejszie? Energię elektryczną: - trzeba wyprodukowac (elektrownia wiec zanieczyszczenie środowiska) - trzeba przetransportować (straty) - trolejbus potrzebuje zwykłych jezdni tak jak autobus wiec rozjezdzaja drogi, ogumienie Tylko bodajże dwa miasta w polsce korzystają z trolejbusów - nie rozumiem dlaczego Lublin wciaz idzie w tym kierunku - a nie np lini tramwajowej?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
wujko napisał:
Energię elektryczną trzeba wyprodukować (elektrownia wiec zanieczyszczenie środowiska)[/quote] Owszem, ale z czasem Polska będzie musiała się przestawić alternatywne źródła energii. Poza tym będzie coraz więcej pojazdów z napędem elektrycznym (niedawno był testowany w Lublinie autobus elektryczny mający tylko akumulator). W przyszłości lubelskie trolejbusy będą mogły jeździć nie tylko tam, gdzie jest trakcja. [quote name='wujko' timestamp='1319443650' post='550770'] Tylko bodajże dwa miasta w Polsce korzystają z trolejbusów - nie rozumiem dlaczego Lublin wciąż idzie w tym kierunku - a nie np linii tramwajowej?
Trolejbusy można spotkać jeszcze w Tychach oraz Gdyni (przy czym gdyńskie dojeżdżają też do Sopotu). Tramwaje wymagają więcej miejsca a koszt budowy torowiska jest wielokrotnie większy od budowy trakcji trolejbusowej. Nie wyobrażam sobie też tramwaju jadącego przez Lubartowską czy Wyszyńskiego - nie ma szans, żeby pokonał takie wzniesienia. Poza tym w centrum tory tramwajowe musiałyby być na jezdni (ulice są zbyt wąskie, tak jak we Wrocławiu). A linie tramwajowe nie wjeżdżające do Śródmieścia mijają się z celem - w końcu najwięcej ludzi chce się dostać do centrum. Jako ciekawostkę dla młodszych mieszkańców Lublina mogę podać, że w latach 80. głośno było o budowie LTS-u czyli Lubelskiego Tramwaju Szybkiego - miały być dwie przecinające się w Śródmieściu linie (Zadębie - Konopnica i Jakubowice - Abramowice), poprowadzone częściowo pod ziemią (m.in. pod placem Wolności). Wszystko zostało tylko na planach, choć podobno rozpoczęły się prace geologiczne.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Trolejbus nie ma żadnych zalet w porównaniu z autobusem. To absurd ekonomiczny. Kiedyś jak było mało samochodów, a autobusy straszliwie smrodziły trolejbus miał sens. Dziś autobusy mniej smrodzą ( z wyj. PKSów), no i jakie ma znaczenie tych kilkadziesiąt trolejbusów przy tysiąćach samochodów osobowych jeżdżących po Lublinie? Żadne. Dlatego trolejbusy trzeba jak najszybciej zlikwidować i sprzedać do Wrocławia.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Most resistant to the letter wholesale designer bags is to satisfy the searching desires coach outlet store Fashion generous authentic nfl jerseys No substitute for beautiful coach handbags on sale Top fashion coach bags outlet Preferential new very low prices coach outlet store online Cheap and good-looking coach bags on sale The most popular topic this yeare authentic jerseys suppliers Fashion generous nfl jerseys from china Very glad that you buy
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...