Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Lotnisko Lublin: Terminal czeka rozbudowa

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 12 listopada 2017 r. o 20:07 Powrót do artykułu
Trochę to dziwne, że projekt nie przewidywał możliwości łatwej rozbudowy lotniska. Ułożenie instalacji w sposób uniemożliwiający rozb8udowę źle świadczy o warunkach przygotowanego przetargu. No cóż nie swoim łatwo jest żle zarządzać.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Mają 500+ to latają. Powodzi sie niektórym mimo że nie pracują.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Wiata śmietnikowa (przepraszam postojowa) już jest no wygląda doprawdy cudnie ...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Przecież wiadomo wszystkim, że buda o przepraszam bydynek portu lotniczego miał być większy. Tak był zaprojektowany a potem go zmniejszono do tych mikroskopijnych rozmiarów. Oczywiście (za to nikt nie beknie) "zapomniano" przewidzieć rozbudowy. No i teraz mamy to co mamy, trzeba od nowa kłaść  wszelkie instalacje medialne. Fajnie, co?. Znowu za nasze podatki to się zrobi.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
rg44 napisał:
Przecież wiadomo wszystkim, że buda o przepraszam bydynek portu lotniczego miał być większy. Tak był zaprojektowany a potem go zmniejszono do tych mikroskopijnych rozmiarów. Oczywiście (za to nikt nie beknie) "zapomniano" przewidzieć rozbudowy. No i teraz mamy to co mamy, trzeba od nowa kłaść  wszelkie instalacje medialne. Fajnie, co?. Znowu za nasze podatki to się zrobi.
 Podziękować za to należy byłemu prezesowi lotniska, PiS-owcowi Muszyńskiemu.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Moze jakis balkon widokowy przy okazji
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak to mawiał Nasz Wódz Piłsudski - " Polska to piękny kraj tylko ludzie k...y"
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie wykonawca określił cenę wykonania. Czy dokumentacja była "skopana" i ofererent to wychwycił czy trzeba znaleźć argumenty na podwyższenie ceny aby tego wykonawcę zaspokoić? Tak czy inaczej organizator przetargu nie wykazał się.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Długo jeszcze będzie odgrzewac tego kotleta. Zaraz po otwarciu juz wiadomo było ze terminal ma być rozbudowany. Wszyscy wiedzą że tylko po to by znajomi królika mogli znowu zarobić.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
******dziennikwschodni.pl/swidnik/lotnisko-po-zmianach-ktory-projekt-bardziej-ci-sie-podoba,n,1000137039.html ręce opadają. to się do prokuratury nadaje.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A może ostatnią gigantyczną i wielce reprezantacyjną inwestycję /wiatę przy hali odlotów/  nazwać imieniem któregoś z ojców tego sukcesu. Moje typy to: -  Muszyński - Swoją działalnością doprowadził, że powstała parodia terminala który wygrał konkurs i miał być realizowany. Jako dodatkowy atut kandydata do uwiecznienia - tak poprowadził zmiany projektowe, że trudno w obecnej chwili terminal rozbudować a jego wygląd teraz jak i po przyszłej rozbudowie przypominać będzie rozbryzgany krowi placek na łące. - Żuk - Jako główny decydent, pan i władca największego udziałowca portu lotniczego - należy mu się z urzędu jak psu buda. - Sosnowski - Szef drugiego co do wielkości właściciela i decydenta portu, osoba dbająca aby Lubelszczyzna była na wieki wieków amen krainą sielskiego rolnictwa, broń Boże bez jakiegokolwiek przemysłu i innymi tego typu fanaberiami. Największą dopuszcalną fanaberią może być tylko terminal w kształcie krowiego placka jako wizytówka innowacyjnego inaczej regionu. - Pawlak członek najwyższych władz lotniska - Spadochroniarz z wielkiego świata, osoba wpływowa która miejscowym Papuasom wytycza kierunki w estetyce, nowoczesnej architekturze, nowoczesnym zarządzaniu i moralności. - Kaczyński - W związku z tym, że jest to największa i jedyna inwestycja zaplanowana i zrealizowana na Lubelszczyźnie za rządów Prawa i Sprawiedliwości które jak wszyscy wiemy spełnia swoje obietnice i szczególnie dba o nasz region. Myślę, że dzięki staraniom lubelskich posłów i senatorów PiS największej reprezentacji wojewódzkiej w polskim parlamencie mój kandydat jest zdecydowanym faworytem. I tutaj w wyborze imienia dla nowej inwestycji apeluję o pośpiech i użycie wszelkich wpływów bo w następnej kadencji sukcesem będzie wprowadzenie połowy z nich do parlamentu i wtedy mój faworyt z kretesem przegra. Korzystając z okazji, chciałbym aby wyróżnieni kandydaci publicznie odnieśli się do inwestycji PAŻP czyli do budowy wieży kontroli lotów, która była zaplanowana za rządów prześladującego nasz region PO i była przewidziana do realizacji wg planu finansowego PAZP w tym roku. Gdzie się podziało blisko 10 milionów złotych przewidzianych na tę inwestycję. Nie ukrywam, że będzie to miało wpływ na wskazanie mojego faworyta. Oczywiście moje opinie na temat powyższych kandydatów mogą być krzywdzące i niesprawiedliwe, powstały przecież na podstawie informacji wolnych mediów które jak powszechnie wiadomo są niezależne, mówią prawdę całą dobę a dziennikarze nie uprawiają propagandy i nie manipulują tylko rzetelnie i na chłodno nas informują.     
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Może przypomnę młodzieży i osobom z wybiórczą pamięcią uwarunkowania jakie były w czasie powstawania lotniska - pierwotnie projektowano znacznie większe lotnisko, ale w trakcie rozmów dotyczących otrzymania dofinansowania z UE, urzędnicy unijni (tzn. również polscy w unijnych urzędach) prognozowali znacznie mniejszy ruch lotniczy niż w rzeczywistości obecnie mamy. Można się przyczepiać do prognoz, chociaż prognozy mają to do siebie, że raz się sprawdzają, a raz nie. Zatem obrzucanie zarzutami o niekompetencji, kolesiostwo, czy korupcję ówczesne jak i obecne władze jest niczym innym jak powszechnym obecnie internetowym hejtem, a szerzej - pomówieniami.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gdyby nie dzialania Zuka, Sosnowskiego i Hetmana tego lotniska wcale by nie było i po co bić pianę. Ja korzystam z tego portu i jestem wdzięczny decydentom że ono jest. Zlosliwcy zanim coś napiszecie proponuje dwa razy zastanowic sie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kogo? Sosnowskiego i Hetmana??? Chyba Grabczuka i Sobczaka!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudową portową – spalinowe zespoły trakcyjne miały wjeżdżać wprost do terminalu lotniska[22]. W 2009 Sener zajęło się przygotowaniem dokumentacji, ARE zaprojektowało terminal i pozostałe budynki, a Polconsult – płytę lotniska i pas startowy[21]. Konsorcjum dostało 11 mln 610 tys. zł za projekt, a dodatkowy 1 mln 290 tys. zł został przeznaczony na nadzór autorski. Zgodnie z projektem powstała duża biała hala lotniska (według pierwotnego planu 160 m długości) ze świetlikami w dachu. Projekt przewidywał, że wewnątrz terminalu znajdzie się (z możliwością zwiększenia liczby punktów odpraw) dziewięć stanowisk do odpraw klasy ekonomicznej, trzy dla biznesowej i osobna strefa VIP, a także trzy taśmociągi do wydawania bagażu. Projekt dał możliwość przedzielenia hali ruchomą szklaną ścianą na część dla obywateli strefy Schengen i dla reszty pasażerów. Na piętrze umieszczono antresolę z miejscem na kawiarnię i restaurację – miejsce jest jednocześnie punktem widokowym na płytę lotniska i halę główną. W podziemiach zaplanowano budowę magazynów, pomieszczeń technicznych i urządzeń obsługujących wydawanie i przewożenie bagażu[23]. W roku 2011 zdecydowano o zmniejszeniu terminala lubelskiego lotniska z 24 tys. do 11 tys. m2. Zmniejszenie budynków wymusili eksperci unijni[24]. Budowa Prace budowlane na lotnisku, marzec 2011 Jesienią 2008 rozpoczęło się wyburzanie zabudowań na terenie cywilnego portu lotniczego, koniec prac przewidziano na wiosnę 2009. Na ich miejscu znalazł się pas startowy lotniska. Trzeba było wyburzyć 15 domów i wyciąć las na powierzchni ponad stu hektarów. Z terenu przyszłego lotniska musiały także zostać przeniesione mogiły wojskowe, znajdujące się na cmentarzu wojennym. Spoczywali na nim żołnierze polegli w czasie pierwszej i drugiej wojny światowej – obywatele Austro-Węgier i Imperium Rosyjskiego, ale także polscy żołnierze zabici w kampanii wrześniowej oraz Rosjanie, którzy zginęli w 1944 roku[25]. Ciała żołnierzy spoczęły na cmentarzu komunalnym w Świdniku[26]. W 2009 do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie wpłynęła decyzja ministra zezwalająca na wycięcie 142 hektarów tzw. lasu szpitalnego wokół przyszłego lotniska. Spółka Port Lotniczy Lublin musiałaby zapłacić za to ok. 100 mln złotych, ale dopiero po tym, jak zakończyłyby się procedury wylesiania gruntów. Dzięki przepisom w specustawie lotniskowej nie trzeba było płacić za wycięcie. Z tak uzyskanych gruntów 118 hektarów przeznaczono na pas startowy i budynki infrastruktury lotniskowej, a na 23 hektarach powstały drogi dojazdowe[27]. Kolejne 125 ha gruntów położonych w Świdniku lubelski ratusz wniósł do spółki Port Lotniczy Lublin. Wartość ziemi sięgnęła 33 mln zł, co oznaczało, że miasto objęło ponad 70 procent akcji w przedsięwzięciu. Przekazane parcele samorząd Lublina odkupił w ostatnich latach od banku Pekao oraz prywatnych właścicieli – powstało na nich zielone lotnisko, a część gruntów trafiła w ręce Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej[14]. W 2010 wojewoda lubelska podpisała zgodę na wybudowanie lotniska, potwierdzając jednocześnie, że inwestycja zostanie zakończona wiosną 2012[28]. Dokument ten zatwierdził projekt budowlany, dokonał podziału nieruchomości, zezwolił na pełną wycinkę lasu i umożliwił rozpoczęcie budowy portu lotniczego. Marszałek województwa potwierdził też wcześniejsze rozstrzygnięcie pierwszych przetargów na budowę[29][30]. Budowa lubelskiego portu lotniczego rozpoczęła się jesienią 2010[31]. Rok później ukończono płytę postoju samolotów[32]. Wtedy też przetarg na budowę terminala wygrało przedsiębiorstwo Budimex. Zgodnie z ustaleniami miało ono postawić budynek w dziewięć miesięcy, a za pracę otrzymać blisko 67 milionów złotych. W ramach tych prac miał powstać także budynek lotniskowej straży pożarnej oraz budynek techniczny[33]. Budimex rozpoczął prace jesienią 2011[34].
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"Terminal po rozbudowie będzie mógł obsłużyć do 1 mln pasażerów rocznie" .... tylko że rentowność lotnisk w Polsce zaczyna się dopiero od 1 miliona pasażerów rocznie wzwyż. Połowa lotnisk jedzie na stratach, a druga połowa (ponad 1 milion pasażerów rocznie) jakoś zarabia na siebie. Przeczytajcie o tym w mediach.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
PKS dla zmywaków a nie lotnisko :)))
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ciągle podatnika pieniądze idą na lotnisko w Świdniku ,a usadowieni tam złodzieje biorą sowite wynagrodzenia w nierentownym obiekcie! Sławny wicepremier z faryzejskiej partii /PSL-Pawlak/,co to zawarł najdroższy kontrakt gazowy w Europie,czy Jacuś Sobczak dorobkiewicz na firmach pogrzebowych.I to tacy ludzie nadzorują lotnisko!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dlczego nie przygotować terminal na 1.5 mil pasażerów tak jak lotnisko w Rzeszowie Jesionka,gdzie przepustowośc wynosi 1.5 mil pasażerów.Wszystko w tym Lublinie robią na  dziś zamiast myśleć 30-50,lat do przodu,Żuk to wszstko robi byle było na dziś tak nie myślą w Rzeszowie czy Białymstoku OPera  sala  na 1.5 tys widzów Stadion na 22.4 tys widzów a Słoneczko Żuk Opera np na 900 miejsc ,stadion 15,4tys widzów a co byle było panie Żuk???????????
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
na wiecej nie bo nie wierza w efekt 500 + który nie daje zwieskzenie narodzin chcesz zwiekszyc liczbę narodzin zdrowych dzieci 6,8 % PKB na zdrowie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...