te 10 kafli to zaoszczędzi przez 10 lat czy więcej? a co z serwisowaniem i trwałością tych ogniw? za darmo? nie ma to jak zaoszczedzić 10 tyś wydająć na zaoszczedzenie tych 10 tysi 100 tysięcy ...
|
|
Stawiam orzechy przeciw kasztanom że oszczędnośc wyniesie około 1000 złotych maksymalnie a zwrot inwestycji to około 50 lat. Cóż gdyby to były prywatne fundusze autorów to tego nigdy nie zrobią.Czy zainstalują na dachu swego samochodu takie baterie PV przecież jezdzi się w dzień na światłach?
Naiwnym każdą niedorzeczność można wciskać tak o energii odnawialnej ,a może niech zbierają jeszcze metan w autobusie i wydzielają z niego wodór , który beda kierować do ogniwa paliwowego tam też dostaną energie elektryczną. Szczególnie efektywne bedzie gdy w stołowe bedzie grochówka
|
|
Zaoszczędzi 10 tys rocznie. Czytaj ze zrozumieniem...
|
|
Niech prezes Fulara zajmie się podstawową działalnością MPK, bo z tym coraz gorzej. Autobusów i trolejbusów MPK swoich ma coraz mniej, w coraz gorszym stanie, brudne i robią się coraz bardziej dziadowskie. Plakaty sprzed dwóch lata wiszą po szybach. Jak odpada listwa, zamiast przykleić - na nity. Stłukła się szyba od wiatrołapu - przykręcona poręcz, odkleja się wykładzina - na nity... Do tego dzierżawa dwóch autobusów przewoźnikowi prywatnemu który jeździ jako podwykonawca MPK, Teren pod zajezdnię na Czechowie kupiony, a mpk traci codziennie tysiące złotych na pustych dojazdach. Dobrze że jeszcze ta firma zatrudnia kierowców, a nie przez MKK, bo mechaników już prawie nie ma, a rano nie ma czym wyjechać...
|
|
Szczerze mówiąc to nie bardzo wiem dlaczego MPK tak chwali się tymi niby oszczędnościami.
Jeśli nie popełniłem błędu w obliczeniach to koszt inwestycji zwróci się po:
4,6 mln / 4 autobusy / 10 tys rocznie = 115 lat
Biorąc pod uwagę kwotę poza dofinansowaniem:
(4,6 mln -3,8 mln) / 4 autobusy / 10 tys rocznie = 20 lat
Rozumiem, że projekty badawcze muszą wiele kosztować.Dlaczego jednak informuje się mieszkańców, że będą duże oszczędności?
|
|
nie wiem kto pozwala na takie rzeczy, jak były autobusy na CNG, które są rzeczywiście i tańsze i "zdrowsze" dla środowiska w eksploatacji, to sprzedali je i kupili kolejne kaszlaki, a teraz dokładają ogniwa bo będzie niby taniej, a po 2 latach wycofają sie z projektu bo okaże się jednak nieopłacalny i nikt wtedy o tym nie wspomni. W tym kraju już tak jest , zamiast wprowadzać to co sprawdzone na całym świecie wydaje się pieniądze na dziwne kosztowne pojekty. Lepiej było tak jak Olsztyn pójść w kierunku LNG, które daje 10% ale mniejsze zurzycie paliwa w stosunku do ON, przy niższej cenie.
|
|
Jaki jest koszt takich baterii,plus montaż,przegląd okresowy i dodatkowe oprzyrządowanie z tym związane oraz okres trwałości takich baterii.Po ilu latach to się zwróci,bo mówienie,że zaoszczędzi 10 tys.zł rocznie to przypomina mi się kabaret TEY i jedno uszkodzone koło ale inaczej to brzmi jak mówi się,że trzy koła są dobre.
|
|
o to chyba będą wkoncu podwyżki dla kierowców bo już ze 4 lata nie było, wszyscy rozgoryczeni coraz bardziej i odchodzą nawet ci z kilkuletnim stażem, a kierowców brak!
|
|
o to chyba będą wkoncu podwyżki dla kierowców bo już ze 4 lata nie było, wszyscy rozgoryczeni coraz bardziej i odchodzą nawet ci z kilkuletnim stażem, a kierowców brak!Podwyżkę to może dostać co najwyżej wybitny specjalista ds. promocji od żałosnego programu busbonus - radny miejski na etacie w miejskiej spółce Michał Krawczyk. Kierowcy w MPK są zbędni i niech cieszą się ze są jeszcze zatrudnieni w MPK a nie w MKK na umowach śmieciowych. |
|
kiedy CBA obejrzy wyczyny "włodarzy" Lublina
|
|
Zwycięstwo techniki nad zdrowym rozsądkiem . . .
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|