Odbija się czkawką polityka firm budowlanych z poprzednich lat: dajemy najniższą cenę byle wygrać a potem sobie odbijemy aneksami, roszczeniami i pracami dodatkowymi. Większość małych firm to firmy powiązane z byłymi dyrektorami GDDKiA czy inżynierami tam pracującymi. Skończyła się polityka wiecznego aneksowania kontraktór i mamy wysyp upadłości w branży......
|
|
Nie napisaliście o co chodzi wprost, ale domyślam się że o kasę. Czyżby kolejny wykonawca który zobaczył, że za kasę za którą obiecał w przetargu nie da rady zbudować...???
|
|
100/100 |
|
80na80
Nasza oferta to 80% wyceny zamawiającego.Podwykonawcom dajemy 80% tego co wynegocjowaliśmy.
A jak tego dokonać?Pierwsze faktury płacimy podwykonawcom sumiennie i oni się uwijają.Gdy przychodzi do ostatnich mówimy że zamawiający ze względu na usterki nie chce odebrać inwestycji.Więc my w rezultacie nie płacimy za źle wykonaną pracę przez podwykonawców.Podwykonawcy zazwyczaj rezygnują.Zamawiający bez wątpliwości odbiera .I to jest zysk takiej firmy wygrywającej.
|
|
...kolejne miesiące udręki z ciężarówkami jadącymi przez miasto w kierunku granicy...Chciałem tylko przypomnieć, że to przejście graniczne jest tylko dla samochodów osobowych i autobusów. |
|
Kto tu winny?
1. Projektanci - kładą lache na wszystko, odpowiedzialność zrzucając na wykonawców. Zweryfikujcie kochani ile badań zostało wykonanych dla potrzeb projektowych i dlaczego wystąpiło tyle niezgodności?
2. Wykonawcy - ci robią błąd, bo zamiast od razu skutecznie wymusić na inwestorze swoje racje, dają się klepać po ramieniu dając z kolei w kolejnych rozdaniach coraz to większy upust fantazji projektantom, płacąc za to karami, obniżoną niż zakładaną rentownością z kontraktu czy w końcu jego zerwaniem.
3. Nikt nie weryfikuje kompetencji pracowników Działów Technologii w GDDKiA. Od nich wiele zależy. Oni mają bardzo istotny wpływ na płynność zwłaszcza tych mniejszych firm wykonawczych. Śmieszne jest również to, że organizują przetargi na tzw. merytoryczne wsparcie laboratoriów drogowych, gdzie zamiast wesprzeć się kompetencją, zatrudniają (zlecają zatrudnienie) osoby o tzw. wiedzy co najmniej wątpliwej a może co najwyżej ubogiej. Potem takie osoby pobierają próbki, wykonują badania w terenie i w laboratorium, a rezultat ich prac oceniają Ci już z "za biurkowym" doświadczeniem, również często dając swoisty popis. Efektem takiego działania jest chybył trafił (odebrał robotę lub nie odebrał); często ze strachu to drugie. A ty wykonawco drżyj.
|
|
Jakie korki na ul. Zamojskiej czy Basaja? Czasami 2 lub 3 samochody przed skrzyżowaniem. To są korki?! Przecież przejście w Zosinie jest tylko dla samochodów osobowych. Albo ten mieszkaniec Hrubieszowa nie wie o czym mówi albo autor artykułu wymyślił go sobie, a sam dawno był w Hrubieszowie.
|
|
Wazne, że budowa ruszyla. Ktos ja dokonczy kiedys.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|