Samochód elektryczny lepszy dla miasta niż spalinowy. Choć przy jego produkcji też dużo surowców zużywa i produkuje odpadów. Ale czy miasto nie powinno dawać przykładu do alternatywy do poruszania się własnym samochodem? Tego widoku, hałasu i smorodu wszechobecnych samochodów nie da się znieść - wszędzie samochody. A miasto jeszcze udogodnienia im poczynia.
|
|
LU 3373M stoi na chodniku. Pod urzędem miasta łamanie prawa się odbywa. Gdzie jest straż miejska :)
|
|
W czym LPG jest gorsze od CNG/LNG w kwestii ekologii?
|
|
Wymień te rzekome udogodnienia. Ja obserwuję coś dokładnie odwrotnego. Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu. |
|
"Wymień te rzekome udogodnienia. Ja obserwuję coś dokładnie odwrotnego. Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu."
Już wymieniam: większość budżetu miasta idzie na budowę nowych dróg/utrzymanie istniejących. Budowanie parkingów kosztem chodników, placów, terenów zielonych - a to nic nie daje, bo przy rosnącej licznie miejsc parkingowych coraz trudniej znaleźć miejsce do zaparkowania. W przybliżeniu tylko 0,1% ulic miasta posiada bus pasy - dlaczego tylko tyle?
|
|
"Tzn miasto twardo stawia na promocję komunikacji miejskiej i skutecznie zniechęca do wsiadania do prywatnego samochodu." - to źle? Oczywiście, że dobrze. Tylko miasto robi to mało skutecznie. Jedyne co się mniej więcej udało to: strefa płatnego parkowania i rower miejski. W strefie PP jednak nadal trudno znaleźć miejsce do zaparkowania, a stan rowerów miejskich pozostawia wiele do życzenia.
|
|
Ja nie napisałem, że to źle. Stwierdziłem jedynie, że cytowany przeze mnie czytelnik nie ma racji. |
|
Temat buspasów w Polsce jeszcze raczkuje. Ale z roku na rok jest ich coraz więcej i to cieszy.
|
|
No trudno, żeby miasto w ogóle nie budowało oraz remontowało ulic. Z jednej strony należy stawiać na komunikację zbiorową, z drugiej nie można zapominać o tym, że na 1000 mieszkańców przypada 750 samochodów.
|
|
"z drugiej nie można zapominać o tym, że na 1000 mieszkańców przypada 750 samochodów" - to prawda. Taka liczba samochodów nie mieści się w mieście. Żadna infrastruktura nie nadąży za potrzebami, a przecież buduje się ciągle nowe ulice i to ciągle za mało. Czyli jedyną metodą jest ograniczanie ilości samochodów, bo ciągłe poszerzanie ulic i budowa miejsc parkingowych nie jest możliwa. I jest za droga.
|
|
Mi się należy. Mam samochód i miasto ma mi zapewnić: drogi bez korków, jezdnie odśnieżone 24h, darmowe miejsca postojowe (tak do 15 metrów od drzwi docelowych), czyste powietrze (bez smogu), szybkie drogi 100km/h, bez rowerzystów, bez PdP, bez powolniaków itd.
|
|
W ekologii nie jest gorsze, ale obecnie dużo aut jest nim zasilane i byłby mały zarobek. |
|
Czytając Dziennik Wschodni naprawdę bardzo mnie zastanawia, czy nikt z Państwa nie czyta artykułów przed ich publikacją? No przysięgam: nie pamiętam już kiedy ostatnio czytałam jakiś artykuł bez literówek, urwanej w połowie myśli, czy obecnych słów, które nie są już częścią wypowiedzi.
Wydaje się, że dziennikarze i publicyści powinni jednak zwracać uwagę na takie rzeczy.
Podpowiedź, żeby było łatwiej:
"tylko np. w Lubelskim Parku Naukowo-Technologicznym czy dla klientów salonów samochodowych czy – dodaje Olga Mazurek-Podleśna z Urzędu Miasta."
|
|
niech płacą za ładowanie
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|