czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Gry

Batman: Arkham Asylum. Lekcja fizyki

Dodano: 11 sierpnia 2009, 17:07
Autor: rad

Batman: Arkham Asylum – demo już jest. A wraz z nim dużo trudnych słów: batarang, wolumetryczny, physX, renderowanie…

Demo jest dostępne za pośrednictwem Xbox 360 Marketplace, PlayStation 3 Network oraz na stronie www.batmanarkhamasylum.com do ściągnięcia na PC. I teraz każdy może zrobić trzy rzeczy:

Po pierwsze, sprawdzić, czy bardzo pochlebne opinie o grze mają uzasadnienie.
Po drugie, porzucać batarangiem, czyli jednym z gadżetów Batmana.
Po trzecie wreszcie, sprawdzić, po co Batmanowi wolumetryczna mgła (ale to już tylko na PC. I to nie wszystkich…)

Mgła i pajęczyny

Tydzień temu przedstawiciele Nvidia Corporation poinformowali, że nowy Batman będzie obsługiwać technologię Nvidia PhysX, która pozwala na tworzenie niezwykle realistycznych środowisk wypełnionych w pełni interaktywnymi materiałami i obiektami.

Technologia PhysX, sprzętowo akcelerowana przez obsługujące ją procesory graficzne Nvidia GeForce, wykorzystuje moc obliczeniową kart graficznych do renderowania w środowisku gry obiektów fizycznych, które nie tylko współtworzą ogólny wygląd gry, ale także kreują wciągający i wiarygodny świat gry.

A mówiąc konkretnie: w ciemnych korytarzach szpitala Arkham Asylum będziemy mieli wolumetryczną mgłę reagującą na ruchy Batmana. Na podobnej zasadzie działają pajęczyny – kiedy nasza postać przejdzie, zostaną rozerwane. Podczas walki z pomocnikami Jokera rozrzucone papiery, puszki czy inne śmieci tworzą poruszający się wir, itd. Niby nic, ale takie rzeczy przydają grze klimatu i realizmu.

– Obsługa technologii PhysX pozwoliła nam wzbogacić pecetową wersję gry – mówi Sefton Hill, Game Director w firmie Rocksteady Studios. – Gdy Batman oddziałuje ze środowiskiem, stary szpital psychiatryczny tworzy bardziej wciągający i wiarygodny, dosłownie wsysający gracza świat.

Na co poszła kasa

A już bez tego tytułowy Arkham Asylum (szpital dla obłąkanych) wygląda całkiem groźnie. A to z tego względu, ze jego pacjentami są najgorsze zmory z Gotham City. Trujący Bluszcz, Zsasz i Joker. A ten – wiadomo – ma jeden cel: załatwić Człowieka Nietoperza. Czyli nas.
Na szczęście, nie jesteśmy bezbronni. Mamy znane z filmów i komiksów gadżety, możemy się skradać, walczyć wręcz i szybować w powietrzu.

I choć jest to klasyczna gra akcji, twórcy nie oszczędzali na scenariuszu i zatrudnili Paula Diniego, zdobywcę 5 nagród Gemmy i współtwórcę serialu Batman: The Animated Series.
A resztę kasy wydali na bardzo dobrą, klimatyczną oprawę graficzną i świetnie zrobione przerywniki filmowe.

Więcej o technologii Nvidia PhysX na: www.nvidia.pl/physx
Więcej o grze Batman: Arkham Asylum na: www.batmanarkhamasylum.com
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!