czwartek, 19 października 2017 r.

Gry

Call of Juarez: Więzy Krwi. Dobrzy, źli i niebrzydcy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 10 lipca 2009, 14:05

Recenzja Call of Juarez: Więzy Krwi. Polski western podbija świat i nic dziwnego, bo to bardzo dobra gra.

Jak za granicą ktoś pochwali polską piosenkę, w mediach wybucha wrzawa. Jak jakiś film zdobędzie jakakolwiek nagrodę zagranicą, artykułom o rodzimym sukcesie nie ma końca.

Ale tylko w grach udaje nam się naprawdę zaistnieć w światowej branży rozrywkowej.

Dwa lata temu premierę miał "Wiedźmin”. Gra kosztowała więcej niż film i serial razem wzięte i do dziś sprzedała się w grubo ponad milionie sztuk na całym świecie.

A tydzień temu na półki sklepowe trafiło dzieło wrocławskiego Techlandu: "Call of Juarez: Więzy Krwi”. I już można mówić o sukcesie

Polak potrafi

Wystarczy przejrzeć zagraniczne recenzje z najważniejszych pism i portali branżowych. Średnia ocen waha się od 79,86 na 100 (gamerankings.com) do 81 na 100 (metacritic.com).

To bardzo wysokie oceny, a wersje konsolowe są oceniane równie dobrze. Zresztą "Call of Juarez: Więzy Krwi” to pierwsza polska gra, która ukazuje się jednocześnie na wszystkie najważniejsze platformy: na PC, PS3 i Xbox 360.

Wychodzi na to, że wrocławianom udała się nie lada sztuka: zrobili najlepszy western w historii… I na pewno nie najtańszy, bo budżet gry zamknął się w kwocie 30 milionów złotych.

Wyprawa na Dziki Zachód

Kiedy kilka lat temu pojawiły się informacje, że polska firma robi grę w realiach Dzikiego Zachodu, można się było co najwyżej uśmiechnąć. To tak, jakby Amerykanie ogłosili, że robią grę o PRL-u i staniu w kolejce.

A tymczasem "Call of Juarez” okazał się naprawdę udana grą, która na dodatek wyszła też na konsole. Stąd oczekiwania fanów na całym świecie względem "Więzów krwi” były spore. I nikt się już nie dziwił, że powstaje kolejna gra z "Call of Juarez” w tytule.

- Przede wszystkim chcieliśmy dostarczyć ludziom silnego wrażenia doświadczania dzikiego zachodu, które na długo zostaje w pamięci - zapowiadał Michał Dębek, szef marketingu w Techlandzie. - Call of Juarez: Więzy Krwi powstawała od początku w oparciu o założenie, że będzie najlepszym, najbardziej wciągającym westernem, jaki do tej pory pojawił się na świecie.

Uważaj na bandytów

"Więzy Krwi” to prequel "Call of Juarez”.
Trwa wojna secesyjna, a my lądujemy w Georgii, gdzie poznajemy braci McCall. Ray i Thomas walczą po stronie Konfederatów. Ponieważ obaj nie należą do ludzi cichych, spokojnych i zgadzających się na wszystko jak leci, szybko popadają w konflikt z przełożonymi. Dezerterują.

Tak zaczyna się ich wyprawa po skarb, w czasie której przemierzą spory kawałek Dzikiego Zachodu. W tej wyprawie natkną się i na wodza z plemienia Apaczów, i meksykańskiego króla, i pałającego żądzą zemsty pułkownika armii Konfederatów. I nosowo "szeregowych” bandziorów.

Poznaj braci McCall

Grając wcielamy się w jednego z braci (a każdy z nich oferuje innych styl rozrywki). Ray McCall to dośc choleryczny typ; zdegradowany z oficerskiego stopnia do stopnia sierżanta za niesubordynację.

Jego ulubionym zestawem broni są dwa rewolwery (po jednym w każdej z dłoni) i z takim zestawem jest zabójczo skuteczny.

Thomas, młodszy z braci preferuje walkę na dłuższe dystanse. Jego ulubioną bronią jest strzelba,a kiedy trzeba, jest w stanie wspiąć się na niedostępne miejsca i skorzystać z cichego łuku.

W samo południe

Pierwsze skojarzenie ze słowem western jest chyba zawsze to samo: pojedynki rewolwerowców. I w "Call of Juarez: Więzy Krwi" nie mogło ich zabraknąć.

Wyglądają świetnie i na długo zostają w pamięci. Kamera zjeżdża wtedy za naszego bohatera; na wysokość kabur z coltami. Od tego momentu liczy się tylko nasza szybkość, precyzja i odrobina szczęścia.

W strzelaniu świetnie sprawdza się też tzw. "tryb koncentracji". Czas na chwilę zwalnia, a my możemy efektownie (i bardzo efektywnie) wyeliminować wrogów. W gołe strzelanie daje w grze sporo frajdy: żadnych karabinów i działek laserowych, tylko broń z epoki. A długie przeładowywanie nieźle zagęszcza atmosferę zagrożenia.

Jak tu ładnie

Naprawdę niezła fabuła, świetne postacie, w które możemy się wcielić i klimat Dzikiego Zachodu w stylu najlepszych, filmowych westernów. Czego chcieć więcej od gry? Ano trzymającej poziom oprawy graficznej.

Ale i tu Techalnd nie zawiódł. W grze mamy ok. półtorej godziny "cinematic movies" (przerywników filmowych). Jednak to przede wszystkim sama gra świetnie wygląda. Pobojowiska, równiny, zapadłe mieściny z obowiązkowym saloonem w środku, kopalnia, preria ze z zachodzącym słońcem na horyzoncie… od razu widać, że to wysokobudżetowa gra, której premierę zaplanowano od razu na całym świecie i na trzech głównych platformach.

10 razy "Call of Juarez: Więzy krwi"

Mamy dla Was DZIESIĘĆ gier "Call of Juarez: Więzy krwi” Jak je zdobyć?
Wyślij do nas SMS o treści dw.gra.call z imieniem, nazwiskiem i adresem na numer 72601 (koszt SMS-a: 2 zł + VAT)
Na SMS-y czekamy do 21 lipca
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!