czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Gry

Fallout: New Vegas. Jak się robi taką grę

Dodano: 23 maja 2010, 13:18

Josh Sawyer to człowiek, który ma bardzo fajną pracę: projektuje gry komputerowe. Teraz jest kierownikiem projektu Fallout: New Vegas.

Czym się zajmujesz w Obsidian Etertaintment?

- Jestem kierownikiem projektu i głównym projektantem Fallaut: New Vegas. Jestem odpowiedzialny za całokształt gry, za tworzenie jej zaawansowanych elementów i także całego systemu. Pomagam koordynować prace nad produktem i prowadzę cały zespół, generalnie pomagam ludziom w obrać odpowiedni kierunek w pracy nad tym projektem jako całością.

Nad jakimi grami już pracowałeś?

Przygodę z  branżą zacząłem od pracy nad serią Icewind Dale. Pracowałem także przy Neverwinter Nights 2 i dorzuciłem swoje dwa grosze do nadchodzącego Alpha Protocol.

Co jest najlepszą i najgorszą częścią twojej pracy?

- Mało rzeczy sprawia mi większą radość niż chodzenie wokół i pokazywanie ludziom nową fajną opcję, zwierzaka, animacje, ikonę, ekran ładowania czy efekt w grze. Zdecydowanie najgorszą częścią mojej pracy jest poradzenie sobie z anulowaniem projektu.

Jak dostałeś się do tej branży?

- Na studiach nauczyłem się obsługiwać HTML i Flash. Zrobiłem kilka kontraktowanych projektów związanych z produkcją stron internetowych ale nigdy nie przypuszczałem że doprowadzi mnie to do branży gier komputerowych. Jeden z moich przyjaciół powiedział mi że Black Isle Studios zatrudnia projektantów stron www do nieogłoszonego jeszcze projektu. Złożyłem aplikację i napisałem chaotyczny list motywacyjny.

I?

- Z perspektywy czasu jestem zaskoczony że udało mu się przebrnąć przez pierwszą rundę. Szczęśliwie byłem jednym z 3 z grupy 59 aplikujących którzy znali Flash. Projektem okazał się być Planescape: Torment i dostałem tą pracę. Z biegiem czasu zostałem administratorem wszystkich stron Black Isle. Po tym jak zatruwałem przez jakiś czas życie Feargusowi Urquhartowi, szefowi studia, pozwolił mi pracować jako młodszy projektant przy oryginalnym Icewind Dale.

Co było najlepszym momentem w twojej dotychczasowej karierze?

- Praca dla Black Isle była niesamowita dlatego że Intarplay zrobiło Bard`s Tale, pierwszego CRPG w którego grałem. Po tym jak Icewind Dale trafiło do sprzedaży, Brian Fargo, założyciel Interplay Studio, wysłał do Feargusa maila w którym napisał że przeszedł cała grę i naprawdę mu się podobała. Tak więc pomimo faktu że najlepszy moment w mojej karierze nastąpił rok po rozpoczęciu mojej kariery developerskiej uważam że ciężko będzie to przebić.

Twoja gra wszechczasów

- Mam trzy ulubione tytuły: oryginalny Pool of Radiance, Darklands i oryginalny Fallout, wszystkie mają swoje wady i cechy charakterystyczne ale właśnie te trzy tytuły są tymi które wciągnęły mnie bardziej niż inne. Są to także tytuły do których mogę wrócić bez poczucia że zestarzały się w złym stylu.

Na wydanie jakich gier czekasz?

- Na Alpha Protocol i bardzo chciałbym zagrać w Splinter Cell: Conviction. Czekam także na Brink bo zawsze byłem fanem Splash Damage od czasów Wolfenstein: Enemy Territory, mojej ulubionej wieloosobowej strzelanki zespołowej. Choć prawdopodobnie nie będę mógł w nie pograć przez jakiś czas gdyż mam zaległości, z ok. 12 grami z 2009 i początku 2010 roku, które muszę nadrobić.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!