środa, 20 września 2017 r.

Gry

Fallout: New Vegas. Powrót na stare (i radioaktywne) śmieci


Chris Avellone to współtwórca Fallout 2, przez wielu graczy uznawanych za jedną z najlepszych gier w historii. Teraz pracuje przy Fallout: New Vegas. Co to oznacza? Przekonamy się już 22 października.

Fallout: New Vegas to gra tworzona przez Obsidian Entertaintment. Ci ludzie mają na koncie mnóstwo świetnych kontynuacji: KotOR II, Neverwinter Nights II. W tym studiu nie brakuje też innych pracowników, którzy maczali swoje klawiatury przy pierwszym czy drugim Falloucie.

- Drugie podejście do serii Fallout wymagało zanalizowania niesamowitej ilości danych i nadrabiania zaległości: zarówno jeśli chodzi o świat gry, jak i oczekiwania fanów. Pojawienie się Fallouta 3 ułatwiło to zadanie – opowiada Avellone.

- Bethesda musiała wykonać ciężką pracę, aby wprowadzić nowe pokolenie do świata, który my już doskonale znaliśmy. Zrobili to w sposób, który sprawił, że wielu graczy zapragnęło sprawdzić jak wyglądałoby życie mieszkańca schronu. Szczególnie przypadło mi do gustu to, co pokazali w DLC The Pitt, w którym możesz doświadczyć życia w zrujnowanym Pittsburgu na najniższym szczeblu drabiny społecznej, najpierw jako niewolnik, a potem żołnierz.

Zdaniem Chrisa, programiści z Bethesdy włączyli elementy starszych gier z serii do nowej scenerii tak bezboleśnie, że... - od pierwszego kontaktu z grą miałem ochotę wejść z powrotem do tego świata i eksplorować go.

Avellone sam teraz pracuje dla Bethesdy, więc nie wypada mu mówić źle, ale spora część fanów starego Fallouta trochę na trójkę narzekała. Że za łatwa, za mało rozbudowana, że za dużo tu akcji , a za mało RPG. Niemniej Fallout 3 sprzedał się świetnie, doczekał pięciu dodatków i nie był złą grą.

A teraz zapowiada się to znacznie ciekawiej. Zresztą wystarczy przeczytać kolejne wypowiedzi Avellona:

- Studio Obsidian pracowało już w przeszłości nad różnymi markami i jednym z elementów szkolenia się na twórcę jest zdobycie umiejętności widzenia niedostrzegalnych na pierwszy rzut oka cech danego uniwersum, które w konsekwencji odbijają się później na jakości gry. Fallout to nie tylko świat powstały przez spuszczenie bomb na Amerykę lat 50-tych XX wieku, to nie tylko czarny humor, system S.P.E.C.I.A.L., schrony czy narracja Rona Perlmana…

Fallout to też wybór: w naszej grze da się zrealizować każdy pomysł na stworzenie bohatera. To miejsce, gdzie każda akcja może zostać zauważona i wywołać reakcję napotkanych postaci dzięki przemodelowanemu systemowi reputacji.

W grze są również oczywiście nowe elementy: nowe umiejętności wraz z innowacyjnymi sposobami ich użycia (nawet w rozmowach z NPC, z czego jestem bardzo zadowolony), nowe perki, nowe rodzaje broni, lokacje, rzemiosło i wiele innych rzeczy.

Ile z tych obietnic się spełni? Przekonamy się po premierze gry Fallout: New Vegas 22 października
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!