środa, 18 października 2017 r.

Kraj Świat

Komu sprzyja TVP, a komu TVN? Czy jest bezstronna telewizja?

Dodano: 11 maja 2017, 10:50
Autor: Kurier PAP

Programy informacyjne i publicystyczne telewizji publicznej postrzegane są na ogół jako sprzyjające rządowi i partii rządzącej – wynika z sondażu CBOS.

Zdaniem ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu CBOS aż 64 proc. uznało, że nastawienie polityczne programów TVP1, TVP 2 i TVP Info sprzyjało rządowi i partii rządzącej. 

Programy TVN i TVN24 ankietowani wskazywali najczęściej jako sprzyjające opozycji (44 proc.), natomiast programy telewizji Polsat i Polsat News odbierane były przeważnie jako bezstronne (46 proc.).

Jednocześnie wszyscy uwzględnieni w sondażu nadawcy telewizyjni postrzegani byli jako mniej bezstronni niż pięć lat temu, a największy spadek wiarygodności odnotowano w przypadku telewizji publicznej. 

Autorzy badania zaznaczają, że pytając o te kwestie w roku 2006 oraz 2012, programy informacyjne i publicystyczne trzech największych nadawców telewizyjnych postrzegane były najczęściej jako bezstronne. Obecnie jedynie programy Polsatu częściej są oceniane jako bezstronne niż sprzyjające którejś ze stron sporu politycznego.

SONDA
Liczba głosów: 411

Programy informacyjne której stacji telewizyjnej są najbardziej stronnicze?

5.6 %
Polsat
36.98 %
TVN
57.42 %
TVP
Czytaj więcej o: media cbos Polsat
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(43) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (15 maja 2017 o 17:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Media narodowe zawsze sprzyjały rządowi, natomiast bez dwóch zdań najbardziej stronnicze są fakty TVN co prawda nie raz tworzone z jajem. Niestety problem leży w deficycie dziennikarzy. Dla jasności stokrotka, list i Gozdyra nie powinni nazywać się dziennikarzami bo jest to obraza dla zawodu.
Rozwiń
Gość
Gość (11 maja 2017 o 19:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Za 5 minut ważne głosowania w Sejmie, a poseł PSL w TVN. To kto mu płaci dietę? Nie zgadzam sie na takie oszustwa suwerena.
Rozwiń
Gość
Gość (11 maja 2017 o 18:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A w czasach, gdy TVP bezwstydnie przez 8 lat wspierała kampanię Komorowskiego i PO, ten tekst nie mogl powstac?
Rozwiń
Gość
Gość (11 maja 2017 o 18:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Bezrobocie w kwietniu wyniosło 7,7 proc. Jest najniższe od 26 lat" - lewactwo w szoku?
Rozwiń
Gość
Gość (11 maja 2017 o 18:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy nowy właściciel ITI (TVN) czyli Scrips to rosyjski słup w USA ?? Nazwisko ruskie kasa, to i prpaganda kremlowsma tez.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (43)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!